De grote "Put your money where your mouth is" Thread

Euh, volgens mij zijn we allemaal zo'n beetje wannabe's hier toch? Ik heb er volstrekt geen moeite mee om dat toe te geven. De reden dat ik dit forum lees is om dingen te leren en andere mensen waar mogelijk op weg te helpen. Als ik echt serieus en professioneel bezig zou zijn met muziek dan had ik toch helemaal geen tijd voor dit soort oeverloze discussies op internet fora ? :-)

walk the walk vs talk the talk enzo denk ik dan.

Voor de rest ga ik niet eens meer een poging wagen om mijn frustratie over de kinderachtige manier waarop mensen hier met "cliche sounds" omgaan uit te leggen. Trance & nexus vst's, JMJ en altijd dezelfde oude analoge bakken, 303,808,909.. het is allemaal 1 pot nat. Het enige dat telt is hoe je die tools toepast of hoe je je binnen een bepaald kader beweegt.

Mozart gebruikte zijn hele leven dezelfde sounds en daar zeikt nooit iemand over :-) "Oh wat een mongool, WEER een viool en een clarinet!" :z

Lynxxx: ook jouw bijdrage is weer heerlijk, i.i.g. goede humor in dit draadje :mega:

ik vind het wel leuk bedacht
ik vrees wel dat het een soort openbare lynchpartij draad wordt als je hier wat gaat posten :D
maar dat kan ik wel hebben denk ik
ik wil alleen niet de indruk wekken dat ik mezelf dan zo vreselijk goed vind, want dat valt nogal mee
maar aangezien ik me een beetje aangesproken voel mbt het inbreken in die ene draad voel ik me wel een beetje verplicht

pis hier maar zo hard overheen als je wil:D

Vette shit hoor...! Lekker energiek en funky! Ook lekker 2e lijntje wat er in komt zo op 1/3e.
Als je zin hebt, vertel eens wat over het productieproces? Wat heb je gebruikt aan DAW / Soft / Hardware? (Niet om een analoog / digitaal discussie uit te lokken, als het lekker klinkt, klinkt het lekker, en dat doet het :biertje:)

Zal zelf ook maar eens wat posten dan.
Talented Lazy Life

leuk!

weer zo'n op het matje roep threadje.

wat is dat nou voor bullshit dat je alleen mag reageren op posts als je bewijst dat je kan produceren.

ik word af en toe echt doodmoe van die wannabee's die lopen te roepen dat ze releases hebben en dat zij het allemaal wel weten.

@fjoesz: lekkere track hoor!

Fjoesz en Scarum: mooi en voldoende bewijs hiermee geleverd, wat mij betreft. :okdan:

Nu mogen jullie legaal alles en iedereen afzeiken!! :D

ik hou 't dan maar ff bij kutnummertjes......

hehe

@scarum, lekker trekkie, ik vind de stem niet altijd even tof, maar die zuigdingjekkels enzo zijn cool

ik gebruik protools
geen bewuste keuze, maar dat hebben we hier op mn werk
en die track is heeeel veel ms20 vooral
mpc2500 voor beats maar verder editten in protools.
die break bv die sound is de boel door de echo pro
ik gebruik vanalles, veel software plugins, eq, comp, reverb, delays, doubler, shifters weet ik t
ik had een spl charisma waar wel wat doorheen is gegaan vooral snare
tidal quad filter zit er ook in denk ik, juno60 ook.
en qua proces jah :D gewoon laten lopen en inrammen met die hap. daarna wat stukken eruit knippen en een beetje klooien
ik heb wel vaak alles audio.. ik heb wel midi op de ms20 en juno maar vaak is t toch gewoon rammen met die hap, omdat je toch een keer moet bouncen als je er meerdere lagen uit wil halen

maar goed, deze track had ik ook echt afgemaakt
ik heb vooral heeeel veel openstaande projectjes die voor geen meter klinken :D

[edit]owwww en er zitten ook echte hihats in[/edit]

leuk!

weer zo'n op het matje roep threadje.!
Even lekker provoceren :D

wat is dat nou voor bullshit dat je alleen mag reageren op posts als je bewijst dat je kan produceren.!
Nee dat zie je verkeerd iedereen mag reageren (hoe meer interactiviteit hoe beter) en alle tips zijn welkom! Juist het reageren zonder inhoud zou achterwege moeten blijven

ik word af en toe echt doodmoe van die wannabee's die lopen te roepen dat ze releases hebben en dat zij het allemaal wel weten.
Ik ook :D vandaar dit topic.... :dubbel:

Ik vind jouw bijdragen trouwens altijd wel informatief, dus ik hoop niet dat je je aangesproken voelt, was geenzins de bedoeling:mega:

Fjoesz en Scarum: mooi en voldoende bewijs hiermee geleverd, wat mij betreft. :okdan:
Nu mogen jullie legaal alles en iedereen afzeiken!! :D

:dubbel:
Misschien dat we er eens een keer toe komen een interessante discussie te beginnen over muziekmaken...

