klavier met accordeontoppen?

onzefree

synths are alive
Hey,

Ik kwam onlangs eens in een muziekwinkel (hoerah!) en ik ben daar meteen wat dingen gaan bespelen bij de piano's en keyboards enzo (sober weinig echte synths) en ik had ze eignlijk nog niet allemaal bekeken toen we terug moesten vertrekken wegens sluitingstijd. Nu ben ik niet zeker, maar in de hoek stond precies een klavier met accordeontoppen ipv een pianoklavier...(in een flits zien staan)
Kent iemand dit toestel? of een merk/type....
Mijn zus speelt accordeon en ze klonk wel geïnteresseerd, als de prijs voor stervelingen is...

Anders zou het wel cool zijn:okdan: (maar ook lastig spelen omdat je pols dan in een compleet andere hoek moet staan dan bij een accordeon...)
Ciao

http://www.woodbrass.com/product_info.php?products_id=33296&af=35Er is ook een Juno 106 gewees met zulke knoppen.

Die heb ik in het echt gezien :maffia:.
Bij Daan Shit :r eeuuhmm Smit in Maastricht. Kom je op de synth-afdeling met vele toffe analoge bakken. Elke keer bij informeren naar de prijs krijg je te horen dat ze daar alleen ter reparatie staan (al twee jaar lang ???). :stupid
Maar hij heeft wel scheurbakken met knopaccordeon toetsenbord.

Kent iemand dit toestel? of een merk/type....

Elka, Solton, Ketra en Yamaha zijn enkele merken van knoppenorgels.
Bij Daan Shit :r eeuuhmm Smit in Maastricht. Kom je op de synth-afdeling met vele toffe analoge bakken. Elke keer bij informeren naar de prijs krijg je te horen dat ze daar alleen ter reparatie staan (al twee jaar lang ???). :stupid

Daan Smit, dat is inderdaad een apart geval.
Ik ben daar ongeveer 20 jaar geleden voor het eerst binnen geweest.
Dat was toen al een sterfkamer voor een massa oude, stoffige, smerige, bouwvallige, maar soms interessante apparatuur.
Veel dode en halfdode Dynachord effecttoestellen kan ik me herinneren.
In de 15 jaar dat ik daar af en toe eens ging kijken was het daar achter in de winkel altijd hetzelfde brakke zooitje verdriet.
Echt ongelofelijk.
Maar hij heeft wel scheurbakken met knopaccordeon toetsenbord.

Je kunt daar niet ontsnappen aan de muzak. :D

mijn zuster heeft es de proef op de som genomen en de vingerzettingen geprobeerd op een denkbeeldig toppenklavier; onmogelijk zoals op een accordeon, uw polsen moeten zichzelf forceren...
Wel heb ik Roland gevonden, en dat vond ze interessanter, daar gaat ze zich op verdiepen...
Aangezien ze net een nieuwe accordeon heeft gekocht , zal het er niet van komen...:Z

Wel vind ik die tyros grappig:dubbel:

mijn zuster heeft es de proef op de som genomen en de vingerzettingen geprobeerd op een denkbeeldig toppenklavier, uw polsen moeten zichzelf forceren...
Het denkbeeldige 'toppen'klavier werd onpraktisch bevonden ...
Tragi-komisch :frons:

Het denkbeeldige 'toppen'klavier werd onpraktisch bevonden ...
Tragi-komisch :frons:

Het is gewoon supervervelend om je handen gelijk recht te zetten (mja, ok, ze staan al recht, maar je weet wat ik bedoel...), tenzij je een andere vingerzitting toepast, wat na (ik gok zo'n) 8 jaar niet zo tof is.

Ach, haar liedjes klinken zo ook vrolijk door het huis (als ik geen muziek speel:duivels:).

Back