Helicon voice works

illrecordings

Nieuwkomer
Heeft iemand hier de TC Electronic Helicon voice works?
en is die tevreden ermee en hoe benut je hem het liefst?

ik wil er een halen, maar is die ook handig om in de mix te gebruiken i.p.v live

ik heb in de studio een voice prism plus, de voorganger geloof ik.

ik vind het hele toffe bakken, maar je moet wel goed opletten dat je ze niet teveel gebruikt. ze kennen hun momenten zeg maar...

Ik heb er eentje in gebruik mijn home-studio ...
'k gebruik hem als microfoon-préamp. (van zeer goede kwaliteit)
Nadat ik heb opgenomen, doet deze naderhand dienst als vocal-processor.
Uitstekend apparaat!
Na de aanschaf van mijn VoiceWorks heb ik de softwareversie gelijk geupdated van versie 1.08 naar versie 1.09
Een wereld van verschil ...
Persoonlijk vindt ik het GEEN leuk apparaat om te manipuleren met de bedieningsknopjes aan de voorzijde.
Maar met de Vyzor software die je, na registratie gratis mag downloaden, kan je heel eenvoudig aan alle parameters ...
en dat zijn er een heleboel!
Mijn ervaring, het is typisch studio-gear, gemaakt om te gebruiken in combinatie met een DAW, en aan te sturen met MIDI, om de
vele mogelijkheden van dit toestel op een aangename en snelle manier te kunnen benutten.
De Vyzor-software werkt bovendien als een VST-plugin, en laat zich gemakkelijk integreren.

8)

Heb een tijd lang eentje gehad...leuk als alles in 1 oplossing voor je vocalen...maar behalve de preamp kun je alles wat je met die bak kan ook met software doen tegenwoordig...
Sterker nog,met software heb je veel meer mogelijkheden dan met een Voiceworks...
De preamp vond ik trouwens ook niet echt schokkend goed...

Kortom : was ooit leuk maar is tegenwoordig een beetje een achterhaald apparaat...tenzij je alleen met hardware werkt...

ik wil hem idd alleen gebruiken om opgenomen vocalen te bewerken, en dus niet als pre-amp gebruiken,
tevens werkt ik veel met hardware en heb ik al genoeg plug ins, vind hardware wel fijn ivm processor kracht van de computer te besparen.
ik gebruik de minimac waar ik uitsluitend protools op draai en enkele plugins,
ik las net dat je dus software kunt downloaden bij de voice works, maar als vst plugin, protools ondersteund dat niet geloof ik, alleen RTAS plusin's.
maar zonder software is die toch ook volledig te bedienen neem ik aan.

ik wil het apparaatje ook alleen als extra'tje in m'n rack om hier en daar evt toe te voegen in de mix, want de prijs is wel doen.

a ok, ik gebruik een intel-mac
is die compatable ? of is dat aangegeven als "universal" ?

TC-Helicon have announced the release of free downloadable editors for their VoiceOne, VoiceWorks, VoiceLive and flagship VoicePro products.

Developed by Psicraft in tight cooperation with TC-Helicon, Each of these Vyzor Virtualizing editors run stand-alone, or as a VST plug-ins on your Mac or PC. Each editor faithfully replicates the look and feel of the hardware voice processor it supports. You get detailed control of your instrument's deep features that is intuitive, fast, and completely integrated with your favorite Digital Audio Workstation software ...

http://www.psicraft.com/index.php

Ik was in eerste instantie erg geinteresseerd in de VoicePro, totdat ik erachter kwam dat deze geen pre-amp bevat voor m'n condensator microfoon (een AKG C3000B). Tot nu toe heb ik alle zang opgenomen door een Behringer Sharc DSP110, die weer aangesloten zat op een DJ-mixertje, die weer aangesloten zit op m'n EMU 1212m.
Ik wil dit kettinkje (met alle A/D en D/A conversies vandien) graag vervangen door een enkel apparaat, dat dient als pre-amp met phantom power en dat als output een digitaal signaal (AES/EBU) geeft. Ook voiceprocessing features zoals doubling, de-esser, etc. zijn erg welkom. Ik vond de features van de VoicePro erg interessant, maar zoals gezegd heeft deze geen mic-preamp.

Is de VoiceWorks Plus hier een goede "vervanger" voor? Of heeft iemand een betere suggestie in de vorm van een losse mic-preamp en losse voiceprocessing-unit?
Budget: max. 2000,-

een voiceprism plus? die heeft een prima preamp met fantoom, en digitaal uit. heb er nog eentje staan die weg mag...

anders zou ik er gewoon een losse preamp voor hangen, en dan zo'n nieuwe bak van tc helicon er aan vast.

Back