NAdeel geen sampler..?..? :confused:
Da's juist een enorm voordeel..
wat zou je namelijik willen gaan sampelen..bijvoorbeeld de hier aangehaalde Virus..)ik sample 'm helemaal leeg,,,en wat dan..
je mist gewoon het Virus instrument voor directe ingreep..
en via de sampler bewerken is toch weer niet zo lekker..
gewoon een virus kopen dan heb je meer en minder zonder een omweg...
Voor de sequemcer...zou ik zeker gezien het TOP geluiden pakket de E-mu kiezen..
en als je toch nog perse een orgeltje wil sampelen of een dichtslaande deur.(enig idee hoe lang je bezig bent voor een mooie doffe klap..die een beetje leuk over het keyboard loopt ...
OOHH wacht es effe..ALLES staat al op CD's OOHH jaa..kant en klaar, precies de goede klank, sfeer, uitsterftijd met effect.
OKAY...koop dan als het perse, perse, perse, toch moet,
voor 150E een Yamaha A3000 bij die E-mu.Xl7..
voor als je toch de juiste klank, ..met de juiste expressie, niet eruit zou kunnen krijgen,..en je dus uiteindelijk toch MOET gaan sampelen..wat mij dus onmogelijk lijkt..of gewoon een rifje wil jatten,
DE meest geschikte soundrom is wel de X-Lead..maar de Techno synth construction Yard is ook erg aardig..maar minder tecnno dan de nam doet vermoeden, stat ook best wel veel vintage op..
Overigens geeft de MP7 (Mo Phatt rom..)een veel breder geluidenpakket.dan de XL7 (Xlead Rom) .
en niet te vergeten.
die in de emu desktops maar ook in de modules synthesizer zitende synth mogeloijkheden en kwaliteiten.. zijn voor een bij een rompler meegeleverde symth gewoon erg compleet en goed.
De sequenxcer (alleen dus de desktops) heeft een 16sporen grafisch displaytje zoals je dat nu veel uitgebreider aantreft op digitale mengerts.
dat geeft veel overzicht..maar dat moet de YAMAHA na 15 jaren weleens veel en veel beter kunnen..daarnaast zijn de letterregeltjes van Emu
nattuurlijkwel erg spartaans..,
GROOT verschil is het inslaan van
DE muziek op de rubber pads vande E-mu gewoon best wel een aparte manier.die daardoor wertot verrassende resultaten lijdt, je speelt vanzelf kortere tonen..wat de muziek soms meer kracht geeft.
IK ben van mening dat de E-mu's nog streeds zeer concurend zijn..
zeker als je die SRX troep van Roland er naast zet..dan zijn ze gewoon zelfs veel beter..
haal maar eens de OVER-gedoseerde effecten en het standaard dubbel verstemde extra toontje maar eens weg.van de huidige generatie...ER is dus niet veel ontwikkeld bij de firma's Roland, Korg, Yamaha..\\
EN samplers....?..
worden voor niets of bijna gratis weggegeven..
WAAROM is dat..?
Murc