Mijn JM Jarre cover: Oxygene 7

meesha74

Muzikant
Hier mijn cover versie van Oxygene 7 van JM Jarre. Opgenomen in mijn studio. Ben benieuwd naar jullie bevindingen:

Youtube Oxygene 7

Gebruikte instrumenten:
-Roland JP-8000
-Roland XP-50 (width "vintage synths" and "keys of the 60's and 70's" exp. boards)
-EMU esi 2000 sampler
-Roland spd-11
-Roland JV-30
VSTi's:
-Korg MS 20 legacy
-Korg Polysix
Home made VST's (synthedit):
-Evolution
-Scorpius
-Orion 1
-Apollo Stepsequencer

Verder nog wat controllers etc. Leuk detail: De strings komen uit het vintage board van de XP50. Het phaser effect heb ik gemaakt met de Boss SE50 dat vervolgens door een Roland SDE 1000 delay gaat. Ok, het is geen smallstone maar het komt aardig in de buurt.

Of luister de MP3 voor betere kwaliteit...

:dj:

Hoi!

klinkt inderdaad behoorlijk authentiek :)

Als je een smallstone nodig hebt: in guitar rig 2 zit een behoorlijk goede emulatie ;)

Verder denk ik dat je baat kan hebben bij een goede emulatie van een Eminent 310 orgel (voor synthstrings), omdat dit zo'n beetje de main-axe was van JMJ. Hiervoor kan je de Virtual String Machine gebruiken van Gmedia (http://www.gforcesoftware.com/).

Ook istie te vinden in een gratis plugje dat 'stringer' heet: http://www.falkes.org/music/falkelab.php?id=C0_5_4

Maar dat terzijde: ik vind dat je het erg goed nagemaakt hebt :)

de jv30 weer gepimpt ? :D klasse mooi gedaan ik zou t zo niet kunnen namaken

Strak gespeeld...goede geluiden (patches? ).

De enige patches die ik gebruikt heb zijn de solina patch van het vintage board, de mellotron strings (ook van het vintage board) en een choir patch uit een sample library op de ESI 2000. Alle andere geluiden zijn "zelf geprogrameerd". Een groot deel daarvan (o.a. het solo geluidje en de FX) komen uit mijn zelf gemaakte VSTi's (zie signature)

Heel mooi gedaan, video is ook leuk, ziet er een zeer geordende setup uit :okdan:
Wat ik me afvroeg; ik zie daar precies een BCR-2000 in een soort sequencer modus lopen. Ik wist helemaal niet dat dat kon, is dat iets dat je zelf geschreven hebt ?

Groeten,

Tom

Waanzinnig goede cover.
Toch twee hele kleine puntjes.
1) Volgens mij is het origineel iets sneller
2) In de bas sequence zit voor mijn gevoel iets te weinig hoog. Filter iets verder open en dan is ie helemaal perfect.

Verder echt helemaal top !! Doe ik je niet na.

Dank voor de leuke reacties.
Effe wat antwoorden:

-Ik heb geen partituur. Alles is op het gehoor gedaan.
-De sequencer in de BCR is een stepsequencer die ik zelf heb gemaakt met synthedit (zie signature). De BCR bestuurt deze, en de LED's van de sequencer worden via MIDI CC doorgestuurd naar de BCR.
-Het tempo klopt exact! (123 bpm als ik me niet vergis, maar kan ook 125 zijn)
-Kan best kloppen dat er wat meer hoog in de bass moet. Misschien ga ik dat nog wel eens doen...

Weet niet of er nog meer cover versies komen. In ieder geval heeft het mij weer een hoop inspiratie opgelverd. Mijn volgende project zal ook in deze sfeer liggen.

Hey Meesha,

De cover klinkt geweldig, maar ik vind het in het bass gedeelte wat te leeg daar mag inderdaad wat meer actie in zitten. Als ik het me goed herinner zit er in het origneel bij de gewone bass die je bij jou ook hoor ook nog een sequencer gedeelte. Dit is een gedeelte van de sequencer die je nu met de Apollo hebt aangestuurd is wel is waar dezelfde alleen zou ik er nog een Osc bij doen en dan een octave lager en die dan heel zacht zetten zodat je een mooi egaal resultaat krijgt.

Maar verder klinkt het allemaal erg goed en strak. Ik zou het je niet ZO een, twee, drie nadoen.

Blabla.

PS: Ik heb net een eigen synth gebouwd in SynthEdit. Deze doet het perfekt en ben nu bezig met een deel van jou apollo er in te verwerken.

Back