[house] Guy Sèbastian - Blue Berry

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Een house trackie van moi,

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=batch_download&batch_id=Q01FN3RVQXB3NUx2Wmc9PQ

Gebruikt;
Kick is uit de 909 door de compounder die samen met percussie samples door een DBX266XL gaan. Chord is Vanguard door de DBX566. De vanguard word ook gebruikt voor dat rare geluidje op de laatste paar tellen. Bas geluidje is Virus evenals de sinus melo. Die andere synth is de Andromeda. Dit alles word voorzien van een galm uit de DP4+.

Veel plezier

Lekker tonenpalet, mij net een tikje te veel swing in de percussie (FL Studio?!?) verder lekkere track!:okdan:

Hoi, is wel ok, ik zou alleen wat meer met het stereo beeld spelen, alles is best wel in het midden.
kick mag ook wel wat dieper, tis nu alleen een tikje en bij dit soort muziek is het wel lekker als je ook nog lekker laag mee krijgt van de kick.

Ik zou ook wat reverb erbij gooien op sommige soundjes, en dan spelen met de feedback enz.

Ik zou ook nog wel wat noisy of scheurende sounds uit je a6 willen horen, past er wel bij de denk ik.

Ik vind deze track al wel weer een stuk beter dan je vorige track. Stuk meer in balans iig!

Good job!

Raphie, bedankt voor het luisteren. Vond die swing wel lekker, voor het eerst dat ik hier mee experimenteer, misschien iets te enthousiast.
De sequencer is Cubase 4.

Hoi Alex,
Dat van het laag. Ik had me vorige 2 tracks in het Patronaat beluisterd en dat laag was echt te veel, je hoorde dan weinig meer van de rest. Ben nu aan het experimenteren wat nou de beste verhouding is. Het is nu idd. een beetje te weinig misschien. Die rev. vind ik wel goed zo maar het had idd wel een stuk breder gemogen, vooral die Andromeda.

Bedankt voor het luisteren mannen.:)

Mmm, erg strak trakje met een pakkend thema erin. Wat betreft kritiek is het meeste al genoemd. Er kan nog een schepje bovenop tijdens de break. Je knalt er na de break in met dat "droge" stuk, dat heeft meer impact als de break wat meer uitgesponnen en bombastisch is. Succes!

Ik vind de synthpatronen lekker funky:L, swingt wel!

Maar de track zelf vind ik hier en daar iets te leeg.

Bij 1:29 is vrijwel alle percussie verdwenen die je ervoor wel in had zitten, ik zou die erin laten en eventueel aanvullen?

Leuk geluidje in de break, hoewel ik de break zelf ineens erg stil vind.
De opbouw naar het 'losgaan' kan naar mijn mening wel spannender gemaakt worden, wat langer ofzo

Verder kabbelt de track een beetje rustig door, niet verkeerd maar misschien is een leuke 'verrassing' wel leuk.

Al met al een leuke swingende track, maar de break kan nog wel wat uitgebouwd worden:okdan:

Oh ja, en dat stereo-gebeuren mis ik niks aan hoor, vind ik goed zo (stoort me niet).:kimono:

Bedankt allemaal voor het luisteren.

Ik zat hem gisteren nog eens een keertje te beluisteren en kan niks
anders zeggen dat dat jullie gelijk hebben. Ik ga hem opnieuw
afmixen, eerst nog even een andere track afmaken en dan deze op-
nieuw.

Gooi iets meer laag in de kick, pas het stereo gebeuren aan en zal
de percussie iets harder zetten, misschien ook wat minder laag er
uit filteren. Voor de rest maar even wat effecten maken om het
mooier/spannender inelkaar over te laten gaan, voor al na de break.

Bedankt voor de tips.:okdan:

Back