gitaar trackje

techno

Stamgast
hoi, hier een kort trackje waar nog aan gewerkt moet worden met percussies en gitaren.Alleen ga ik waarschijnlijk het laatste deel eraf laten want dit begint meer te klinken als een mix :)

voorbeeld

De compositie (accoordenschema) is wel okee, maar wat ik niet snap; Waarom dit arrangement?
Eerst een beat met alleen een gitaar, daarna een beat met alleen een paar strings, en tot slot een beat met alleen een bass.??:confused:

Het kwam op mij over alsof ik naar een track luisterde waarvan bijna alle sporen "ge-Mute" waren; Niet boeiend dus...

Wat je zou kunnen doen om het te verbeteren; Gooi de gitaar samen met de strings en de bassen door elkaar; Dan heb je tenminste iets! Nog een zangeres zoeken, en Hoppa!

het is inderdaad misschien slim om beter de sfeer op te bouwen,
dus ALLES wat meer spanning geven, bijvoorbeeld door de strings en sowieso de percussie er eerst mooi in te mixen en pas later met de kick en clap komen. De gitaardingetjes zijn lekker en komen niet als 1heidworst op me over, das goed!!!
Het 2e deel is wel wat meer standaard en ik krijg t gevoel dat er gewoon 2 of 3 totaal verschillende nummers achter elkaar geplakt staan. het is ook nog vrij minimalistisch (kan de bedoeling zijn!?!)
inderdaad een leuke zangeres erop , dan hoeft t trouwens ook niet minder minimalistisch....
ga er lekker mee door, kan een mooi nummertje worden !

Ik vind het nummer nogal oppervlakkig klinken (eerlijk gezegd vind ik het nummer niet echt boeiend), er mag best wel wat meer variatie en spanning in. De gitaar klinkt absoluut niet slecht, maar de beat haalt het een beetje onderuit, vooral die doorlopende basekick; misschien dat je die kunt veranderen, vervangen of zelfs helemaal weghalen? (kijk of je de beat op een andere manier nog spannender kunt maken).
Maar ga vooral zo door zoals je zelf prettig en leuk vind, ook al is een nummer geen muzikaal hoogstandje. (ik ben ook op die manier begonnen met midisounds, en naarmate je de mogelijkheden beter leert kennen kun je er ook meer uithalen).

suc6!

Back