New stuffies :)

payt

Enorm Lid
Hallo allemaal,

Hier wat recente ontwikkelingen. Mix etc is nog niet 100%, en er komt nog zang bij, maar het idee staat :)

Immersion 5

PlaneJain

Enjoy! en graag wat kritiek waar ik wat van kan leren :)

132 mensen gekeken en niemand heeft verder een reactie? lol..

leuke muziekjes,

eerste vind ik erg leuk. Originele geluiden, ik vind het op een of andere manier een michael jackson nummer (in a good way :) )
Da's ook meteen een puntje van kritiek, de zang is naar mening nog niet funky genoeg. Ik zou graag wat adlib "hee-hee" en "Ow!" er in horen :)

Vet ook die 'stabs' met veel vibrato naar verloop van tijd. Hou ik van 8)

de tweede vind ik leuk qua sfeer, maar weet niet zo goed waar die naar toe gaat. Er zit een mooie opbouw in dus het lijkt er op dat dit een echte song structuur gaat krijgen met zang er bij ???

* disclaimer: ik ben momenteel high van ibuprofen en tandverdoving :bekdicht:

Het intro van Immersion deed me gelijk denken aan de film "Clockwork Orange" van Stanley Kubrick, muziek Wendy Carlos.

Bedankt voor de reacties mensen!

LoveyourJuno's: De vocalen worden uiteindelijk in hun geheel vervangen als de zangeres betere recording apparatuur heeft (gaat ze binenkort aanschaffen). Wellicht word de volgende take dan wat funkier ;)

Wel grappig dat je er Michael Jackson in hoort.. ik was altijd meer een Prince bewonderaar, dus ik ga er nog ff over nadenken of ik dat als compliment zie ;)

De tweede komt idd ook zang bij, en is nu dus meer een backing track, zonder al te veel toeters en bellen. eerst de zang er nu bij, en dan weer verder kijken.

Boelie: Thanks! Ik doe mijn best!

Bronswerk: Ik ken wel switched on bach van Carlos, maar zou dan toch ook maar eens naar Clockwork moeten gaan luisteren.

Laatst gewijzigd:
Ik bedoel het als compliment hoor, ben nooit zo'n Prince fan geweest dus dat ken ik ook niet zo...

haha.. OK in dat geval bedankt!

Voor de liefhebbers nog ff wat tech info:

Immersion 5: NordRack 2 (arpjes en wat geluidjes in het 2e deel), Creamware Pro12 (bas in 2e gedeelte, stabs, wat andere geluiden in 2e gedeelte, lead in 2e refrein), Imposcar (theremin-lead), en verder een hoop vst plugjes.

Planejain: Realstrat en Realguitar plugjes, MKS 70 bas en strings, pro12 lead in het alternative gedeelte van de song, en addictive drums (ge-edit). verder nog een beetje OP-X (oberheim emulatie) in de 2e brug, en een choir-sound uit Sonik Synth 2.

Laatst gewijzigd:
Back