Nicolas 2000
It's a household name
...en dan doen we niet flauw. Dus geen vocoder, geen korte "Booonsaï TSA TSA!" kreetjes, geen stem begraven in de mix of doorspekt met FX. Nee, gewoon een 5 minuten new wave song cover. En omdat we flinke jongens zijn, geen autotune ofzo. Recht van de microfoon hopsa de mix in. Ik heb nog nooit eerder gezongen, dus of dit slimme beslissingen waren laat ik aan de luisteraar.
Ik merkte in ieder geval zelf dat mijn long-covid-longetjes echt geen uithalen toestaan, dan wordt het een genepen niemendalletje. Dus het is alvast geen dynamische zang.
Recept zoals altijd: geen DAW, maar een Atari MIDI sequencer en een harddisk recorder. Alles zelf ingespeeld, alleen af en toe naar een partituur gespiekt om de juiste noten te vinden. Gebruikte instrumenten in order of appearance:
-Korg ES1 drums
-Behringer 303 bas
-ESQ-1 "gitaar" patch
-Yamaha elektrische gitaar (FOEI!)
-Hydrasynth bliepje
-Juno 60 cream
-Triton classic pad
-en mijn Voice Of Europe natuurlijk.
Verder nog een bult mixers, FX en Finalizer voor de mix. Nadien in Audacity enkel nog een 30Hz hipass (want ik mix af op hoofdtelefoon) en loudness normalisation over de stereomix gedaan.
Ik merkte in ieder geval zelf dat mijn long-covid-longetjes echt geen uithalen toestaan, dan wordt het een genepen niemendalletje. Dus het is alvast geen dynamische zang.Recept zoals altijd: geen DAW, maar een Atari MIDI sequencer en een harddisk recorder. Alles zelf ingespeeld, alleen af en toe naar een partituur gespiekt om de juiste noten te vinden. Gebruikte instrumenten in order of appearance:
-Korg ES1 drums
-Behringer 303 bas
-ESQ-1 "gitaar" patch
-Yamaha elektrische gitaar (FOEI!)
-Hydrasynth bliepje
-Juno 60 cream
-Triton classic pad
-en mijn Voice Of Europe natuurlijk.
Verder nog een bult mixers, FX en Finalizer voor de mix. Nadien in Audacity enkel nog een 30Hz hipass (want ik mix af op hoofdtelefoon) en loudness normalisation over de stereomix gedaan.

Maar met 1 snaar kom je er ook mee weg als je je goed verstopt.