Too Much! (Drum and Bass)

Retiep

Stamgast
Track van 5 jaar geleden nog even bijgewerkt met panning/ meer mids en wat mastering aangepast.
Heb deze ook al in andere topics hier in Tracks gepost maar waarschijnlijk scrolt er niemand tot de 2e of 3e pagina waar de update staat dus post ik hem hier nog maar eens.
Graag jullie mening over de track en de mix.

Hoi, voor drum'n'bass vind ik zelf dat er vrij weinig 'bass' in zit.
Ik luister dit op een laptop dus ik hoor de subs niet maar ook op een laptop zou het lekker moeten kunnen klinken.
Mochten er alleen sub-basses in zitten kan je dat opkrikken met saturation en distortion.

En volgens mij zou je even naar het sterobeeld kunnen kijken want het lijkt erop dat je fase problemen hebt.
Als je het namelijk in mono afspeelt (wat tegenwoordig meer regel dan uitzondeling is) vallen er gehele geluiden weg.
Kan je oplossen met een plug-in als iZotope Ozone Imager (gratis).
Daarmee kan je het sterobeeld wat minder wijd maken waardoor de phase problemen verdwijnen zonder dat je stereobeeld verliest.

Uitbrengen doe ik zelf altijd door te kijken naar labels op de digital download stores zoals Traxsource:

Beatport:

en Junodownload:

Schrijf de labels aan waar je het graag uitgebracht zou willen zien.
Een richtlijn daarvoor heb ik eerder gemaakt hier op het forum:

Succes!

Laatst gewijzigd:
Bass beetje luider gezet, maar op laptop luisterend zal je daar niet veel van horen denk ik.

Laatst gewijzigd:
Bass beetje luider gezet, maar op laptop luisterend zal je daar niet veel van horen denk ik.

Luider helpt niet idd.
Wel saturatie en/of distortion er op.. dan worden de mid frequenties actiever en kan je het ook op een laptop of smartphone horen.

Overigens.. moet de titel niet: 'Too Much!' zijn?

Klinkt beter!

Je hebt nog wel steeds het fase probleem.

Voor labels kan je ook labelradar gebruiken. Kan je je song in één keer bij veel labels tegelijk aanbieden:

Ik had 2x izotope imager op de master staan. Heb nu de stereo width van allebei uitgezet en enkel de stereo delay op 7ms staan.
Misschien is het fase probleem nu verholpen.
Graag nog eens je feedback.

Is een beetje lastig te beoordelen. ik switch van mono naar stereo en als ik in mono iets heel anders hoor vermoed ik een fase probleem maar het blijft gissen.

Je kan die imagers beter per track zetten en dan zorgen dat alle lijntjes binnen het verticale vlak blijven.
(zet de imager dan op vector mode dan kan je het beter zien).
Als je tracks hebt waarbij dat al het geval is kan je de imager op die track weer verwijderen.
Zo isoleer je de bron die de fase veroorzaakt

Track van 5 jaar geleden nog even bijgewerkt met panning/ meer mids en wat mastering aangepast.
Heb deze ook al in andere topics hier in Tracks gepost maar waarschijnlijk scrolt er niemand tot de 2e of 3e pagina waar de update staat dus post ik hem hier nog maar eens.
Graag jullie mening over de track en de mix.

Instrumentaal vond ik hem wel redelijk goed, maar van de distorted vocalen.. minder spek voor mijn bek.

Succes alleszins!

Gloomy :)

Back