mono naar stereo jack

lloydwebster

hans werrekmeester
wil mijn nanobox tangerine stereo signaal splitten en in een mixer doen waarbij ik sommige sounds links pan en andere rechts.
maar dee mixer input mini jack is stereo dus als ik er een mono jack in doe dan is het signaal aan 1 kant.

is er een kabel die dit probleem oplost en op de een of anderemanier het signaal van monominijack naar 1 stereo minijack krijgt met op beide kanten hetzelfde signaal;:?

De output op dat ding is toch stereo mini jack?
Dan heb je een kabel nodig van stereo mini jack naar 2x monojack die je
aansluit op 2 aparte monokanalen van je mixer.
Zoals ik het lees dan eerder een stereo minijack kabel, aangezien mixer en nanoboxblijkbaak stereo jack sockets hebben.

Wel even uitkijken met de dikte van de mini plug. Op mijn bluebox mixer zitten de jacks dicht op elkaar waardoor je er alleen met wat kracht een paar pluggen naast elkaar kan insteken. Lekker ontwerp.
Ik heb zelf ook de Nanobox Tangerine en de Cordial kabels zijn er perfect voor. Geen idee hoe het zit met de Bluebox mixer.

Nee jullie begrijpen het niet helemaal.

De nanobox heeft stereo uit. Ik heb dan de kicks links gep[and en de hihats rechts.
Dan neem ik minijack stereo --> 2 x minijack mono.

die moeet naar mn bastl bestie. maar die heeft stereo input. voor 3 kanalen, als ik deze jacks daar dus indoe dan hoor je t geluid alleen links(*of rechts weet ff niet)

dus ik wil hierveel een koppelstuk iets? waardoor de mono signaal gedupliceerd wordt zowel lihnks als rechyts.

(je zou een multiple kunnen gruiken en dan weer een 2x minijack mono naar 1x minijack stereo en dan in de bastl maar dat is wel n btje veel tussenstukjes haha.

De nanobox heeft stereo uit. Ik heb dan de kicks links gep[and en de hihats rechts.

die moeet naar mn bastl bestie. maar die heeft stereo input. voor 3 kanalen, als ik deze jacks daar dus indoe dan hoor je t geluid alleen links(*of rechts weet ff niet)

dus ik wil hierveel een koppelstuk iets? waardoor de mono signaal gedupliceerd wordt zowel lihnks als rechyts.

(je zou een multiple kunnen gruiken en dan weer een 2x minijack mono naar 1x minijack stereo en dan in de bastl maar dat is wel n btje veel tussenstukjes haha.
En ik wil dit zodat ik de mutes van de bastl bestie kan gebruiken overigens. Ik heb ook een bastl dude, maar die heeft weer geen send return

Altijd lastig om iemands woorden goed te begrijpen.
Dat ligt aan hoe ze (bastl) dat gemaakt hebben.
Je zult de mono jacks in de MONO (R) aansluiting moeten stoppen van 1 en 5 denk ik en niet in de stereo inputs.

Ik heb de Bastl niet, maar ik verwacht dat hij de stereo pluggen niet brugt als er een mono signaal in komt, maar ze maar aan één kant laat horen.
Mogelijk is er wel een adapter te vinden (maken sowieso) die van 1x stereo naar 2x 2x mono gaat (zodat er links en rechts van de nanobox naar 2x links en 2x rechts wordt gestuurd)

Altijd lastig om iemands woorden goed te begrijpen.

Dat ligt aan hoe ze (bastl) dat gemaakt hebben.
Je zult de mono jacks in de MONO (R) aansluiting moeten stoppen van 1 en 5 denk ik en niet in de stereo inputs.

Ik heb de Bastl niet, maar ik verwacht dat hij de stereo pluggen niet brugt als er een mono signaal in komt, maar ze maar aan één kant laat horen.
Mogelijk is er wel een adapter te vinden (maken sowieso) die van 1x stereo naar 2x 2x mono gaat (zodat er links en rechts van de nanobox naar 2x links en 2x rechts wordt gestuurd)
ja klopt, maar ik heb twee nan oboxen dus heb 4 kanalen nodiug. en nee hij brugt ze niet, vandaar dat iok zon plug zoek haha v:)
weet jij waar ik die kan vinden ? :)
liefgst degelijke kwaliteit gezien t voor liveshows is C:

Die gaat nog altijd ring aan ground verbinden als je daar vervolgens een stereojack kabel in steekt en dus hoor je het weer uit maar 1 kant.

ja klopt, maar ik heb twee nan oboxen dus heb 4 kanalen nodiug. en nee hij brugt ze niet, vandaar dat iok zon plug zoek haha v:)
Aha. Tja, dan zou ik een betere mixer zoeken die kan wat je wilt.
Niet met verloopjes, zeker niet live.
(heb ik iig slechte ervaringen mee)
Alleen nog maar gewone jack of XLR.
weet jij waar ik die kan vinden ? :)
liefgst degelijke kwaliteit gezien t voor liveshows is C:

Ik weet niet of je iets budget en ruimte hebt, maar er zijn legio mixers die gewoon mono inputs hebben.

Deze is vrij duur, maar wel mini jack en kan mono geschakeld worden.

Ik verwacht dat die zou werken.

Inderdaad wat Montfrooij en Nicolas 2000 zeggen; ik zou een (goedkope en kleine) line mixer zoeken en eventueel die dan weer aansluiten op de stereo in van de Bastl - als het ware een submixer in je setup waar je je drumdingen op aansluit. 🙂

Marktplaats staat vol goedkope analoge mixers. Leuke bak met panbare monokanalen nemen, veel handiger.
veel te groot, ik wil niet van die grote mixers meezeulen.
wat is er mis met zon verloop kabeltje?

Ik heb nu maar de dude gebruikt omdat deze mono channels heeft.

Overigens het idee om een submixer te gebruiken en die op de bestie aan te sluiten heeft weinig nut dan kan ik net zo goed 2x stereo uit naar dee 2 channels op de bestie. ik wil juist de 4 channels los en via de bestie met de cue knop sporen naar de alternate out(aka mn fx) te sturen. want deze 2 apparaatjes zijn de gehele livceset haha

Attachments

• WhatsApp Image 2025-11-29 at 21.41.26.jpeg
    WhatsApp Image 2025-11-29 at 21.41.26.jpeg
    180,8 KB · Bekeken: 62
Aha. Tja, dan zou ik een betere mixer zoeken die kan wat je wilt.
Niet met verloopjes, zeker niet live.
(heb ik iig slechte ervaringen mee)
Alleen nog maar gewone jack of XLR.

Ik weet niet of je iets budget en ruimte hebt, maar er zijn legio mixers die gewoon mono inputs hebben.

Deze is vrij duur, maar wel mini jack en kan mono geschakeld worden.

Ik verwacht dat die zou werken.
Ik heb die mixer gehad ja, leuk ding. die zou het inderdaad wel doen.

Back