6,3 mm Stereo jack - Male XLR - waarvoor te gebruiken?

conso

Fold it
Ik kreeg een paar weken geleden een bestelling binnen waarbij niet de door mij bestelde dubbel mono jack naar xlr male kabels zaten, maar exemplaren die een stereo jack naar male xlr hebben. Ik kwam er pas een paar dagen geleden achter toen ik de kabels nodig had, en het is inmiddels wat laat om ze nog terug te sturen.

Ik heb me zitten afvragen waarvoor ik ze zou kunnen gaan gebruiken, maar ik kan helemaal niet bedenken waarvoor je van een stereo jack naar een xlr zou willen. Die XLR's zijn toch mono?

Type is Quiklok - MPM Pro Audio - CM183. 'Microphone cable. Low capacitance. Low inductance type 680. Er zitten zeer degelijk uitziende jack en XLR connectors aan.

Ik ben inmiddels erg nieuwsgierig voor welke toepassingen deze kabels bedoeld zijn. Kan iemand me dat vertellen?

:biertje:

Gebalanceerde kabel van jack naar XLR lijkt mij. Sommige samples en 19 inch effecten hebben XLR gebalanceerde in/outs. Met zo'n kabel kun je dat bijvoorbeeld aansluiten op een gebalanceerde patchbay. Maar omdat nou een microfoonkabel te noemen. Ik ken geen fantoom voeding met jack.

Gebalanceerde kabel van jack naar XLR lijkt mij. Sommige samples en 19 inch effecten hebben XLR gebalanceerde in/outs. Met zo'n kabel kun je dat bijvoorbeeld aansluiten op een gebalanceerde patchbay. Maar omdat nou een microfoonkabel te noemen. Ik ken geen fantoom voeding met jack.

Aha, ik heb niet zo'n sampler, maar herinner me nu dat oude Akai's dat geloof ik hadden... Ja, Microphone Cable staat duidelijk op de verpakking, dat droeg voor mij ook wat bij aan de verwarring.

Inderdaad. Het gaat om gebalanceerd audio.

Check http://www.answers.com/topic/balanced-audio voor meer info.

:yamaha:

Nuttige link! Een enorm verhaal over deze connectors...

Als ik het nu goed begrijp zou ik de kabels bijvoorbeeld als gebalanceerde kabels van mijn monitors (XLR - Genelec 8040) naar mixer (Jack - Mackie 1604 VLZ Pro) kunnen gaan gebruiken? Dat zou mooi zijn want daar gebruik ik nu nog ongebalanceerde kabels voor.

Ik moet dan toch wel de jack helemaal in de mixer steken? Dat verhaal van half of helemaal insteken komt me nog wat ingewikkeld voor...

:halleluja

Als je Mackie 1604 VLZ Pro gebalanceerde outputs heeft dan kun je ze daarvoor gebruiken. Zo niet dan heeft het niet veel zin en kun je beter een standaard ajck-jack gebruiken.

Als je Mackie 1604 VLZ Pro gebalanceerde outputs heeft dan kun je ze daarvoor gebruiken. Zo niet dan heeft het niet veel zin en kun je beter een standaard ajck-jack gebruiken.

Yep, de Mackie heeft balanced outputs en de Genelec heeft zelfs alleen XLR's.

Bedankt!

Back