Opstelling voor in band

fortron

zonder naam niet bekend
Graag zou ik jullie setup tips horen wat betreft mijn spullen in een band situatie. De volgende apparatuur gebruik in een "homestudio":
Roland XV-88
Roland A-70 (2x)
Roland JV-2080
Alesis QSR
Alesis QS6.1

Wat zou een goede opstelling zijn voor gebruik met een band?
Te spelen stijle: symfonische rock met wat jazz rock invloeden.

Ik denk dat jij zelf dat het beste weet.

Maar ik zou zeggen:
XV-88 met daarboven een A-70
19" spul in een rack, eventueel aan te vullen met een eigen mixer.

En als je het niet erg vind om te slepen neem je die 2e A-70 ook mee.

Werk in de basis zelf ook met 3 keyboards "on stage".

Ik speel met 2 verschillende synths: een 88-toetsen stage of workstation beneden en boven een performance synth voor de "analoge" leads, bassen, pads en strings. Dus in jou geval een XV-88 beneden maar ik zie dat je verder nu veel van hetzelfde hebt dus wat je boven gebruikt is ff jou keuze denk ik.

Het ligt een beetje aan of je houdt van veel gesleep/gedoe en hoe veel plaats er eigenlijk over is op het podium, maar ik zou niet meer dan 2 klavieren meesjouwen naar optredens: een 88 toetsen voor de pianodingen en een 2e klavier voor leads/orgel/pads ofzo..... Maar als alles ook uit een apparaat kan komen,(weet niet hoe ingewikkeld de te spelen songs zijn, ik bedoel of je veel verschillende sounds tegelijk beschikbaar moet hebben) zou ik gewoon 1 ding meenemen en de rest fijn thuislaten, want alles wat je meeneemt, moet je ook weer mee terugnemen en her-aansluiten (dat is een paar keer leuk,maar gaat toch een beetje vervelend worden na een tijd) Maar het ligt ook aan hoe veel optredens/ repetities er komen natuurlijk.... ik zou niet elke week met je "hele studio" op pad gaan bijv......

Handige tips eigenlijk.
Ik denk dat de beste oplossing is om niet te veel te slepen, daar zou ik namelijk niet vrolijk van worden.
Een Roland A70 (een is er expanded met een expansionboard) is in principe voldoende voor repeteren, eventueel aangevuld met de JV2080 (volledig expanded: 60's/70's, session, vintage, vocal, orchestra I, orchestra II, asia, world) en mijn roland keyboardversterker zou het prima spelen moeten zijn.

Zo'n XV-88 is mij ook te zwaar om mee te slepen, zou zo'n gedoe worden.
Maar met een optreden zou ik wel overwegen 'm mee te nemen.

Bedankt voor de gedachten.

Back