Roland Juno-60

ik heb sinds kort een juno, en ik had een aantal vraagjes, betreffende de inputs op de achterkant.

- arpeggio clock in
- vcf control
- patch shift

ik geloof dat ze zo heten.

verder zou ik ook wel wat willen weten over de tape functies, maar dat kan later ook nog wel.! Dank u zeer

Jelte (prosoloist)

arpeggio clock werkt op clock pulses, bijvoorbeeld uit de clock pulse uitgang van een TR-707. Ik heb dat soort dingen ook succesvol gedaan met een pulse uit een softsynth, maar dat was wel een beetje een bewerkelijk proces.

VCF control is een standaard pedaal CV source dacht ik. VCF = filter cutoff.

Patch shift is het zelfde principe als de arpeggio clock alleen dan voor het switchen van patches met een pedaal.

De laatste twee dingen heb ik nooit gebruikt. Misschien zou het wel grappig zijn om snel door patches heen te skippen en met een ander ritme de arpeggio te triggeren.

dus een drum computer aansluiten op de input is mogelijk? of stel ik nou domme vragen. Ik heb geen ervaring met synths aansturen, ik heb ook voornamelijk synths die te oud zijn om uberhaupt midi te hebben hihi.

thanx

dus een drum computer aansluiten op de input is mogelijk? of stel ik nou domme vragen. Ik heb geen ervaring met synths aansturen, ik heb ook voornamelijk synths die te oud zijn om uberhaupt midi te hebben hihi.

thanx

Ja, maar dan alleen om het tempo van de arpeggiator gelijk te laten lopen, je kunt niks met het geluid doen.

ik heb sinds kort een juno, en ik had een aantal vraagjes, betreffende de inputs op de achterkant.

- arpeggio clock in
- vcf control
- patch shift

ik geloof dat ze zo heten.

verder zou ik ook wel wat willen weten over de tape functies, maar dat kan later ook nog wel.! Dank u zeer

Jelte (prosoloist)

En wat is je vraag dan???? :confused:

Het staat btw ook in de manual met plaatjes erbij,
de manual kan je hier downloaden: ftp://ftp.roland.co.uk/productsupport/Manuals/

Arp clocken met step seq clock uit en dan de vcf aansturen met de step seq.

:{

Doet ook iemand met een juno 6 en een system 100 op youtube. Zeeeeeeer dik !

dat begrijp je toch wel Niels? Hoe de fok die inputs werken natuurlijk! maar aangezien ik net met prosolo gechillt en gejammed heb, weet die dude nu allees..

Back