[Nu Disco | Deep House] Unparalleled

Nightly Build

Go for what you know
Net klaar na wat nachtelijke uurtjes knippen en plakken.
Voornamelijk met samples uit sample libraries gemaakt.
De piano is een aftreksel van de rhodes loop en daarna wat aangepast met de midi noten.
Soms zijn de rhodes en piano samen, soms los van elkaar te horen.
De arp en de string die daar onder zit heb ik zelf gemaakt.

Eindelijk eens een track in majeur wat een wat vrolijke noot heeft af-en-toe.
Bijna alle tracks van mij zijn in mineur en dat komt omdat de meeste samples in sample libraries in mineur zijn dus voor een majeur track moet je iets langer zoeken naar iets geschikts (vooral vocalen is lastig). Maar mineur tracks klinken meestal verdrietig of melangoilisch en ik had zin in iets meer vrolijks vandaar dat ik de moeite genomen heb.

Ik hoor graag de bevindingen:

Last edited by a moderator:
Goed, maar een vrij alledaags nummerke, ik vond de stabs en de vocalen wel heel goed.

Geen floorfiller, maar het was erg leuk om naar de luisteren, succes!

Gloomy :)

Dank @e-Gloomy-nations altijd blij met jouw comments.
Ben zelf wel in mijn nopjes over deze track.
Ben ook alweer met de volgende bezig die misschien wat meer in aanmerking komt als floorfiller

Iemand nog feedback over de productie?
Ik vrees dat er wellicht weinig op aan te merken zal zijn

Inmiddels lijkt ik het productieproces aardig onder de knie te hebben.
Toch hoor ik altijd graag een second opinion gezien ik de enige ben die mijn baksels hoor.

Deze muziek kan me lastig raken -- maar 't klinkt als een klokje hoor. Wie weet dat fans van het genre er nog iets over kunnen zeggen.

Wel een opmerking over de spelling, pas die even aan naar "unparalleled" (2x L, 1x L, ipv andersom)

Prima 'niets aan de hand' plaatje. Vocals prima toch? Wellicht dat de stereo claps ietwat overheersen, een tikje vermoeiend worden, ook al worden ze op den duur even mono...

@stoter wauw, wat een life saver! Deze had maar zo met de verkeerde titel uitgebracht kunnen worden.
Dit is nu waarom ik hier altijd mijn tracks post: 'tunnelvisie'.

@jando Super goede tip, dank! ik heb de claps zachtwer gezet en op twee plekken gemute zodat alleen de snare hoorbaar is.. geeft de track wat meer afwisseling.

Heb melodic keys toegevoegd op 02:08 en 05:04.
Vond er wat te weinig spannends gebeuren en is nu hopelijk gefixt.

Ook 1 bpm langzamer gemaakt.
(audio aangepast)

Laatst gewijzigd:
@bsimson Dank! Klopt idd.. er komen er nog een paar aan binnenkort.
Ik denk dat het komt omdat ik sinds enige tijd gewoon dingen ben gaan afmaken en dan daarna ook zorgen dat de tracks goed terecht komen.

Klinkt weer super! Gefeliciteerd met je release!

@Hapfac dank voor het complient. Die transponering zat al in de originele sample heb het alleen gekopiert naar de andere instrumenten.

@lloydwebster
In eerste instantie begonnen met een sample loop van de keys die ik dan naar midi heb converteerd waarna er dan andere instrumenten meespelen (zoals de piano).
Bas en gitaar komen uit dezelfde samplepack en heb ik er 1 op 1 tussengeprakt (al dan niet met wat edits hier-en-daar).
Andere dingen zoals het arpje heb ik helemaal zelf gemaakt en die laten mee transponeren.

Maar eerlijk gezegd valt en voor mij aan de compositie weinig eer te behalen.. heb er alleen mijn eigen draai aan gegeven :dj:

Laatst gewijzigd:
Back