mono naar stereo jack

veel te groot, ik wil niet van die grote mixers meezeulen.
wat is er mis met zon verloop kabeltje?
Wie spreekt er over groot? Mag zelfs een 19 inch 1u mixertje zijn, als hij maar 4 panbare monokanalen heeft.

Het probleem is a) de onbetrouwbaarheid van verloopjes en b) het onhandige van stereo mixkanalen als je met elke kant van het stereokanaal onafhankelijk dingen wil instellen.

Wie spreekt er over groot? Mag zelfs een 19 inch 1u mixertje zijn, als hij maar 4 panbare monokanalen heeft.

Het probleem is a) de onbetrouwbaarheid van verloopjes en b) het onhandige van stereo mixkanalen als je met elke kant van het stereokanaal onafhankelijk dingen wil instellen.
Ja maar dat vind ik al te groot hah a:P

Zou je niet iets zelf kunnen solderen?
Als je in eurorack met passieve multiples een signaal kan dupliceren moet dat toch ook wel in een kabel kunnen?

Maar kan jij mij wijzen op een schema of uitleg hoe ik dit moet solderen zodat ik plugjes kan maken :)

Dan zou ik eerst perfect moeten weten wat je exact probeert te bereiken, zodat je -voor zover mogelijk- geen last hebt van de beperking die inherent is aan stereo mixkanalen als je met 4 individuele kanalen wil werken. Dat is de hele reden dat ik die aanpak totaal zou ontwijken en naar iets met 4 monokanalen zou zoeken. Zoveel eenvoudiger en flexibeler tegelijk.

Concreet voorbeeld, maar ik weet dus niet exact wat je wil bereiken:

Behringer XENYX 1202SFX. Ongeveer 100 euro, compact (ok groter dan je Bastl maar ja...zet je Nanobox op het rechter gedeelte dat je toch niet gebruikt. :)).

behringer-xenyx-1202sfx_1_PAH0023439-000.jpg

4 kanalen netjes naast elkaar gelegd. Dan kan je gewoon noteren welke klanken per kanaal zitten. Per klank volume en pan kiezen, elk kanaal apart EQ'en, je hebt een fx send (en ingebouwde fx), en zelfs gainregeling en nog extra kanalen voor als je mixerdistorion wil toepassen.

Zo zou ik het aanpakken, omdat ik dan het beste begrijp hoe alles loopt en daardoor ook het meest gericht kan werken. Want je begint eigenlijk al met een kunstgreep door in je nanobox klanken hard te pannen met het idee ze zo te isoleren. Als je dat ten gronde wil uitvoeren, moet je ze nadien naar geïsoleerde monokanalen sturen en niet naar stereokanalen want hun hard gepande positie heeft niks met hun eigenlijke plaats in het stereobeeld te maken.

Laatst gewijzigd:
Dan zou ik eerst perfect moeten weten wat je exact probeert te bereiken, zodat je -voor zover mogelijk- geen last hebt van de beperking die inherent is aan stereo mixkanalen als je met 4 individuele kanalen wil werken. Dat is de hele reden dat ik die aanpak totaal zou ontwijken en naar iets met 4 monokanalen zou zoeken. Zoveel eenvoudiger en flexibeler tegelijk.
Ja dat zou ook wel fijner zijn, maar ik heb dus juist voor die nanobox size gekozen omdat het in mijn broekzak mee kan. De bastl bestie is de enige met een aux send, die ik ook graag wil gebruiken.
Als je dat ten gronde wil uitvoeren, moet je ze nadien naar geïsoleerde monokanalen sturen en niet naar stereokanalen want hun hard gepande positie heeft niks met hun eigenlijke plaats in het stereobeeld te maken.
Dat weet ik, maar dat heeft die mixer niet. vandaart dat ik dus op de een of andere manier dat mono signaal in die stereo ingang wil hebben. Overigens niet om te pannen of iets qua stere3obeeld.
maar zodat ik op de beste dus inm totaal 4 sporen heb waart ik individueel of ze kan muten of naar een send kan sturen.

De reden dat ik dat wil is omdat de nanobox wel de pads kan muten, maar deze zijn niet midi aan te sturen en ik wil niet telkens door alle vensters scrollen odmat ik ook in het sequencer venster zit.

Tot slot is de nanobox samen met de bestie ook portable met batterijen/accu.

Ik heb ook een dude mixer, die heeft 5 mono kanalen maar weer geen send. :S

Dan moet je een kabel hebben die aan de ene kant een trs jack is voor je nanobox en aan de andere kant twee trs jacks voor je bestie. En dan zo verbinden:

T bestie1 - T nano
R Bestie1 - T nano
S bestie1 - S nano

T bestie2 - R nano
R bestie2 - R nano
S bestie2 - S nano

Die 2 bestie jacks stop je dan in bestie kanalen met een enkele stereo input.

Nadeeltje is dat je signaalniveau per kanaal (links/rechts) zo wel halveert.

Dan moet je een kabel hebben die aan de ene kant een trs jack is voor je nanobox en aan de andere kant twee trs jacks voor je bestie. En dan zo verbinden:

T bestie1 - T nano
R Bestie1 - T nano
S bestie1 - S nano

T bestie2 - R nano
R bestie2 - R nano
S bestie2 - S nano

Die 2 bestie jacks stop je dan in bestie kanalen met een enkele stereo input.

Nadeeltje is dat je signaalniveau per kanaal (links/rechts) zo wel halveert.
als ik zon kabel ga maken, waar kan ik dan een kabel kopen die 6 draadjes heeft in zich>?

Niet nodig. Je verbindt T en R door in de twee Bestie pluggen. Dus je hebt maar 2x2 nodig in de kabel, best 2x coaxiaal waarbij je de mantels met S verbindt. Dit hoeft niet in 1 kabel te zijn, je kan 2 coaxiale kabels gebruiken. Als ze dun genoeg zijn past dit in 1 plug. En anders eindigen in wat soldeer- en krimpkous magic bij de plug.

Back