NIEUW

djvanguard

Nieuwkomer
Hallo mensen van Synthforum
Ik ben Marko (Vanguard).
Ik hou me vooral, net als vele anderen hier, bezig met het maken van hardstyle met Fruity Loops 7.
Ben nog steeds op zoek naar de perfecte bassdrum.. iemand misschien een tutorial ofzo voor me? Of iemand die me verder kan helpen?
Een paar nummers die ik gemaakt heb staan op mn site:
www.djvanguard.nl.tt

Greeeetz

Pitch envelope hoog inzetten en vrij rap laten dalen icm niet al te lange ADSR envelope geeft meestal wel iets van kick geluiden. Zo deed ik dat vroeger altijd tenminste. :geslaagd:
Toen ik nog muziek zonder breakbeat maakte.......

Welkom op SF :mega:.

Welkom

MusicCatalog%5C0-9%5C2%20Many%20DJ's%20-%20As%20Heard%20On%20Radio%20Soulwax%20Pt.%202%5C!2%20Many%20DJ's%20-%20As%20Heard%20On%20Radio%20Soulwax%20Pt.%202.jpg

niks persoonlijks, vind 't gewoon een goeie band :D

Pitch envelope hoog inzetten en vrij rap laten dalen icm niet al te lange ADSR envelope geeft meestal wel iets van kick geluiden. Zo deed ik dat vroeger altijd tenminste. :geslaagd:
Toen ik nog muziek zonder breakbeat maakte.......

Welkom op SF :mega:.

Heb je misschien een voorbeeld voor me? Want zo pro ben ik ook weer niet :P

thnx

Als ik vanavond tijd vind zal ik wel eens een opname van een "transformatie" van synthgeluid tot kick maken.
Ik weet alleen echter niet of ik dat hier zo kan uploaden. Mijn eigen site is nog niet in de lucht nl.

Voor dit voorbeeld heb ik 1 enkele oscillator gebruikt op mijn synth. Begin is zaagtand, dan via driehoek naar puls (in breedte gevarieerd). Eerst de VCA "ingeschakeld" vervolgens de pitch envelope met decay max open. Daarna decay terug gedraaid, zodat je kan horen dat de decay de grootste invloed heeft op het drumgeluid. Nog een beetje met de VCA gespeeld en de pitch van de envelope.
Het geluid heb ik droog en educatief gehouden.

Ik hoop dat dit voorbeeld je aanzet tot het gaan experimenteren met een synth (soft- of hardware (al heeft de laatste de voorkeur 8))), want dat is de enige manier om het onder de knie te krijgen. Je krijgt dan immers feedback op het moment dat je aan een knop draait. Zo leer je vanzelf het effect van alle verschillende instellingen kennen.
Mocht je nog starthulp nodig hebben, dan hoor ik het wel.

success ermee !!!

Attachments

• Drum Test.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 73
Dat vind ik nu flauw. Doe ik mijn best voor een voorbeeld..........:frons:

Of ben ik gewoon ongeduldig? :walker:

Ohja.
Als je kicks teveel overheersen in het hoog (wat dit soort kicks nogal eens doen) dan neem je een LP filter erachteraan wat je terugdraait tot het lekker klinkt.
Wil je ze dikker dan raad ik een equalizer aan en open schroeven maar die bass.

Back