Zoek nieuwe Synth

Status
Please reply by conversation.

Sylviothegreat

Drexciyan
Ik heb net mijn Korg Trinity verkocht en ben op zoek naar een vervanger Wat ik zoek is een betaalbaar apparaat van ongeveer 4 a 5 honderd euro max. Ik wil een machine die makkelijk te bedienen is en vette bass geluiden mooie strings voort brengt Ook moet hij goed onderhouden zijn en compleet met manuals etc Ik maak IDM en Techno achtige shit dus graag iets wat een mooie aanvulling zou zijn voor dit setje

Jomox XBase 09
Apple MacBookPro 2.4 GHZ 15.4 Inch 4 G Ram
Logic 8 Studio
Behringer UB2222 FX-PRO
Citronic ST 8
Technics SL 1200 MK II
M-Audio Fast Track Pro
Marantz PM 80 MKII
Bandridge ASB 187
Graag serieze reacties

Misschien kan je wat meer info geven want dit is nog redelijk algemeen.

voor 400/500 euro zou ik denken aan een ASB soniccore.

Bv die minimax van septic dei pro12 heeft mss iets mooiere stings

Een JP-8080, Nord Rack 2 of Virus B. De wat oudere VA's dus. Of je spaart door voor een Virus C.

Natuurlijk zijn het niet de meest fantastische realistische strings die er uit komen, maar als mensen vinden dat Matrix-1000 strings goed zijn voor techno (ik vind van wel) dan zijn deze bakken ook goed genoeg.

Ja je hebt gelijk... Ik zat te denken aan die Korg MS 2000 of zo jammer dat hij alleen maar 4 note poly is. Ik wil iets waar ik lekker aan knoppen kan draaien Ik hou van arpeggiators als je begrijpt wat ik bedoel Mijn vak jargon is nooit optimaal geweest
Heb je daar iets aan ..Het moet goed passen en aansluitbaar zijn zonder al te veel rompslomp .Als alternative dacht ik om deze MIDI contoller aan te schaffen.. Novostaion Remote SL 61 na het lezen van de reviews leek me dat ook wel een goede oplossing Wat denk jij

JP-8080 heeft geen keyboard klopt dat

Dat hebben ze allemaal niet. De JP-8000, Nord Lead 2 en Virus KB zijn de keyboard versies.

Overigens is het bij geen van allen stijve plasserwerk wat voor keyboards er bij zit, ik geloof dat die van de Nord nog het beste is.

die ASB's hebben ook geen keys helaas.

Ik denk dat ze voor techno wel fijn zijn, lekker dikke VA sound.

mss is een virus wel veel zijdiger, ik zou ook die blofeld even bekijken

Thx lads hier ga ik ff mee aan de slag ik geloof dat ik die Acces Virus de best keus vind maar dat is slechts een eerste indruk.. Hoop wel dat ik er een tje met Keyboard te koop is anders moet ik een midi klaviertyje kopen Ik gebruik nu mijn Korg hiervoor maar die is zondag verkocht ...Eindelijk

Cheerio

Een JP-8080, Nord Rack 2 of Virus B. De wat oudere VA's dus. Of je spaart door voor een Virus C.
In dat rijtje kan dus ook nog wel een an1x en een Z1 bij. ;)

In dat rijtje kan dus ook nog wel een an1x en een Z1 bij. ;)

Ja maar die heb ik nog nooit aangeraakt dus daar kan ik niks over zeggen. Strings, bassen, het zal best wel maar gehoord heb ik ze niet.

als je IDM maakt zou ik geen cheesy kant-en-klaar bak pakken maar een nord modular bijvoorbeeld.
Je kunt dan je eigen patches bouwen en ook externe signalen extreem bewerken met filters, bitcrushers, stepsequencers in sync met je andere gear die bijvoorbeeld een filter of wat anders aansturen.

De mogelijkheden zijn eindeloos!

toch vind ik de blofeld interessanter, veelzijdig en absoluut niet kil zoals eerder waldorfs.

Ik denk zelf wel dat een blofeld beter klinkt dan zo'n oude een virus.
maar ja, its your call, ik zou iig zoveel mogelijk testen

Voor mezelf heb ik nog een Nord Rack II en een Yamaha TG-77 of TG-99 op het verlanglijstje staan. Met name omdat ik in het warme / analoge segment al genoeg geluid heb, maar ook omdat ik juist vind dat deze apparaten een uniek karakter hebben.

Uiteindelijk moet je gewoon een discrete analoge bak kopen als warm en vet echt je ding is. Gewoon all the way.

Jesus jongens nou dacht ik dat ik er was 8D en gaan jullie weer verwarring zaaien hahah ik ga ze allemaal onderzoeken en mischien nog een van julie P benaderen om hopelijk nog wat xtra info los te peuteren

Het voordeel van wat oudere synths is dat je ze redelijk straffeloos kunt proberen, met hooguit 50 euro verlies of winst. Ik heb ook een boel synths versleten voordat ik wist welke ik leuk vond. Maar dat heeft me bijna geen cent gekost.

En misschien verkoop ik die NR2 of SY99 weer na een half jaar omdat ik het helemaal niks vind, maar tja maximaal 50 euro voor een half jaar met een synth pielen, dat is toch geen geld?

Doe je het beter dan mij ik verlies 250 euro op die Korg Trinity Kut aankoop veel te hebberig in die tijd daarom doe ik het nu zo Die Yamaha TG 77 Is niet echt wat ik zoek ,hij is moeilijk en scoort bij Harmony Central vrij laag die TG 99 kan ik helemaal niets van vinden
Alesis Ion staat op mijn lijstje van nader te onderzoeken synths

Status
Please reply by conversation.
Back