Kurzweil K2000 samples

renepela

Ouwe rot
Ik ben nogal gecharmeerd van de K2000 en dan met name van een aantal soundeffect patches. Press for Thunder, rain, drops etc. Ik ben op zoek naar goede samples van deze patches en had verwacht die simpel te vinden op het internet.
Maar helaas... Kan iemand me aan goede samples helpen. Met name die press for thunder zou ik graag hebben om in mijn mpc te laden.
Ik heb wel e.e.a. gevonden voor de K2000 zelf, maar ik de synth zelf niet.

Maar die disks bevatten geen samples toch?

Jawel, maar je moet ze zelf weer omzetten naar een ander formaat. Bij de handleiding zie je staan hoe je eigen samples/disks kan maken en die stappen werken ook de andere kant op.
Althans dat is mijn ervaring bij de Akai S01 en Emu Emax content.

Including: [Download/Digitally]

√ 1500+ Sound disks images [Drums, Synth, Bass, Leads..etc]

√ 2000 – Blank disks ready to being saved on.

√ Basic documentation about usage / setup.

Maar als die disks patch/sysex data bevatten en geen samples dan valt er toch niks om te zetten?

Er zal vast toch wel een vst-plugin van dit legendarisch apparaat bestaan toch?

Ik kan daar weinig over vinden maar wat ik begrijp is dat de sample(s) in die disks zitten. Het kan zijn dat dat niet de ROM samples zijn die standaard in de K2000 zitten. Ik denk dat een VST clone een beter idee is of een fysieke lenen en de samples zelf exporteren naar wav via Kurzfiler:

Bij mijn weten is er geen vst van de K2000. De pagina die hierboven werd genoemd bevat geen downloadbare vst en het is waarschijnlijk een hoax.
Die mp3 komt in de buurt, maar is "vervuild" met strings die erachter gespeeld worden. Ik zoek een schone sample.
Ik ken niemand met een K2000 en ga voor 1 geluidje het ding ook niet zelf aanschaffen. Ik hoopte gewoon hier iemand te vinden die er eentje heeft en even een wav van die patch kan maken.

De oorscpronkelijke sound uit de K2000 is volgens mij geen sample, dus ik denk niet dat ik er verer iets mee kan als ik data disks heb.

het VAST systeem van de Kurzweil K2000 is wel heel indrukwekkend met de modulatie mogelijkheden en alle parameters daarvan zijn midi bestuurbaar. Er zitten ook een paar waveshapers in waarmee je een geluid helemaal kan vervormen. Ik zelf heb wel interesse in een K2000 maar het kan nog wel een tijdje duren mocht ik er een gaan kopen. Maar mocht ik er een hebben dan zal ik de sample voor je maken.

Ja, maar niet als schonr sample. Ik wil alleen die thunder. Niet de strings er doorheen.

Maak gewoon een sampletje en stuur m op. Scheelt 900 aan benzinekosten ;)

het VAST systeem van de Kurzweil K2000 is wel heel indrukwekkend met de modulatie mogelijkheden en alle parameters daarvan zijn midi bestuurbaar. Er zitten ook een paar waveshapers in waarmee je een geluid helemaal kan vervormen. Ik zelf heb wel interesse in een K2000 maar het kan nog wel een tijdje duren mocht ik er een gaan kopen. Maar mocht ik er een hebben dan zal ik de sample voor je maken.
Nu wel een nieuwe K2000 op de markt.K2061 en K2088

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en Marcel D heel erg bedankt voor de sample. Wat is dit toch een mooi forum.

Back