'k heb van alles, maar wat nu?

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik weet niet waar je woont e-vo, maar ik kan je ook best les geven in mjin studio, cubase ed...

Thanks! Tjek uw Mail :geslaagd:

Origineel geplaatst door King of Snake
hier sluit ik me bij aan. Aangezien ik ook met Pulsar/Cubase werk mag je best een keertje langskomen om te zien hoe het werkt.

Thanks! Tjek uw Mail :geslaagd:

Why..??

Why..??

Waarom O waarom software..
Waar is die goeie ouwe tijd van ECHTE knoppen, toetsen en schuifjes..
Waar is die goeie ouwe tijd van tot 's avonds laat de hele zooi weer aansluiten in je studio, omdat je een middelmatig optreden in 1 of ander rokerig jeugdhonk hebt gehad..
Waar is die goeie ouwe tijd van NET dat ene kabeltje te kort komen op een zaterdag om 18:01..
Waar is die goeie ouwe tijd van minimaal 3500 Kg aan synth-spul nodig te hebben voor een BEETJE ruzie met je buren..

Affijn, wat ik wil zeggen is: Je ken OOK met HARDware werken i.p.v. SOFTware.. is (misschien) leuker..

MAAAAAAR dit zeg ik, omdat ik
(1) Vrijwel niet/nooit met software gewerkt heb.. ,
(2) Een beetje vooroordeel heb tegen computers,
(3) Van schuifjes,(draai)knoppen, etc. hou!

Alhoewel ik de 300.000 Km kabel inmiddels begin te vervloeken!!!! ( vooral de dag NA een optreden!!!) :(

Enfin, zuuk6 met oe keuze!!

Zoals mn opa altijd zei:

"Vroeger, toen de politie nog op verrekes ree en de guldens nog van hout ware.":D

Cursus??

Cursus??

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik weet niet waar je woont e-vo, maar ik kan je ook best les geven in mjin studio, cubase ed...

Geldt dit aanbod voor iedereen:D

Ook voor leken die niet uit de buurt van eindhoven komen????

Was gewoon ff benieuwd, den kdat het wel flink geld zal gaan kosten of niet.

Ben zelf ook nog maar een jaar bezig maar snap er af en toe de ballen van

Een analoge freshman (sphere)

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Het is ook wel handig om te weten hoe je snel een fade-out maakt met de midi-velocity over een aantal tellen/ maten. En hoe je de velocity van een aantal noten/ tellen/ maten instelt, en hoe je random waarden van een controller change laat genereren, etc. Er zitten gewoon een aantal hndige truukjes in cubase... die het produceren net ff wat makkelijker maken. ff snel een filter dichtdoen op open draaien in 8 tellen... toch wel makkelijk als je de computer dat kan laten doen, zonder dat je dat zelf hoeft in te tekenen steeds.

Of, hoe knip je in 1 keer uit alle tracks 4 maten op een bepaalde plek. Of hoe voeg je in 1 keer 16 maten ruimte ergens tussen, zodat je daar zelf weer wat patterns in kan zetten.

Hoe stel ik alle noten in een pattern in zodat ze een lengte van een 32ste tel krijgen.

Maar ja... het kan best allemaal zonder dat te weten... toch zijn het allemaal kleine dingetjes die het werken net ff sneller en makkelijker maken.

Oh, ik ken alle truukjes allemaal wel hoor, en ik gebruik ze soms ook wel. Ik ben gewoon meer van het live inrammen de laatste tijd. Controllers al helemaal; waarom met je muis tekenen als je ook aan 'n knop kan draaien? Maar voor bijvoorbeeld 'n hele lange lineaire fade over 8 maten, die kun je weer sneller tekenen...
Het beste is om alle functies te kennen, maar alleen te gebruiken wat je echt nodig hebt. :)

Gelukkig ben ik nu heel wat wijzer geworden én heb ik zelfs uitnodigingen gekregen om een keertje te gaan kijken en op die manier wat bij te leren. Op deze uitnodigingen wil ik niet nu direct op ingaan omdat ik op dit moment mijn nieuwe 'studio' aan het tekenen ben en op niet al te lange termijn zal hij ook daadwerkelijk gebouwd worden.

Produceren zit er nu dus eventjes niet in, maar ik wil met deze post wel de uitnodigingen 'warm houden' want zo'n kans krijg je niet vaak!

:okdan: Thanks :okdan:

Origineel geplaatst door lo-fi
Oh, ik ken alle truukjes allemaal wel hoor, en ik gebruik ze soms ook wel. Ik ben gewoon meer van het live inrammen de laatste tijd. Controllers al helemaal; waarom met je muis tekenen als je ook aan 'n knop kan draaien? Maar voor bijvoorbeeld 'n hele lange lineaire fade over 8 maten, die kun je weer sneller tekenen...
Het beste is om alle functies te kennen, maar alleen te gebruiken wat je echt nodig hebt. :)

Wat is dan "punch in" en "punch out" ? :duivels:

Re: Cursus??

Re: Cursus??

Origineel geplaatst door sphere
Geldt dit aanbod voor iedereen:D

Ook voor leken die niet uit de buurt van eindhoven komen????

Was gewoon ff benieuwd, den kdat het wel flink geld zal gaan kosten of niet.

Ben zelf ook nog maar een jaar bezig maar snap er af en toe de ballen van

Een analoge freshman (sphere)

ja hoor geld voor iedereen :)

En kosten komen we wel uit

Regelmatige bijbelstudie.

Regelmatige bijbelstudie.

Neem de manualen eensch mede op uw vrije dag ter studie op de
heide of tijdens een ruschtpauze na een verkwikkende wandeling
in 't woud.
Abbonneert u op de internetzijdes & Iemeel-lijschten van mede-
gebruikers uwer zacht- ende hardwaar. Vele handen maken licht werk,
teevens is gedeelde smart halve smart.
Weescht vooral attent op den zogenaamden "FAQ"-rubrieken; zij bieden
den beginner een waare schat aan inlichtingen omtrent de zojuischt
aangeschafte artikelen.

Houdt U taai ! Er zij licht aan het einde der tunnel.

ISPdeRuiter

je klinkt nu net als het polygoon journaal ;)

Back