RME FireFace 800 vs RME ADI-8 QS

djerendj

Ingeburgerd

Ik doe echt alles zelf producen opnemen van vocals en instrumenten mixen etc.

Is het dan echt waard om de ADI-8 QS te halen. Of toch de FireFace 800

Ga naar die winkel en ga luisteren!
Of kijk of je het in je eigen studio setup mag testen.

is het niet of/of maar meer en?

audio-interface en 8 kanaals mic pre?

Er staat weinig over de rest van je gear bij de vraag, dus dat maakt het lastig. Adi8 heeft vnl adat uit maar dat moet je wel ergens in kunnen prikken(FF800? :) )

Het gaat mij ook om de converters.
Denk jij dat mensen jouw kunnen vertellen welke converters jij beter vindt klinken?

En moet het perse RME zijn? Mag het ook MotU,TC,ART,Mackie,Apogee,Prism wezen?

De Fireface 800 heeft converters op het niveau van de ADI-8 DS. De meerwaarde van de QS ligt met name op het verhaal rondom hogere samplerates.
De vraag is of je je wel bewust bent van de beperkingen die je je hierbij oplegt rondom aantal kanalen gelijktijdig kunnen gebruiken over de ADAT verbinding(en), versus de meerwaarde van kunnen recorden op, zeg, 192 KHz.

Ga je voor een maximaal aantal kanalen, dus lagere samplerates, dan zal waarschijnlijk het verschil tussen QS en DS / Fireface minimaal zijn.
Fireface biedt ook een aantal preamps, terwijl de QS / DS dat niet hebben. Deze preamps zijn naar verluidt niet echt geweldig. Maar ja, dat in Gearslutz termen... ;)

Fireface kan toch ook op 192khz opnemen en heeft volgens mij minder beperkingen over firewire dan de DS over Adat? Of is dat identiek?

Sorry, ik heb het scheef opgeschreven.

De FF800 heeft inderdaad 192 khz en converters die rond hetzelfde niveau van de QS liggen.
En ja, via de firewire koppeling heb je veel minder beperkingen. Dus vandaar het eerdere kanaal verhaal, 'gewoon' 8 (of meer) kanalen opnemen op 192 lukt je met een FF800 (of meer, in geval van 8+ kanalen, maar dan de FW800 aansluiting gebruiken) volgens mij gemakkelijker en kosten effectiever dan via een constructie met een QS.

Om het simpel te houden, ik zou een FF800 kiezen. Maar ja, dat moet ook maar in je plan liggen, een firewire interface. Heeft weer wat nadelen, met name het bekende ge-etter met FW aansluitingen. Werkt het, dan ben je blij. Werkt het niet, dan ben je in de aap gelogeerd...
Als je uiteindelijk wilt naar een MADI verhaal (voor de echte bikkels) dan gaat FF800 bijv ook al niet meer werken.

De ADI heeft dus vooral Madi en AES/Ebu als toevoeging op de FF? Ik zag de ADI altijd een beetje als de adat expansie voor mn FF

Ik zag de ADI altijd een beetje als de adat expansie voor mn FF

Dat is het eigenlijk ook...maar je kunt 'm natuurlijk aan elke adat of madi bak hangen...

Ik doe echt alles zelf producen opnemen van vocals en instrumenten mixen etc.

Is het dan echt waard om de ADI-8 QS te halen. Of toch de FireFace 800

beetje rare vraag...een geluidskaart of een uitbreiding op een geluidskaart ??

beetje rare vraag...een geluidskaart of een uitbreiding op een geluidskaart ??

Das exact mijn punt, wellicht staat er al een digimixer oid? Of een rare vraag idd, of er is te weinig info om een goed antwoord te geven :)

ik heb max 3 kanalen nodig Vocals Synth Gitaar. FF 400 wil ik niet nemen. Ik heb tevaak gehoord dat de FF800 veel beter is dan de FF400 kwa kwaliteit. Maar ik wil echt dope kwaliteit hebben. Ik gebruik een PC geen mac. Cubase 4 gebruiker. Het gaat mij echt om de kwaliteit vooral voor opnames van de vocals. Neumann u87ai > Avalon M5 > Goeie geluidskaart ...

Ik heb de 400 en 800, en hoor geen verschil in kwaliteit. De 800 is iets flexibeler maar volgens mij voor jou een beetje overkill...

ik heb max 3 kanalen nodig Vocals Synth Gitaar. FF 400 wil ik niet nemen. Ik heb tevaak gehoord dat de FF800 veel beter is dan de FF400 kwa kwaliteit. Maar ik wil echt dope kwaliteit hebben. Ik gebruik een PC geen mac. Cubase 4 gebruiker. Het gaat mij echt om de kwaliteit vooral voor opnames van de vocals. Neumann u87ai > Avalon M5 > Goeie geluidskaart ...

Als je max. 3 kanalen nodig hebt is een FF800 overkill...de FF400 en FF800 zijn identiek in kwaliteit (zoals 154 ook zei) alleen zit er verschil in aantal ins en outs en preamps...je hebt al een M5 dus die preamps heb je niet echt nodig lijkt me...

Als je max. 3 kanalen nodig hebt is een FF800 overkill...de FF400 en FF800 zijn identiek in kwaliteit (zoals 154 ook zei) alleen zit er verschil in aantal ins en outs en preamps...je hebt al een M5 dus die preamps heb je niet echt nodig lijkt me...

DUS ik heb echt genoeg aan een ff400 zeg je?

Als ik jouw was zou ik toch ook nog serieus nog naar andere merken kijken dan alleen RME.

Back