Phono to line convertors - kwaliteitsverschil?

bikkel

Everything is on the One
Ik wil een platenspeler aansluiten op mijn mixer om te kunnen samplen, en ik heb een gewone mixer waar geen phono ingangen op zitten dus moet ik een convertor gebruiken, bijvoorbeeld deze:

http://www.htfr.com/more-info/MR155277

Maar aangezien die dingen je geluiden hervervormen met een soort van fixed EQ heeft het waarschijnlijk wel enige impact op het geluid. Maakt het echt wat uit welk merk of type je gebruikt of zijn dit soort dingen zo standaard dat er ergens in Taiwan een fabriek staat die alle convertors maakt voor alle apparatuur en het echt geen drol uit maakt?

de sound van deze kleine adaptors is echt kut,ik heb zo iets..

deze is 9v,is al beter koop nooit 1 met een 220v ingebouwt want je hebt gegarandeert nog eens hum erbovenop.

koop een niet al te duur hi-fi voorversterkertje in 2dehands,ben je beter mee.

ik zoek een sony E80 atm (die is wel niet goedkoop)

Ik zou beter af zijn met een goede oude versterker waarbij ik de tape out misbruik? Die preamps dat is toch iets wat wat meer in de hi-fi kringen gebruikelijk lijkt te zijn, en ik heb met dat soort spullen het gevoel dat de bullshit / expense ratio bij veel producten erg hoog is, of dat je inderdaad goedkope crap koopt. In ieder geval niet iets wat ik zelf even snel kan uitzoeken.

Kijk of je een jaren 70 phono voorversterker kan fixen daar is het geluid van vinyl vaak zeer mooi.

En koop ook een goede naald. Dat scheelt ook een berg.

Ik zou beter af zijn met een goede oude versterker waarbij ik de tape out misbruik? Die preamps dat is toch iets wat wat meer in de hi-fi kringen gebruikelijk lijkt te zijn, en ik heb met dat soort spullen het gevoel dat de bullshit / expense ratio bij veel producten erg hoog is, of dat je inderdaad goedkope crap koopt. In ieder geval niet iets wat ik zelf even snel kan uitzoeken.

Niet altijd. Sommige dingen hebben gewoon betere componenten aanboord.

Voor de rest is een hifi checken toch niet verkeerd denk ik.

Ik wou een nieuwe Ortofon aanschaffen, mits die past op een Garrard. Volgens mij zijn dat wel goede naalden, misschien niet top hi-fi maar wel goed.

Niet altijd. Sommige dingen hebben gewoon betere componenten aanboord.

Voor de rest is een hifi checken toch niet verkeerd denk ik.

Er zijn absoluut hele goede dingen te koop als je meer geld gaat uitgeven, maar je hebt ook de gouden kabel brigade die net zo hard overal op internet beweren dat het echt fantastisch klinkt.

Kijk anders even naar een submixertje met RIAA correctie (platenspeler input) zoals bv de Soundcraft Compact 4 (twee inputs met RIAA correctie en RCA - tulp - stekkertjes)

Ik wou een nieuwe Ortofon aanschaffen, mits die past op een Garrard. Volgens mij zijn dat wel goede naalden, misschien niet top hi-fi maar wel goed.

Er zijn absoluut hele goede dingen te koop als je meer geld gaat uitgeven, maar je hebt ook de gouden kabel brigade die net zo hard overal op internet beweren dat het echt fantastisch klinkt.
Ortofon heb ik ook maar zijn volgens sommige niet echt top voor rippen of samplen. Het zijn dj naalden gemaakt om mee te dj-en. :dj:

En ik begrijp wat je bedoeld. Dom gelul over speakerkabels met goude aansluitingen terwijl de enige grote factoor de weerstand en dus de dikte is.

Maar toch raad ik je aan op een hifi forum te checken. Want naalden maken wel degelijk uit. Misschien dat ze daar ook tips kunnen geven over goede phono voorsterkers die je in oude jaren 70 versterkers kan vinden en dan via de aux samplen.

Een andere oplossing : check voor een goedkoop dj-mixertje...2de hands worden ze bij bosjes aangeboden...

de sound van deze kleine adaptors is echt kut,ik heb zo iets..

deze is 9v,is al beter koop nooit 1 met een 220v ingebouwt want je hebt gegarandeert nog eens hum erbovenop.

Dat kan ik beamen. Ik heb eentje gehad met 220 v ingebouwd. Zware zware brom/hum helaas. En dat was er eentje uit...

Kijk of je een jaren 70 phono voorversterker kan fixen daar is het geluid van vinyl vaak zeer mooi.

... jawel! Uit de jaren '70. Behoorde bij een Thorens draaitafel, die heden ten dage nog steeds als toonaangevend wordt beschouwd.

Maar dat losse voorversterkertje was prut. Echt.

Ik zou beter af zijn met een goede oude versterker waarbij ik de tape out misbruik?

Dat is de meest simpele oplossing en werkt prima. Als ik van vinyl wil samplen, gaat het signaal van de rec-out van de versterker rechtstreeks Wavelab in.

En koop ook een goede naald. Dat scheelt ook een berg.

Ja, maar dat spreekt natuurlijk voor zich. Anders kan je net zo goed voor 89 euro een USB platenspeler kopen. Ben je helemaal van alle gedoe af.

:D

Ortofon heb ik ook maar zijn volgens sommige niet echt top voor rippen of samplen. Het zijn dj naalden gemaakt om mee te dj-en. :dj:
.

Kompleet fout ,ortofon bestaat al sinds de jaren 40 en hebben ook Hi-Fi spul :geslaagd:

ja maar, veel van die merken zijn overgenomen/namen opgekocht/etc..

echte audiofielen bouwen hun turntable om zodat ze makkelijk verschillende toonarmen en cartridges kunnen gebruiken, naargelang de plaat dat ze afspelen.

heb me vorige maand er serieus in verdiept.. raar wereldje hoor!

pickering is er ook nog,
mooie eliptische naalden... zoals de D625E
http://www.pickeringuk.com/styli.html
op ebay zie je ze soms veel goedkoper, boxed (nieuw dus)

Kompleet fout ,ortofon bestaat al sinds de jaren 40 en hebben ook Hi-Fi spul :geslaagd:

Dat geloof ik best. Tis alleen dat als iemand ortofoon noemt dat 't vaak dj naalden zijn. Ik weet er het fijne ook niet van en je zal best goede ortofoons hebben.

En ja een Thorens staat op me lijstje, een 125 wel te verstaan.

En met klasse a kan je het zo gek maken als je het wil. Japanse spullen van 2000 euro en dan heb je echt topspul maar dan alleen een naald of cartridge.

Ik zou de vraag eens op wavemusic.com stellen bikkel. Is de site de van francois k. En daar zitten behoorlijk wat echte hifi nerds op.

Back