Problem geluidskaart - Cubase LE

tessitok

Ingeburgerd
Hi,

Nieuwe laptop gekocht, jammer genoeg met microsoft vista. Gisteren begonnen met Cubase LE op nieuwe pc te zetten, en ook mijn CP300 en Motif ES rack via USB aangesloten. Alles werkt super.
Als laatste wil ik nu mijn TAPCO USB-link installeren. En wat gebeurt er???? Cubase LE werkt tergend traag en crashed om de 2 minuten.
Heeft iemand ervaring met tapco USB-link en VISTA of kan het aan iets anders liggen. Zou het kunnen zijn dat Cubase LE niet kan werken met die geluidskaart?
Van de moment ik de USB-link van mijn pc haal, werkt alles weer normaal.
Ik weet het, gewoon XP installeren, maar dat is geen optie, dan wil mijn modem niet werken, zelfs niet na het downloaden van drivers voor XP, al geprobeerd.
Heb ook al geprobeerd Cubase op te starten in XP configuratie, maar dat helpt ook niet.
Wat doe ik nu weer verkeerd?
Is er iemand die me kan helpen? PLEASE???????

Ik heb precies t zeflde probleem, alleen na 30 sec gaat mijn audio in cubase uit.

Iemand?

Hi weksel,

Blijkbaar is Tapco bezig met upgrade naar Vista. Ze hadden mij beloofd dit klaar te hebben tegen het einde van de zomer.
Jammer genoeg nog niets van gevonden. Nog even wachten dus.

ik werk nog in XP sp2 etc..

vreemde is dat de geluidskaart in mijn cubase t nu wel doet, maar als ik mediaplayer wil gebruiken om andere muziek af te spelen, als cubase dus openstaat, doet mediaplayer t niet..

Weet je toevallig waar je die drivers online kan downloaden?

Dit is niet zozeer een probleem van drivers etc. maar van instellingen. Cubase gebruikt je externe geluidskaart die in Cubase gedefineerd is als ASIO driver. Als dat allemaal werkt (zoals je zegt) dan is de setup van je externe kaart en drivers OK.
Media Player gebruikt de interne Windows settings voor sound en die moet je even instellen in je Control Panel/Sounds. Als je daar een andere soundcard (vb de interne soundcard van je laptop) hebt gedefineerd dan gaat Media Payer die ook gebruiken. Volgens de "tweakers" is dat ook aan te raden ... Ik heb op mijn laptop de interne soundcard gedefineerd voor Windows en ook de optie om "Only use Default" zodat alle sound in Windows voor alle applicaties enkel naar de ingebouwde soundcard gaat. Zo krijg je geen vervelende systeem biepjes in je Cubase track. In dat geval stel je je volume en zo voor alle Windows applicaties (inclusied Media Player) in met de gewone mixer in Windows. Ook wel even kijken in je System Tray of er geen luispreker-icoontje staat met ee kruis door (Mute) of je misschien aparte volume/mute knopjes hebt op de laptop (zoals op mijn IBM) die het volume van Windows af of stil kunnen zetten.

Back