Evolver samples (voor electro house tracks)

Dan had ik deze reetschudder ook niet gepost.

Maar qua nuttige antwoorden had het niet veel gescheeld. Dat waren er een stuk of drie.

Beste meneer Chinetti,
Het feit blijft echter dat deze meneer E meer platen heeft verkocht dan jij ooit zult doen.

Eerst ga je de moraalridder uithangen en dan plaats je zo'n zielige en diep trieste opmerking :stupid

mooi gesproken ! zo gan die dingen.

:halleluja electro is de nieuwe trance :halleluja

Je kunt lopen mokken chin, met je volle gewicht aan de volle doordenderende commerciele housetrain hangen met je hakken in het zand om het te stoppen maar het lukt je niet.

Troost je met de gedachte dat het misschien nog een jaartje hip is en dat dan een nieuwe underground style gebruikt wordt om de cheesy club (want dat is die nieuwe electro eigenlijk, met een beetje peppy synthjes) onder te verkopen.

Zo is het altijd al gegaan en zo blijft het gaan.

Jammer maar helaas.

De mensen die voor de 'echte electro' gaan (scharrelelectro?) zoals jij en nog veel meer onder ons, die weten wie bv. de world wreckin' crew zijn, underground resistance en noem nog maar een batterij van die lui op, die zitten in hun eigen scene en dat leeft wel door.

Af en toe een verdwaalde electrohouser die zon feestje binnenloopt maar voor de rest is het geisoleerd van het grote commerciele clubcirquit.

Aan de andere kant heb je de commerciele electrohouse/electroclub (legbatterijelectro?! ;)) en dat is een hype.
Dat is het type partygangers waar je toch helemaal niet op zit te wachten op een 'authentiek' electrofeestje. Da's meer muziek voor bij je outfit publiek die bij de volgende hype traploos overschakelen op Drum N blues of hardlounge of whatever.

't enige punt is dat er weer een benaming van een bepaald genre misbruikt wordt.

Wil je dat tegengaan dan zul je als scharrelelectroproducers en dj's jezelf meer moeten profileren, naar de voorgrond moeten treden en opkomen voor de echte electro.

Wat denk je dat dan het gevolg is? Precies, je wordt mainstream ;)

Ik zou zeggen, dont worry be happy :kroon:

en @ topicstarter: 'electro' geluiden haal je uit bijna elke redelijk basic synth. Met FM en wavetable kon het wel eens lastiger worden maar ik denk dat je met een poly 800 zelfs dikke electrosounds kunt maken

-C-

LOL, met en dikke vinger in zun h*l

En neen ik ook heb geen Evolver (meer)

Ga lekker pielen met de virus, simpel beginnen lees wat basis principes over synthese, gebruik bv 1 osc, 1 env, 1 filter en maak en basje, stringetje en iets anders. want ja die virus heeft en zee van mogelijkheden, groot bos met veel bomen) Ik persoonelijk vind "niets" leuker dan het maken van mijn eigen sounds. mar ja de en houd van vissen en de andere gaat naar de visboer. Maarja misschien vind je programmeren helemaal nix en wil je helemaal toewijden an het maken van muziek... keuzes, keuzes... suc6

--

Laatst gewijzigd:
ik vind de electrohouse tracks van Sebastien Leger anders wel lekker hoor!

Tis niet allemaal van die troep

Ik kan Chinnetti wel begrijpen, en vind dat er nogal gemakkelijk omgesprongen wordt met termen zoals electro. Moet je maar is op electrobel in de Elektro sectie luisteren. Ik betreur als ik die dingen daar allemaal hoor.

Heb zelf ook vaak discussie met jonge mensen die idd niet meer staan te wiegelen op trance in de mainstream feestjes, maar op hun 'electro', terwijl deze mensen dan nog nooit van Drexcya of Ectomorph hebben gehoord, maar wel de les komen spellen.

nou ja, al die benamingen ook in muziek. Tegenwoordig maken ze van 1 track een nieuwe stijl als ze kunnen.