Vast niet :duivels:8o)

hehe

@scarum, lekker trekkie, ik vind de stem niet altijd even tof, maar die zuigdingjekkels enzo zijn cool
Ja dat is moeilijk, die stem, ben er ook nog niet 100% over uit. Maar ja, het is de stem die ik heb nou eenmaal en daar moet ik het mee doen :D
ik gebruik protools
geen bewuste keuze, maar dat hebben we hier op mn werk
en die track is heeeel veel ms20 vooral
mpc2500 voor beats maar verder editten in protools.
die break bv die sound is de boel door de echo pro
ik gebruik vanalles, veel software plugins, eq, comp, reverb, delays, doubler, shifters weet ik t
ik had een spl charisma waar wel wat doorheen is gegaan vooral snare
tidal quad filter zit er ook in denk ik, juno60 ook.
en qua proces jah :D gewoon laten lopen en inrammen met die hap. daarna wat stukken eruit knippen en een beetje klooien
ik heb wel vaak alles audio.. ik heb wel midi op de ms20 en juno maar vaak is t toch gewoon rammen met die hap, omdat je toch een keer moet bouncen als je er meerdere lagen uit wil halen

maar goed, deze track had ik ook echt afgemaakt
ik heb vooral heeeel veel openstaande projectjes die voor geen meter klinken :D

[edit]owwww en er zitten ook echte hihats in[/edit]

Nice man.
Ik gebruik zelf Cubase SX3 en FL studio. Dit is gemaakt in Cubase. De beat is een 808 waar ik in de audio heb zitten editen (snares enzo omdraaien), verder zit er een snufje Glitch overheen. De bass is een ESQ-1 en een electrische basgitaar die elkaar afwisselen, verder acoustische gitaar (ook audio bewerkt) en Korg PolySix. Volgens mij zat er nog iets in, geloof een Wavestation, maar weet het niet zeker. De stem heb ik een aantal malen overgedubt. Heb ook een hoop plugins gebruikt waaronder Waves en Altiverb.

De MS20 lijkt me echt een hele vette bak. Ik heb een MS10 gehad, maar die vond ik te overheersend in de mix en eigenlijk (voor mij dan) voornamelijk bruikbaar voor het filter. Heb em uiteindelijk toch weggedaan en geruild voor een PolySix (met midi en batterymod)... Nooit spijt van gehad... Hij is zoooo mooi :luv:
Maar ben wel nog steeds nieuwsgierig naar de MS20, omdat het me een bak lijkt met een veel groter geluidsbereik zogezegd.

Leuke wending opeens wel, deze thread 8o)

altiverb rocks

polysix heb ik nu te leen
hele aparte bak klinkt erg mooi en warm
die ensemble op strings 8~

wat de ms20 heel erg interessant maakt vind ik is de highpass met reso
das echt scheuren. een osc erbij is toch ook wel weer fijn aangezien die ook niet al te dik zijn an sich. en 1tje een beetje detunen kan ook geen kwaad. ik moet wel zeggen dat ik die pachmogelijkheden wel leuk vind en soms best bruikbaar, maar over t algemeen gebruik je de ms20 vooral voor sweeps effects gruizige basjes/leads dingessen en jekkeltjes
snel ff wat erbij, knoppe draaien en go
en dan ga je niet heel moeilijk zitten miemelen met die patcherij
de midi op de ms20 gebruik ik nooit, die kenton heb ik zelfs uitgeleend

Ik kan de topicstarter wel volgen. Hij trapt gewoon een deur in om reacties te krijgen.

Men zegt wel eens dat talent komt bovendrijven...

...en de rest zit hier op het forum :P

Door de manier waarop er soms gereageerd wordt door "de kenners" heb je als nOOb niet echt zin om iets te vragen wat te eenvoudig zal zijn.

Of een stuk van een track te plaatsen om advies te vragen ook al niet. Je wil niet horen wat slecht is maar wel hoe het beter kan.

het is typerend voor een forum dat er geen empathie is maar wel kennis

leuke track fjoesz! :okdan:

leuke track foesjz,klink een beetje eentonig als jem helemaal luistert wel.

op naar pg 3!!
kunnen er nog veel volgen!
:yamaha:
ik ben benieuwd!
laat de vette schit ma komen! :D
zelf vind ik t wel goe da de slechte dingen ook gezegd (kunnen) worden(persoonlijk!), zo kan je er aan werken!
Beste aanpak blijft nog altijd opbouwende kritiek! En over smaken en kleuren kan je niet discussiëren, we zijn allemaal anders, gelukkig maar! :D

Ff wat anders, als je beweert 38 te zijn betekent nog niet dat iemand van 20 niet beter kan zijn. Het tegendeel zelfs, ken genoeg producers die op hun 38e 10/20 jaar produceren en de geboorte van een synth mee hebben gemaakt maar nog steeds niet zo goed kunnen produceren als die ene 20 jarige die slechts 4 jaar komt kijken.

Ik geloof dat ze het "talent" noemen.

Conclusie, ook al ben je stokoud en zeer ervaren, iets aannemen van een "jochie" kan soms best.

Back