spookkoops
Gemeneraadslid
Momenteel ben ik bezig met een houseprojectje waarbij ik (vrouwelijke) vocalen gebruik die voor me ingezongen zijn. Dit is enigzins nieuw voor mij want vocalen werk ik normaal gesproken weinig tot nagenoeg helemaal niet mee. Nu werk ik sinds kort met FL studio (alle meningen over het programma even terzijde: het progje heeft mij na de nodige scepsis toch aangenaam verrast). De vocalen heb ik tot dusverre "bewerkt" dat de hisses en de esssssssssjes er uit zijn en de handel is zover ge-eq-ed dat het zn zn plekje in de mix wel al heeft, maarrrrrrrrrrr: i can't seem to make it work :confused:. De reverbjes laat ik uiteraard helemaal links liggen en ik wil niet gaan vocoden of andere fratsen gaan uithalen want ik wil de vocalen graag authentiek houden.
Heeft er iemand (algemene) tips, tricks of keiharde niet-te-ontwijken regels voor vocalen in (house)tracks? Wat zijn de do's en don'ts? Ik ben btw al aan het googlen geweest (en daar ga ik ook wel mee verder) en de zoekfunctie op SF heeft me ook nog geen uitsluitsel gegeven.
Bij voorbaat dank!
Heeft er iemand (algemene) tips, tricks of keiharde niet-te-ontwijken regels voor vocalen in (house)tracks? Wat zijn de do's en don'ts? Ik ben btw al aan het googlen geweest (en daar ga ik ook wel mee verder) en de zoekfunctie op SF heeft me ook nog geen uitsluitsel gegeven.
Bij voorbaat dank!