Help! Wie kan mijn MPC weer aan de praat krijgen?

bazziman

Ouwe rot
Bij de installatie van een nieuw ADAT board heb ik iets stoms gedaan met mijn MPC4000. Ik weet niet precies wat, maar het schermpje doet niks meer (de MPC start wel gewoon op en er brand ook licht achter het LCD scherm; er komt alleen geen informatie tevoorschijn). Flatcable gecheckt, ADAT losgekoppeld etc. Maar het helpt allemaal niet. De MPC lijkt normaal te functioneren....maar zonder beeld heb je daar niks aan. Ik kan wel janken.

Wie oh wie heeft een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen en anders: waar kan ik mijn bakkie het beste laten nakijken in de buurt van Rotterdam?

Waarschijnlijk is er toch ergens iets mis gegaan.
Overigens heeft het display een volledig eigen interface dus zonder display werkt de MPC helemaal maar je kunt/durft er niets mee omdat de mens over het algemeen visueel ingesteld is.
Het kan ook zijn dat de Reset-lijn van het display geblokkerd is. Dat heb ik al twee keer eerder meegemaakt. Ergens op het input/output-board zitten twee SMD-transistoren die de geest gegeven hebben. Vrij lastig te vervangen als je geen ervaring hebt.
Ik heb ervaring maar ik zit in Meppel. Ongeveer 180 KM van Rotterdam. Opsturen is een optie natuurlijk maar dat betekent dan wel dat hij goed moet worden ingepakt,...

Het is *helaas* niet de contrast knop.

Mike, ik denk dat ik op je aanbod inga. Versturen zou wat mij betreft de voorkeur hebben (ik heb niet heel veel de tijd). Wat zouden - in geval van de transistoren - ongeveer de osten zijn van reparatie (pm me maar).

Ik ga vanavond, of in het weekend een stevige doos zoeken (weet niet of ik het origineel nog heb).

Ik hoop zo dat het meevalt; ik was net zo blij met mijn gloednieuwe ADAT boardje...

Ik zou hem langs brengen. Maar als ik hem zou verzenden dan zou ik ff een dikke rol bubble schuim kopen en die er ook om heen doen.

Het zit jouw niet mee met schroeven aan hardware eerst je Novation met die toetsen die krom waren getrokken op de verwarming.

Succes met je MPC en laat het na afloop ff weten wat er nou defect was.

Haha...die toetsen...das alweer lang geleden. Haha. Ik zou 'm graag brengen als Mike niet zo ver weg zou zitten. Das 2 uur rijden....x 4...zoveel vrije tijd heb ik niet.

Dan maar met de mannen van de TNT mee.

Ik had precies hetzelfde bij het verwisselen van de harde schijf. Bij de eerste keer dichtdoen was het nogal proppen, dus ik heb toen de verbindingskabels wat meer ruimte gegeven, alle connectoren goed aangedrukt en alles werkte weer. Dat liep met een sisser af...

Back