vocoder in rack-vorm?

Sutur

Stamgast
Eergisteren heb ik in Rotterdam gerommeld met een MicroKorg vocoder die daar opgesteld stond. Erg leuk en eigenlijk zoek ik iets dergelijks.

Maar dan liever zonder zo'n maf bakkie met toetsjes. M.a.w. , gewoon een 19" rack module met een vocoder. Dus even gevraagd bij de verkoper, nu schijnt dat amper meer gemaakt te worden! Da's toch vreemd? Ik heb aan 1 toetsenbak (Fantom X7) genoeg namelijk.

Dus eigenlijk de vraag, bestaat er echt geen "betaalbare" (nieuw +/- 350,-) vocoder in rackvorm (of andere vorm zonder toetsen) ?

Bedankt!

De microkorg is eigenlijk hetzelfde als de MS2000R.
Deze moet zeker 2de hands te vinden zijn voor €350,-

goedkope vocoders hierboven genoemd klinken naar niks
spaar even door en koop een echte:
synton 222, roland svc-350, ems 2000 of een senheiser bijv.

Bedankt voor de reacties zover. Er is dus wel het e.e.a. te vinden.

Ik kwam zelf nog de Digitech "Studio Vocalist" en ook de Novation A-Station tegen. Is dat interessant?

ik ben wel benieuwd naar zon MAM VF-11 klinkt dat een beetje voor robots? Of is dat echt een zawkke bak?

Die MAM RS3 vind ik wel heel okay.

De SVC350 is ook mijn favoriet nog steeds..

Bedankt voor de reacties zover. Er is dus wel het e.e.a. te vinden.

Ik kwam zelf nog de Digitech "Studio Vocalist" en ook de Novation A-Station tegen. Is dat interessant?

Nee Vocoders uit synths zijn doorgaans gewoon klote, die uit de Clavia Mudular en Korg MS2000/Microkorg zijn geloof ik de enige uitzonderingen erop.

Die van de Supernova (en dus A station want dat is een 1 parts SN) is gewoon zwaar k*t....

Dit zijn id DE vocoders!! maar wel van een ander budget als de novation, korgs, clavia's . .

Ik zelf gebruik graag de vocoder uit de nord modular 1 (deze prefereer boven die uit mijn G2 iets rauwer... zal wel psychisch zijn :confused: )

wil je zo'n vocoder sound dan moet je toch ff doorsparen . . . maar de clavia vocoders zijn leuk en zeer uitgebreid qua carrier en modulator en moduleren ansicht.

beetje domme opmerking vind ik dit, je voelt zo al aan als je het bericht van topicstarter leest, dat dit apparaten van een heel andere orde zijn.
ms2000, nord modular, qm sirius, vf11, allemaal best leuke vocoders, die waarschijnlijk prima beantwoorden aan de verwachtingen van topic starter.

heb jij de synton roland ems en sennheiser gehad?
ik heb de svc, de synton en de ems gehad, ook nog de moog vocoder trouwens. mooie bakken, de ems vond ik de leukste en beste, maar uit de goedkopere haal je ook veel leuks.

Geef dan de Bell labs als voorbeeld. :D
(Jammer dat er maar 3 van zijn gemaakt)

Mja.. Ik geloof graag dat er hele goeie zijn ... die dan ook weer behoorlijk aan de prijs zijn. Het moet qua prijs wel leuk blijven. Dus zo'n 200 max voor een 2dehandsje..

Hij vroeg toch om een goedkope?

En dat ze naar niks klinken vind ik erg overdreven, het is maar net hoe je ze gebruikt, het verbaast me steeds weer dat zoveel mensen maar blijven denken dat duur altijd beter is , zeker met muziek apparatuur, het is maar hoe creatief je bent zeg ik dan.

Nu is het wel zo dat bij gewoon gebruik duurdere spullen idd soms iets extra;s hebben, het zij qua geluidskwaliteit, duurzaamheid, mogelijkheden etc maar dan nog blijf ik erbij dat het ervan afhangt waarvoor je iets gebruikt en hoe.

Back