geluidsprobleem actieve monitor via pc..

james box

Nieuwkomer
Hallo,

Ik zit met het volgende, ik heb 2 actieve monitoren KRK rp6 aangesloten direct via m’n koptelefoonuitgang van m’n pc ( met een verloopstekker ertussen van kopteluitgang naar jack )
Als ik de koptelppin helemaal in het slotje duw van mijn pc dan komt er een soort van onderdrukt geluid eruit alsof ie maar de helft uitstuurt.. maar nou komt het raare als ik het pinnetje maar half erin steek dan komt er gewoon wel goed geluid uit alleen wel met een storende brom erdoorheen omdat de connector er half uit hangt.

Ja ik weet het is beetje vaag verhaal, maar misschien heeft iemand een idee of tip..?

Alvast bedankt voor de reactie’s

Is die verloop stereo?

Het gaat erom dat je uiteindelijk je stereo-uitgangssignaal scheidt naar 1x links en 1x rechts.

Dat kraken komt vaker voor bij een brakke uitgang. Het voorzichtig ronddraaien van de jack in de geluidskaart wil soms nog wel eens helpen.

Gebruik je een onboard-sound icm die KRK's? Dan zou ik je absoluut willen aanraden een eenvoudige geluidskaart zoals een Emu 0404 of een M-audio 2496 (2ehands) op de kop te tikken... Dan doe je de kwaliteit van de KRK's meer recht aan.

Succes!

Zo dat is nog eens snel antwoordt :)

Ja die verloop is wel stereo, misschien ligt het aan geluidskaart v/d pc is maar een simpel onboard kaartje...
Ik ga meteen is even rondkijken voor een Emu 0404 of een M-audio 2496

thanks a bunch voor je hulp!

Als die verloop stereo is, ligt het aan de conversie van 2 kanalen.

Je KRK's ontvangen allebei een monosignaal, namelijk links óf rechts. Als je dan een stereo signaal aanbiedt, krijg je dus een slechter geluid.

Op de MP-gedeelte van 't forum staan vast wel een van de kaartjes te koop, gebruik anders ff de zoekfunctie.

Succes!

Wat voor een verloopje is het precies?Wat je moet hebben is 1x Stereo (mini)jack naar 2 keer Mono jack. De (mini) jack gaat in je koptelefoon uitgang, de twee mono jacks in de KRK's. Het stereo signaal van de koptelefoon uitgang wordt dan gesplits naar Links uit de ene jack en Rechts uit de andere. Als je dat niet doet dan krijgen beide speakers óf Links + Rechts, óf alleen links of rechts. (of iets anders raars, bijv dat je één en ander kort sluit zodat het signaal veel zachter wordt...)

Volgens mij komt het ook door aardingen...

Aarding aftapen of uitknippen:P, opgepast, elentric prikt.
Bij geluidskaartje kopen...

Wat voor een verloopje is het precies?Wat je moet hebben is 1x Stereo (mini)jack naar 2 keer Mono jack. De (mini) jack gaat in je koptelefoon uitgang, de twee mono jacks in de KRK's.

Ja dat is wat ik idd heb, aleen van mini jack splits ie weer op in mini-ingangen en daarop zit dan weer 2x zo'n verlooop stukje van mini naar jack open

Ik wou dat ik wat meer specifieks a la technisch kon formuleren alleen ik heb een beetje 2 linkse handen zeg maar ;)

maar het zou goed kunnen misschien dat het geen stereo uitgang is, ik ga morgen wel een specifiek "stereo" verloop stekker halen kijken of het dan verholpen is misschien..

thnx anyhow for the feedback..

Weet je, ik heb dit thuis ook al wel eens geprobeerd op de pc, dat gaf eignlijk niet zo'n probleem, buiten dan dat je nogal snel wat te luid zit:), maar dat hangt een beetje af van je monitors ook, natuurlijk.

Ja dat is wat ik idd heb, aleen van mini jack splits ie weer op in mini-ingangen en daarop zit dan weer 2x zo'n verlooop stukje van mini naar jack open

Ja, maar zijn die verloopstukjes mono of stereo? Hebben de jacks 1 of 2 ringetjes? Ze moeten namelijk mono zijn!!!

maar het zou goed kunnen misschien dat het geen stereo uitgang is, ik ga morgen wel een specifiek "stereo" verloop stekker halen kijken of het dan verholpen is misschien..

Koptelefoon uitgangen op een PC zijn altijd stereo!

Back