Ik weet nog hoe hard ik me aan Dr. Lektroluv heb liggen ergeren, en die kerel speelt dan nog wel ook af en toe echte elektro tracks in zn sets, maar de atitude en manier waarop hij is opgekomen was was voor mij en velen hier i afschuwelijk. Dit is één van die kerels die het voor mij verpest heeft, zeker in Brussel en Belgie. Net om die redenen die Chin en T aangeven.

Het is zo gedraaid dat veel artiesten in het genre zichzelf niet meer als elektro artiesten bezien of willen aanschouwd worden, omdat men nu de link te rap legt met electro-house-pop-clash-tektonik of wat ook allemaal van consumptie producten. (

Wel spijtig dat zo de electro scene is vervaagd, net toen ze echt sterk begon te worden; want heb altijd enorm van de meeste van die 'echte' electro gehouden.

maar dan nog, hoe kan echte electro uit de jaren 80 nu nog steeds hetzelfde blijven?

en wat maakt het trouwens uit, tis maar een naampje er heten wel meer mensen
hetzelfde ;)

maarja eigenlijk is het ook geen electro maar electroHOUSE...

en die commerciele bende is gewoon top40. popmuziek voor 13 jarige downloaders, die gaan later misschien wel weer echte elctro luisteren...

eerst moet je door het zuur dan krijg je het zoet :) alleen weet je hetzelf soms nog niet.

Maauh, is het nou al gelukt TS? zo'n "electro" lijntje maken?

Het is zo gedraaid dat veel artiesten in het genre zichzelf niet meer als elektro artiesten bezien of willen aanschouwd worden, omdat men nu de link te rap legt met electro-house-pop-clash-tektonik of wat ook allemaal van consumptie producten. (

Wel spijtig dat zo de electro scene is vervaagd, net toen ze echt sterk begon te worden; want heb altijd enorm van de meeste van die 'echte' electro gehouden.

Vandaar die emotionele reakties :) ik maakte ook elektro (o.a. dan niet alleen), maar ik ga me nu maar meer bezighouden met filmmuzak hehe, die kapsels en kleren ook man...te triest gewoon

Ik word ook te oud voor dit soort shit denk ik weleens. Als ik hier door het forum struin kom ik allerlei stijlen en genres en definities tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Vroeger hadden we gewoon 'hardcore' en 'mellow' en dat was al meer dan voldoende voer voor stevig bekvechten!

:luv:
Ik word ook te oud voor dit soort shit denk ik weleens. Als ik hier door het forum struin kom ik allerlei stijlen en genres en definities tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. Vroeger hadden we gewoon 'hardcore' en 'mellow' en dat was al meer dan voldoende voer voor stevig bekvechten!

Mellow moe nie mauwe :D

Tekhouse
Hiphouse
Techhouse
AcidHouse
DeepHouse
Uplifting House
2-step (house)

You name it, we've got it.....:mexico: (black pussy, white pussy, yellow pussy.... FDTD voor de kenners)

kortom what's in a name

Vreemdgenoeg bestond die term(en) alleen in Nederland
Wat waren die hardcore gasten dom (zijn ze nog steeds) en die mellowers helemaal (zijn ze ook nog steeds)

I'm hardcore to the bone poef poef poef!

Ik ga niet happen Smackos :)

Muziek is toch altijd persoonlijk. Ik luister naar:
Hardcore / Hip-hop / Drum & Bass / Trance / Pop / Klassiek
Eigenlijk wel naar alles.

Wat ik een goed nummer vind, kunnen jullie ook zwaar bagger vinden. Ik vind gewoon als er passie in een nummer zit. (In welke vorm dan ook) Respecteer ik dat.
Wat de stijl ook is!

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat de gemiddelde luisteraar van een bepaalde genre
altijd wel een bepaald uiterlijk etc. hebben. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ook niet allemaal.

Wat ik even wou zeggen: "Zonder synthforum geen feest" :)

Back