Clavia Nord Micro Modular G2? Hoax of nog niet verkrijgbaar?

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Weet er iemand of deze synth al uit is of uit gaat komen?

micromodularg2.jpg

http://www.neon-blog.de/musiktechnik/326/nord-micro-modular-g2/

Ik vind er bijna niets van als ik er voor google, is niet te koop bij musicstore en op de Clavia site zelf staat hij er ook niet tussen.

Lijkt me als virus ti snow gebruiker anders wel een interessant en lekker compact bakske.

Thanks en groeten

Zoals een wijs man ooit zei:

"Kun je rekenen? Nou, reken er maar niet op".

Zoals een wijs man ooit zei:

"Kun je rekenen? Nou, reken er maar niet op".

Ik zie het toch gebeuren dat er meer en meer compacte synths gaan uitkomen in de toekomst. (of dat een goede zaak is, is een andere zaak natuurlijk) Dus is toch niet zo gek om te veronderstellen dat het in de maak is, of?

Nu ik er toch over begonnen ben, ik heb gehoord dat een Nord Lead 2 een goede aanvulling zou zijn op een Virus (qua klanken). Zou dat voor die Nord modular bakjes ook gelden? (Of kan ik dan evengoed Reaktor gebruiken? :)) Dan kan ik alvast uitkijken waar ik voor mag sparen. :)

Greets

mja G2 is ongeveer 100x gaver alleen...
veeeeeel meer opties, synthese alles eigenlijk :)

Mja reaktor is wel weer anders, dat kan je zelf opbouwen.
g2 is modulair met vaste module's.
(ik vind persoonlijk g2 een stuk makkelijker te begrijpen, ik heb een g2 gehad
en heb nu reaktor)

De G2 is een dikke synth, maar hou er wel rekening mee dat je veel via de PC moet doen en dat moet je maar net liggen. De PC editor is overigens wel heel goed en makkelijk te gebruiken, maar het heeft een lager 'aanzetten en pielen' gehalte dan bijvoorbeeld een Virus naar mijn idee.

De G2 is een dikke synth, maar hou er wel rekening mee dat je veel via de PC moet doen en dat moet je maar net liggen. De PC editor is overigens wel heel goed en makkelijk te gebruiken, maar het heeft een lager 'aanzetten en pielen' gehalte dan bijvoorbeeld een Virus naar mijn idee.

En je moet maar net een PC hebben staan tussen je keyboards... Ik heb een weekje een Modular Keys gehad maar werd helemaal gestoord van het heen en weer lopen tussen keyboard en computer om dingen te wijzigen. Alhoewel ik er nu waarschijnlijk mijn Akoya voor zou gebruiken, die zet je er gewoon bovenop...

Ik bedien bijna alles via pc + automapping van mijn novation remote sl als ik knopjes e.d. wil.

Lijkt me ideaal voor mijn setup:
l_dfb8f6ce1199bb54ff0d12f086391faa.jpg

En ik hou van kleine bakjes omdat ik vaak mijn hele brol mee pakt om bij maten samen wat muziek te maken.

En je moet maar net een PC hebben staan tussen je keyboards...

Mja, mijn PC staat op nr.1 en daar rond plaats ik zo veel mogelijk andere dingen om me mee te amuseren. Ben nog niet zo lang bezig en heb dus ook (nog) geen gigantische vette synths in huis.

greets

Een G2 Engine zou voor jou dan misschien heel geschikt zijn, die hang je via USB aan je PC en je wijst de knoppen van je controllerkeyboard toe om bepaalde parameters te wijzigen.

Jammer dat Kenneth Elhardt hierdoor wereldwijd de naam van fraudeur heeft gekregen, te meer hij voor de Nord Modular nooit de patches wil vrijgeven, maar wel wonder mooie mp3-tjes laten horen van violen en zo.

Wout

Een G2 Engine zou voor jou dan misschien heel geschikt zijn, die hang je via USB aan je PC en je wijst de knoppen van je controllerkeyboard toe om bepaalde parameters te wijzigen.

Inderdaad, had ik ook al naar zitten kijken. Helaas nog steeds een beetje groot om mee te sleuren. Maar moest ik opeens weer wat geld bijeen hebben kan het zijn dat ik 'm toch koop gezien het wsl toch nog lang wachten gaan zijn op een micro G2. :D
Een blofeld zou ook iets voor mij zijn als die een vst had om 'm te bedienen met de novation, maar helaas.

Groenten!

EDIT: Weet er niemand of er een echte analoge synth bestaat die met (pc) software te bedienen valt?

ja hoor nu heb je toch die vst editor voor de ATC-X van SE

maar waarom zou je voor een analoge bak een editor willen, die hebben meestal wel 1 knop per functie

Roland Alfa Juno / MKS-50, JX-8p / JX-10 / MKS-70, MKS-80 / Jupiter 6.
Oberheim Matrix-1000 / Matrix-6 / Matrix-6r.

Ga zo maar door.

ja hoor nu heb je toch die vst editor voor de ATC-X van SE

maar waarom zou je voor een analoge bak een editor willen, die hebben meestal wel 1 knop per functie

Mja, ik heb nog geen echte analoge input source hier (buiten condensator mic mss) en wil wel ook eens een analoge bak hebben gezien veel mensen nog steeds analoog geluid boven digitaal stellen. En dacht 'm dan ook met mijn novation te bedienen maar denk dat dat idd niet erg praktisch zou zijn gezien het grote aantal knopjes.
Tenzij ik de bak zelf zou gebruiken om geluiden te maken en dan tijdens het muziek maken gewoon enkele veel gebruikte parameters aan de novation map om vlot(ter) te kunnen werken.
Enfin, moet sowieso eerst wat sparen nog dus heb nog tijd om een volgende gadget te zoeken. :) Mss eerst maar eens een tb raid aanschaffen zodat mijn data tenminste safe is.

greets

Back