Gratis muziek (ook voor commercieel gebruik)

TribeofNoise

Nieuwkomer
Amsterdam, online platform is natuurlijk wereldwij
Stom dat ik deze rubriek niet eerder gezien heb maar ik had natuurlijk al lang moeten melden dat we met een nieuw muziekplatform bezig zijn waar alle muziek gratis te downloaden is en ook commercieel gebruikt mag worden.

Heet Tribe of Noise (zie handtekening) en we hebben al bijna 1500 leden vanuit de hele wereld die muziek met elkaar delen onder een creative commons By Share Alike licentie.

Aanmelden, deelnemen is gratis en we zijn druk bezig om allerlei leuke tools voor muzikanten en audiofanaten te ontwikkelen. Dus: stay tuned, this is just the begin :okdan:

Let's make some Noise! :dj:

Hessel

Het ziet er inderdaad interessant uit, maar.. je kan de leden alleen horen/zien als je inlogt (op die op de voorpagina na dan). Ik zie niet hoe dat bijdraagt aan meer exposure.

Ik geloof serieus dat jullie meer zouden kunnen werken aan de UX(user eperience) waar jullie leden van profiteren en daardoor indirect jullie hele concept ook. Het staat of valt er mee denk ik.

Haha, zullen inderdaad kei hard aan de user experience werken. Tribe member kan zijn/haar profiel trouwens zelf op public zetten (of niet) dus de keuze van sommige members is om alleen gratis te delen als de tegenpartij ook gratis lid wordt (grappig dat ze hier voor kiezen vind ikzelf).

Zijn ook in onder andere de VS, Canada, Australie en de UK bezig en komen de aankomende maanden met wereldwijde (door ons betaalde) media uitingen die Tribe members alleen maar ten goede komen. Dit is slechts het begin (en al 1500 leden die ons helpen). Hoop je dus binnen niet al te lange tijd een nog betere user experience aan te kunnen bieden :-)

@RockSteadyBeat De muziekbestanden op Tribe of Noise zijn in MP3 formaat maar niet allemaal op slecht 128kbps. Snap dat MP3 voor audiofielen een 'zielig' alternatief is (zelfs geen alternatief). Vandaar dat bij elk muziekbestand met een druk op de knop de muzikant te bereiken is per mail. Kun je vragen of ze voor jouw project misschien ook een betere wav-versie ter beschikking willen stellen. Je kan bij ons in de database wel lekker makkelijk zoeken (stemming, bpm, bitrate, keywords etc.) omdat we van van zoveel mogelijk ID3 informatie die muzikanten aanleveren gebruik maken. Dat is dan wel weer aardig, toch :-)

Ik klik op die link en zie als member of the week: 0172
Nou das ook toevallig, daar woon ik ook.

Wat wel relax is dat je onbeperke ruimte ter beschikking hebt:

What do you get?
a free webpage www.tribeofnoise.com/yournickname
free unlimited web space (upload as much of your music as you like)
a great music search engine
a social network to meet musicians, fans and professionals
online tools & services supporting musicians & audio professionals (available soon)

Moeten registreren om te kunnen luisteren vind ik een erg slecht idee. Om dezelfde reden ben ik bijvoorbeeld afgehaakt op Facebook. Als je daar bijvoorbeeld een blogje hebt moet men zich registreren om het te kunnen lezen.
Elke vorm van expressie voelt zich het beste in een open community.

Registreren voor artiesten kan niet anders. Voor veel luisteraars zal het een te hoge drempel zijn, simpelweg omdat het meer moeite kost dan een linkje aanklikken.

Maar succes, mooi initiatief.

Moeten registreren om te kunnen luisteren vind ik een erg slecht idee.

En dan ben je verplicht reclame te maken op andere forums en uitleg te geven hoe het erbinnen aan toegaat anders komt er geen drol zich registreren.

Is ook weer zo een gehypede cybersite die over een paar maandjes toch wel weer uit de lucht is

't is ook allemaal kutmuziek als ik dat zo hoor daar ga ik mijn tijd echt niet aan verspillen

Gratis muziek. JA
Maar een ander het comercieel gebruiken. NEE

Hiervoor is er altijd het gewone copyright of een eventuele CC licentie. Ik denk dat het goed is voor de site om aan dit soort topics ook de nodige aandacht te besteden voor de muzikanten.
Het initiatief (ondanks dat er wel meer zijn) kan interessant zijn, maar we leven in verwende tijden. Een open systeem (zoals Youtube bijv.) is gewoon een noodzaak, of je bezoekers gaan ergens anders heen. We moeten als internetter al teveel registeren. Als we dit doen, doen we dit omdat we tevreden zijn over de site/content. Die bezoeker wil je ook!

Ik wacht de progressie van de site en de uitwerking ervan af.

Ik heb wel wat liedjes voor je, kadootje.
Wat is jouwn email dan stuur ik ze.
Inschrijven : nee dank je, dikke onzin.

Ik wacht de progressie van de site en de uitwerking ervan af.

Ja, doe ik ook. Leuk initiatief, heb ook even een account aangemaakt. Maar ik zie (veel) meer van dit soort sites, die allemaal vrij snel weer verdwijnen wegens te weinig interesse en/of demotivatie van de oprichters. Ik zeg niet dat het in het geval van ToN ook zo is, dus ik ben benieuwd...

Fuck toch op met die shit man

Hee, beetje vriendelijker mag ook wel. :smeris:

Heb een tijdje geleden al geregistreerd maar zet er eigenlijk toch liever geen muziek op. Zoals MP al zei, gratis muziek (geven) is ok voor mij, maar iemand anders het laten (commercieel) gebruiken? Nee liever niet. Dan liever Last.fm of zo.

Back