:: Novation ReMOTE sl 25 compact ::

shefida

Nieuwkomer
Beste synthforum leden,

Ik heb vorige week met blijdschap me midi controller opgehaald.
Gelijk alle toestanden gedaan en een beetje ermee klote zou je zeggen?

Nou NEE! Me midi controller verdomt het om zich te autmappen of wat dan ook met de knopjes. De toetsen doen het allemaal perfect.. Maar de draaiknopjes doen het gewoon allemaal NIET!.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Ik gebruik zelf FL... maar ook daarmee kan hij zich niet mee synchroniseren?

Ik snap er inmiddels echt geen peppernoot van.

Mvg,
Shefida

Ik heb dezelfde en ben imo nog niks beters (voor mij dan) van midi controllers tegengekomen. Marchandise is het. :okdan:

Staat allemaal in de manual natuurlijk maar in't kort:
Je moet de vst's in wrapper zwieren. Dat doe je via de plugin manager van je automap server. Dan moet je de xxxx(Automap) versies van je vst's gebruiken. Dan het knopje langs de A onderaan je vst klikken. Vst knopje draaien, Novation knopje draaien, klaar.

Je moet wel in je automap template staan. (38 denk ik)

Groeten

hier ook geen probleem (OS X/Ableton Live 7). automap werkt erg goed maar ben heel erg teleurgesteld in de draaiknoppen. die zijn 'getrapt' dus 'klikken' bij t draaien ipv smooth te draaien zoals ik t graag heb. en zelfs met alle response acceleration uit krijg ik t niet voor elkaar om de CC waardes egaal te laten verlopen. dus vergeet t maar voor mooie filtersweeps. ik heb de encoders van mn BCR2000 echt 100 keer liever dan deze en overweeg enkel daarom om m weer weg te doen. erg jammer.

hier ook geen probleem (OS X/Ableton Live 7). automap werkt erg goed maar ben heel erg teleurgesteld in de draaiknoppen. die zijn 'getrapt' dus 'klikken' bij t draaien ipv smooth te draaien zoals ik t graag heb. en zelfs met alle response acceleration uit krijg ik t niet voor elkaar om de CC waardes egaal te laten verlopen. dus vergeet t maar voor mooie filtersweeps. ik heb de encoders van mn BCR2000 echt 100 keer liever dan deze en overweeg enkel daarom om m weer weg te doen. erg jammer.

Achzo. Ik heb de non compact versie, die heeft ook 8 gewone draaiknoppen en sliders en die gebruik ik voor dergelijke zaken. Zou ook niet direct weten hoe ge dat kunt fixen. Denk niet dat Live een midi effect heeft dat kan interpoleren ofzo.

Enigste minpunt vind ik aan de mijne is dat de Live automap template gemaakt is om de 8 encoders voor de macro's van de Live racks te bedienen. Dat zouden beter de 8 gewone draaiknoppen zijn gezien die ook een min/max hebben itt die encoders.

greets

Probleem was dat bijv. zeta telkens niet aan ging ( de automap versie)

Maar ik zou dus bijv. de mixer van fruityloops hier niet mee kunne bedienen ?

Ik heb dezelfde en ben imo nog niks beters (voor mij dan) van midi controllers tegengekomen. Marchandise is het. :okdan:

Staat allemaal in de manual natuurlijk maar in't kort:
Je moet de vst's in wrapper zwieren. Dat doe je via de plugin manager van je automap server. Dan moet je de xxxx(Automap) versies van je vst's gebruiken. Dan het knopje langs de A onderaan je vst klikken. Vst knopje draaien, Novation knopje draaien, klaar.

Je moet wel in je automap template staan. (38 denk ik)

Groeten

Probleem was dat bijv. zeta telkens niet aan ging ( de automap versie)

Maar ik zou dus bijv. de mixer van fruityloops hier niet mee kunne bedienen ?

Ik ken fruity loops niet genoeg om daar op te kunnen antwoorden (met zekerheid). Maar gezien ik aan neem dat je via midi de fruity mixer wel kunt bedienden zoals in ongeveer alle grote sequencers.

Heb effe gegoogled: http://www.novationmusic.com/answerbase/article.php?id=422

En wat bedoel je met zeta gaat niet aan? Wat gaat er precies wel en niet? Werkt hij zoals hij gewoon werkt zonder sl? Hij bolt met mijne in Live wel perfect dus zal wel ergens liggen.

Groeten

Update:

Ik heb inmiddels mijn pc opnieuw geinstalleerd plus alle vst's. De automap systeem werkt perfect.

Maar nu mijn vraag.. als ik bijv. Z3ta ( automap ) gebruik doen alle draaiknopjes het en ineens alle toetsen niet meer?

En snap nog steeds niet hoe ik mijn Mixer kan automappen?

Drane kun jij mij toevoegen?

shefida12@hotmail.com

Greetz,
Shefida

Back