Yamaha FS1R: iemand te koop ?

Status
Please reply by conversation.
Deze bak heeft zeker de potentie een wat prijziger machine te worden, niet veel van gemaakt en waanzinnig diep. Als nu nog iemand een beetje een werkbare editor zou maken is het hek van de dam :)

De mijne ook zeker niet :D

En die editor ken ik, ga maar eens lekker door je patches browsen... brr

Ik zou toch eerder voor een klassieke DX-100 of DX-7 gaan, danwel de SY-77/99 varianten. Je kunt bijna niet ongestraft meer en meer features in een synthesizer proppen zonder dat hij daar ook minder overzichtelijk van wordt.

Daarom is analoog weer populair geworden, alle functies een knop en niet te ingewikkeld om leuke sounds te maken. FM is al ingewikkeld genoeg.

Je kunt bijna niet ongestraft meer en meer features in een synthesizer proppen zonder dat hij daar ook minder overzichtelijk van wordt.

Da's zeker waar, maar als je daar tegenover zet dat een synth als de FS1r een ongelooflijke range (unieke) sounds kan voortbrengen, heeft 'ie wel degelijk bestaansrecht. Je moet er alleen veel energie en tijd insteken om hem echt te leren kennen en goed te benutten en dat is zeker niet voor iedereen weggelegd. Maar ik vind het een fantastisch apparaat en wat mij betreft is het in zijn soort (FM/FS based synths) de ultieme synth.

Niet vergelijkbaar met SY of DX, die FS1R. Met wat gedoe haal je er dingen uit die serieus nergens anders uitkomen. Het gaat echt om de som der delen. Maar de learning-curve is debiel, toegegeven...

Ik denk het niet, want je mist de Formant Shaping (wat een heel belangrijk deel is van de sound van de FS1r die verder los staat van FM) en de ingebouwde FX die in de FS1r ook van zeer hoge standaard zijn.

Status
Please reply by conversation.
Back