808 flam

MicroFi

Ouwe rot
Een geheimzinnige titel misschien, maar eigenlijk is het heel simpel. Ik heb vandaag wat zitten luisteren naar enkele Richie Hawtin-songs in de hoop daar wat van mee te pikken. Eén van de dingen die mij zijn opgevallen, is dat er vaak een flam terug komt op zijn tr-808. Nu vraag ik me af hoe hij dat heeft klaargespeeld. Gaat het om wat slim gebruik van een delay of zit het straffer in elkaar?

Hier hoor je het goed op de rimshots.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën :peukie:

Nu weet ik niet ofdat ik uit mijn nek zit te lullen of gewoon niet weet hoe een 808 werkt...maar als ik de link volg en daar de beat van beluister is dit naar mijn idee geen flam o.i.d.

Denk dus dat dit gewoon op een aantal op de rims achter elkaar zijn die op een 16e maat zijn geprogrammeerd....en verder geen getruuk met delays o.i.d.

Nu weet ik niet ofdat ik uit mijn nek zit te lullen of gewoon niet weet hoe een 808 werkt...maar als ik de link volg en daar de beat van beluister is dit naar mijn idee geen flam o.i.d.

Denk dus dat dit gewoon op een aantal op de rims achter elkaar zijn die op een 16e maat zijn geprogrammeerd....en verder geen getruuk met delays o.i.d.

denk wel dat dit een truk is maar niet met dat block

die seq. staat op 200 en de ander op een andere scale waardoor je een ander eff krijgt

Dit is gedaan door Pre-Scale 4 te gebruiken op de 808, waardoor je 32ste noten kunt inprogrammeren (wat die rimshotroffeltjes dus zijn).

Dit is gedaan door Pre-Scale 4 te gebruiken op de 808, waardoor je 32ste noten kunt inprogrammeren (wat die rimshotroffeltjes dus zijn).

Bedankt, Sly Dog. Daar ga ik morgen eens mee aan de slag!
Eventueel post ik een sample'tje met mijn bevindingen :)

Zoals beloofd een fragmentje met het ritme.
En zo leren we elke dag weer wat bij ...

Attachments

• plastikman.wav
    236,5 KB · Bekeken: 135
wow te gek fragmentje zeg!

'k Ben echt een supergrote Hawtin fan, speciaal z'n oudere Plastikman werk...

chappo!

vind dat je achter zulke dingen zelf al lang had moeten komen, door te experimenteren, niet te kopieren

parels(808's) voor de zwijnen

tip: verkoop je 808 aan een echte liefhebber die er ook origineel mee kan zijn
oja, en no personal offense aan geen kanten.. ben gewoon wat kribbig als ik zulke dingen lees.
maybe omdat ik al 3 808's mislopen heb in het leven :'(

vind dat je achter zulke dingen zelf al lang had moeten komen, door te experimenteren, niet te kopieren

parels(808's) voor de zwijnen

tip: verkoop je 808 aan een echte liefhebber die er ook origineel mee kan zijn
oja, en no personal offense aan geen kanten.. ben gewoon wat kribbig als ik zulke dingen lees.
maybe omdat ik al 3 808's mislopen heb in het leven :'(

Ik heb mijn 808 nog maar een kleine week en als ik iets kan bijleren door dingen van andere mensen te immiteren, ben ik daar al heel erg blij mee.
Ik doe heus nog wel andere dingen met mijn 808 dan 1-op-1 Hawtin-ritmes overnemen, hoor :D

wat een onzin...
dit kan je overal wel op zeggen. vrij veel grote bands worden bekend met een cover. Hij zoekt tenminste iets.

je kan nooit beter worden dan je voorbeelden als je niet eerst hetzelfde kan...

ik was even vergeten dat muziek maken om zo snel mogelijk bekend worden gaat

dat zeg ik niet, ik zeg dat het total geen schande is om iemand te "immiteren" om vervolgens je "eigen ding" te doen...

Zoals beloofd een fragmentje met het ritme.
En zo leren we elke dag weer wat bij ...

heb jij dit gemaakt maar dan moet je er toch twee hebben anders klinkt de bass niet zo lang. of heb je dit gedaan met een computer. :frons:

heb jij dit gemaakt maar dan moet je er toch twee hebben anders klinkt de bass niet zo lang. of heb je dit gedaan met een computer. :frons:

Ik heb het fragmentje inderdaad zelf gemaakt. Waarom zou ik er dan twee moeten hebben?
Die bass is toch niet ongewoon lang?

Laatst gewijzigd:
Back