Modules bevestigen in rack

Groene ridder

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb een 19" rack gekocht (Konig & Meyer).
Er zijn geen schroeven of bouten voor synth-modules meegeleverd.

Welke bouten kan ik het beste gebruiken om modules te monteren?
Waar kan ik deze best halen? Muziekwinkel? Winkel met ijzerwaren?

De modules die ik voorlopig wil monteren zijn: V-synth XT, Fantom XR en Motu Midi interface

19" is een standaard die ook heel veel in serverruimtes gebruikt wordt. Dus iedere IT-geek in je buurt kan ze voor je regelen, en de beter geoutilleerde computerzaak misschien ook nog wel.

Waarom zo ingewikkeld doen?

57ee428c6100001e.jpg

:D

Heb het idee dat kooimoeren voor server racks net iets anders zijn. Ze passen wel maar kost veel meer moeite en een paar pleisters.

Nee ze zijn echt 1:1 inwisselbaar. Ik heb kooimoeren gebruikt in een IT-rack wat ik thuis gebruikt en ze waren nog steeds even levensgevaarlijk. Je moet een bepaalde techniek met een platte schroevendraaier gebruiken om te zorgen dat je hem er makkelijk en gevaarloos er in krijgt.

Mijn ervaring met Quicklok racks is dat er twee types kooimoeieren zijn: een die er lastig ingaat en een ander dat er heel lastig ingaat. Weer verwijderen is ook een ellende. Ligt mede aan de breedte van de lip. Een dunne platte schroevendraaier is onontbeerlijk en het is beter om huisgenoten en anderen die niet tegen vloeken kunnen uit de buurt te houden.

kooimoeren moeten toch gewoon met een inbusje ingedraait worden? zon standaard Ikea inbus-sleuteltje is al prima volgens mij(heb daar ook prima mee gequiklokt)

Mijn ervaring met Quicklok racks is dat er twee types kooimoeieren zijn: een die er lastig ingaat en een ander dat er heel lastig ingaat.

Welke bedoel je precies met de lastige en de nog veel lastiger soort?

Zo lastig is het toch niet met deze soort kooimoeren? Die heb ik ook bij mijn quicklok.

6010t.jpg

Enige wat mij hielp om irritaties enzo te voorkomen, was dat je beter vooraf die lipjes al in het rack op de juiste plek kan zetten, alvorens je modules erin gaat schroeven. Later alsnog lipjes bijplaatsen is idd. een gedoe.

Enige wat mij hielp om irritaties enzo te voorkomen, was dat je beter vooraf die lipjes al in het rack op de juiste plek kan zetten, alvorens je modules erin gaat schroeven. Later alsnog lipjes bijplaatsen is idd. een gedoe.

Das met recht de gouden tip :okdan:

Er is niemand die je tegenhoudt om op alle plekken alvast de kooimoeren aan te brengen. Een 2U module gaat er gewoon zonder problemen overheen.

Mijn ervaring met Quicklok racks is dat er twee types kooimoeieren zijn: een die er lastig ingaat en een ander dat er heel lastig ingaat. Weer verwijderen is ook een ellende. Ligt mede aan de breedte van de lip. Een dunne platte schroevendraaier is onontbeerlijk en het is beter om huisgenoten en anderen die niet tegen vloeken kunnen uit de buurt te houden.

Die ervaring heb ik dus ook. De kooimoertjes die erbij zaten gingen goed. HP serverrack kooimoertjes waren heel lastig. Na het bijbuigen van de lipjes met een tangetje ging het beter.

Back