Geen geluid meer uit m'n JV-80, Help!

tm-acid

Stamgast
Hallo,

Ik ben de eigenaar van een Roland JV-80. Ik gebruik 'm het meest als Master Keyboard en ik ben er zeer tevreden mee. Maar! Pas deed ik hem aan, en alles leek normaal te gaan totdat ik een van de toetsen aan sloeg...geen geluid! Ik heb alles drie-dubbel gecheckt maar tevergeefs. Er komt gewoon helemaal geen geluid meer uit. Ik vind dit best erg aangezien ik heel voorzichtig met m'n apparatuur om ga en ik altijd een strak budget heb. Kortom, ik hecht veel waarde aan m'n gear...=(

Alle hulp is welkom, heeft iemand een oplossing??

Alvast bedankt mensen!
Groet, Tano

Laten we bij het simpelste beginnen:

- staat local on?
- als de eigen geluiden niet meer te horen zijn, kun je nog wel met midi een andere geluidsbron aansturen?
- kun je met een ander toetsenbord via midi jouw jv-80 nog wel aansturen?

- zie je gekke tekens op het schermpje?
- doen alle toetsen het niet meer?

Suc6

Ooo bedankt voor je hulp, local stond op off... o god wat voel ik me hier nu een noob zeg :P Het kan zijn dat 'n paar vrienden van mij dat per ongeluk op off hebben gezet omdat ze een beetje zaten te kloten op dat ding terwijl ik even weg was.. dat zal het wel geweest zijn;)

Heel erg bedankt!

Geen probleem, niet vragen is noob gedrag. :okdan:

o god wat voel ik me hier nu een noob zeg :P

Haha, zoiets is ons allemaal wel eens overkomen denk ik. De keren dat ik dacht dat een synth kapot was terwijl een verkeerd midi-kanaal ingesteld was of de mixer uitstond oid zijn ook niet meer op de vingers van 1 hand te tellen :D

Back