Wie kan deze module identificeren?

Slipperman

Rooibosje iemand?
Tja, op een genesis forum hebben we een klein vraagje over synths en modules. Het begon over een draadje over tony's setup op de mama tour. Daar was dus die doos op die quadra (zie ook de synclavier ned thread van me...) maar goed. We zijn daar denken we al wel uit alleen nu weer wat anders... Zie ook mijn avatar. Het gaat om die foto. Daar staat op de emulator 2 een module, desktop module. We vermoeden dat het een roland is maar we weten eigenlijk niets ervan. Ik heb op de video gekeken en een tekening gemaakt in paint.

Wie kan me helpen met het identificeren van deze module???

http://members.aol.com/VolWar/vir86_15.jpg voor de opstelling. Het gaat dus om de module op de emulator 2. (Bij zijn hoofd...)

Attachments

• groveschets.gif
    groveschets.gif
    3,8 KB · Bekeken: 94
hmm, tot nu toe is alles nonsens... De D2 is van 2001. Foto uit 1986 (sorry was ik vergeten te melden.)

Die 4 balkjes en dat ding in het midden zijn denk ik allemaal knoppen. Geen touch pads...

Origineel geplaatst door Jeroen
Ziet er uit als een remote voor een sequencer ofzo...

Grtz,
Jeroen
Is dat niet zo'n ding, maar dan een ander type:
mini_lexicon_224X.JPG

Lexicon bakkie?

Is de remote van de Tascam recorder series uit 84 to 89.
Oa TSR 8 en 16, ik heb er vroeger zelf een gehad en ik kan voor 90% zekerheid zeggen dat het dat is.

Origineel geplaatst door Grooveron
Is de remote van de Tascam recorder series uit 84 to 89.
Oa TSR 8 en 16, ik heb er vroeger zelf een gehad en ik kan voor 90% zekerheid zeggen dat het dat is.

Woehahahahaha! Da's balen, Slippie! :duivels:
De mistery module van Tony Banks!!! Een recorder! Nou weet ik meteen waarom die Genesis optedens zo klienies klinken.. Pleebekshow 'avant la lettre'
LOL
:D

nou genesis playbacked echt niet. Neem dat maar van me aan. Ik heb maar zat opnames waarin ze in de mist gaan (valse noot etc.) en zelfs waar phil de hoge noten niet meer haalt..

Lexicon digital delay had ie en ook een remote controller voor midi maar ik heb em eigenlijk nooit op dat ding zien drukken tijdens eht hele concert... Maar ik ga verder zoeken naar de lexicons. bedankt johnny en gooveron.

Ow w8, ik bendenk me net dat hij ook idd een tascam recorder had ja... Wat hij daar nu mee moet :confused:

Origineel geplaatst door Slipperman
nou genesis playbacked echt niet. Neem dat maar van me aan. Ik heb maar zat opnames waarin ze in de mist gaan (valse noot etc.) en zelfs waar phil de hoge noten niet meer haalt..

Lexicon digital delay had ie en ook een remote controller voor midi maar ik heb em eigenlijk nooit op dat ding zien drukken tijdens eht hele concert... Maar ik ga verder zoeken naar de lexicons. bedankt johnny en gooveron.

Ow w8, ik bendenk me net dat hij ook idd een tascam recorder had ja... Wat hij daar nu mee moet :confused:
Hij hoeft ook niet alles van zijn recorder te laten horen. Je kunt er ook live noten bij spelen en die dan vals doen.
Verder zou ie natuurlijk ook de recorder kunnen gebruiken om op te nemen... ;)

ik heb wel eens in een interview gelezen dat bepaalde gesequencte parteien via Tape gespeelt werden(is ook veel veiliger dan vanuit de sequencer of midi computer) ook Gabriel gebruikte vaak tapes ipv sequencers of computers om dit soort partijen tespelen, (ik heb het zelfs van een van zijn toetsenisten Larry Fast zelf gehoord toen ik hem sprak)
met de huidige sample kapaciteit hebben ze dat niet meer nodig en laden ze geoon de Wavfile in :-)

Ik zie er ook niets fouts in, kan me niet herrinerren dat gesequenste partijen zo leuk ziijn om na tespelen.
Veel oudere stukken die ze speelden vanaf 1985 en van voor die tijd waren waren trouwens met Arpeggiatoren gemaakt en die zouden ook op banden kunnen staan, starten kan hij het geheel ook met een voet schakelaar (en wij maar denken dat het een hold pedaal is :-)
en dan kan hij op dat display de tijdsduur zien.

hmm het zou dan wel eens goed voor invisible touch gebruikt kunnen worden aangezien daar een gesequenced stukje in zit dat op de emulator was gedaan. Echter het nummer moest 2 noten lager en de sequentie kon op een vage rede niet 2 noten omlaag dus moest het over nieuw... Het zou dan dus daarvoor gebruikt kunnen worden.

Bedankt voor de tips. Ik ga eens met de andere freaks overleggen :D

Origineel geplaatst door Slipperman
Bedankt voor de tips. Ik ga eens met de andere freaks overleggen :D
De echte freaks zitten hier, dat weet je.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Verder zou ie natuurlijk ook de recorder kunnen gebruiken om op te nemen... ;)

Euhh... O ja da's waar ook!:D

Origineel geplaatst door slip
en zelfs waar phil de hoge noten niet meer haalt..

...En dat verbaast me nou weer nx...:duivels:

Hmmm, ik weet bijna helemaal zeker dat het een Kurzweil K2000vpr met softwareupdate en extra samplecd's in perfecte staat is.

:engel:

HEY! Krijg nou wat! Ik heb er toevallig één te koop staan voor ni veel!
Pb me maar. :doei:

Back