Alle sporen apart renderen in Live 7 zodat ik ze daarna kan uitmixen in andere studio

taras

Taras van de Voorde
Alle sporen apart renderen in Live 7 zodat ik ze daarna kan uitmixen in andere studio

ola,

Ik zit een probleempje.. Ik zou graag van een arrangement alle sporen apart willen renderen in Live 7 zodat ik ze daarna kan uitmixen in andere studio..maar WEL op de manier dat de losse sporen in bijv. Logic of ableton na importeren gewoon het hele arrangement op de juiste manier afspeelt..

Op de een of andere manier krijg ik dat nu niet voor elkaar..

Ik heb zelfs het hele muziekstuk geconsolidated (wel losse sporen), die gerenderd en toen in een nieuwe Liveset geimporteerd..

in eerste instantie lijken alle sporen allemaal dezelfde lengte te hebben maar na het laden van alle wav's van de sporen, hebben ze niet meer dezelfde lengte en dus klopt het arrangement niet meer....

Pfff... lastig uitleggen zo.. hoop dat dit probleeml ;) een beetje duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen

Thanx alvast!

Yo zorg dat create analysis file aanstaat bij je render window.
Zo herkent live ze gelijk als je ze weer gebruikt. Of dat voor logic werkt weet ik niet.

Je kan de 'brackets' in arrangment view toch gewoon de juiste lengte (de hele track) geven, en dan per track bouncen? Je hoeft niets te solo-en, gewoon de track(s) selecteren bij 'render to wav'. Dan hebben ze allemaal keurig dezelfde lengte.

Jammer genoeg kan je geen 32 bit aiff/wav in Logic importeren, anders kon je alle tracks freezen en deze een per een in Logic droppen, maar dat werkt (nog) niet.

Ff zo uit m'n hoofd: Bij Export Audio/Video staat de "rendered track" standaard ingesteld op "master", zet dat eens op "all tracks" en dan kun je in 1 keer al je tracks als separatieve audiosporen opslaan.

Ff zo uit m'n hoofd: Bij Export Audio/Video staat de "rendered track" standaard ingesteld op "master", zet dat eens op "all tracks" en dan kun je in 1 keer al je tracks als separatieve audiosporen opslaan.

Dat klopt inderdaad, doe ik standaard in zo'n geval maar na het opnieuw inladen van de sporen in Live (new liveset), klopt het arrangement niet meer..

Btw, ik kwam er gister wel achter dat alle wav's wel de zelfde lengte/tijdsduur hebben. hoogstwaarschijnlijk zal het dan wel werken in Bv Logic.

Je kan de 'brackets' in arrangment view toch gewoon de juiste lengte (de hele track) geven, en dan per track bouncen? Je hoeft niets te solo-en, gewoon de track(s) selecteren bij 'render to wav'. Dan hebben ze allemaal keurig dezelfde lengte.
.

Dat idee had ik ook.. maar het wil niet lukken..

Ik heb Ableton al gemailed... ben benieuwd

Back