Yamaha O2r/O3d/01V

Digimod

Really cool stuff
Alles is welkom over deze mixers , tips , ervaring , links , reparatie, vragen Etc...:okdan:

Laatst gewijzigd:
Ik zou op zoek gaan naar een nette O2R met V2 OS en de TC Electronic Unit-Y uitbreiding erin. Ik heb die mixer nu al een jaar of 4 en ben er nog steeds erg over te spreken.

De handleiding is alleen niet zo heel best en qua routing etc (vooral met die Unit-Y) heeft de tafel een behoorlijke learning curve. De standaard Fx die erin zitten zijn al heel goed en de M2000 en Finalizer van TC zijn echt fantastisch.

Reparatie is best goed zelf te doen, je klapt hem nl. open als de motorkap van een auto :) Ikzelf zou em ws. alleen nog maar wegdoen voor een grotere versie uit bv. de LS9 of DM serie.

bij de 01v96 zitten daar sub outs op? en hoeveel?
hoe zijn de fx?
8 bussen en 8 aux.
Toch maar 4 omni outs standaard.
Via adat (expansie) kan je ze allemaal uitsturen.

FX zijn OK. (beetje kil/lineair soms).
De VCM effecten zijn erg OK. (Maar die zitten alleen op de nieuwe serie)

Ik zou op zoek gaan naar een nette O2R met V2 OS en de TC Electronic Unit-Y uitbreiding erin. Ik heb die mixer nu al een jaar of 4 en ben er nog steeds erg over te spreken.

De handleiding is alleen niet zo heel best en qua routing etc (vooral met die Unit-Y) heeft de tafel een behoorlijke learning curve. De standaard Fx die erin zitten zijn al heel goed en de M2000 en Finalizer van TC zijn echt fantastisch.

Reparatie is best goed zelf te doen, je klapt hem nl. open als de motorkap van een auto :) Ikzelf zou em ws. alleen nog maar wegdoen voor een grotere versie uit bv. de LS9 of DM serie.

Daar was is idd benieuwd naar hoe je die tank open
kunt maken :D maar zo te lezen is dit vrij eenvoudig.

Zoals ik al als een tip in een andere topic postte :

Ik weet dat je in een Diagnostic menu kunt komen door voor het aanzetten van de 01V de knoppen "Utility" & "Midi" tegelijk inhoud en dan de power erop zet.

Je krijgt dan de keuze uit diverse zaken zoals geheugen tests en bv. ook de faders.

Altijd handig om te zien of het zaakje nog correct functioneerd.... :mega:

Ik heb sinds kort een O2r en ik vroeg me af ,
uit welk soort hout bestaan de zijkanten die je los erbij
kon kopen :)

Het schijnt dat de hardstylers allemaal voor de japanse beuk gaan. :D

Hallo, Weet iemand waar ik mijn Yamaha 03d kan laten repareren?
2 ingangen geven geen geluid meer. een 3e ingang die geeft een krakend geluid.
ik wil hem laten repareren en verkopen.
er zit ook een ADAT kaart in.
werkt verder prima maar toch jammer van deze mankementjes.

^^ Wat hij zegt. Mijn 03d heeft minder serieuze issues maar ik zou em ook graag weer in topconditie hebben.
Ik heb ooit een aanvraag gedaan bij output in Den Bosch (daar woon ik) maar die hebben nooit gereageerd (aan de telefoon zeiden ze dat ze het 'in principe doen')

Mss Yamaha zelf een keer contacten?

ik zal nog eens gaan rondsnuffelen op internet en kijken bij output.
voor mij is het wel belangrijk om van te voren ongeveer te weten wat het kost.
als het meer gaat kosten dan hij waard is heeft het weinig zin.

als ik meer weet laat ik het weten.
als er andere zijn die ook nog tips hebben houd ik me aanbevolen.

dat ziet er goed uit!
ik ga contact met ze opnemen.
bedankt en ik houd jullie op de hoogte

Jep ook thanks!

Defecte O3D

Defecte O3D

Hallo,

ik zit met een klein probleem: onlangs een nette O3D aangeschaft, door ruimte en kabel te kort, eerst eens droog testen; laptop aan proberen te sluiten, leek na wat uitproberen goed te werken (over MIDI'. Echter toen ik de tafel weer eens wilde proberen met knoppen bediening werkte niets meer zoals het hoorde, geen ledjes gingen meer branden en ook de VU led balk lijkt dood.
Met de muis en via de midi in/out is de machine nog prima te bedienen en werkt alles ook nog. Ik vermoed dat ik met het experimenteren met de RS-232 terminal bus (sub-D 9P) de interne bus driver of 5 V logische voeding om zeep geholpen heb. Enig advies? of toch maar laten repareren?

YEP, alleen diagnostisch programma werkt niet ivm met de rare knop commando's. Factory reset lost niets op helaas. Ik dacht verder dat mijn bericht niet gepost was, daardor nog een bericht gepost...

Is er een reparatie adres bekend in het Noorden?

Beste collega's ;-)

Ik kocht recent een oude Yamaha 02R mixer (dus geen 96 versie) met een CD8-AD-S expansie ingebouwd.
Nu is mijn vraag, kan ik daar nog een tweede CD8-AD-S (extra 8 line-inputs) bij plaatsen of zal de tafel die niet herkennen/aannemen ?

Met dank

Back