Nieuwe track Techno IDM

Metroid

MarkID
Hoi allemaal, Ook weer een nieuwe track af. Ben benieuwd of jullie het wat vinden zelf vind ik het wel cool. Ik heb kontakt maar een keer gebruikt als drum sampler en ik moet zeggen dat ik het ver vind even wennen maar echt top.

Een reactie is altijd leuk en tips voor verbetering of extra's zijn altijd welkom.

Groeten

Metroid :)

link naar track :
http://home.planet.nl/~fran1288//Bleed-markid.mp3

Ik zal het zeker geen techno noemen maar gewoon idm... maar ja boeien, al die focking stromingen hedendaags.

Doet me wel wat denken aan oldschool idm en vind er wel leuke elementen in zitten qua sound. en al vind ik die BD wel ok gaat ie me toch echt irriteren in het laag. voor de rest klinkt het niet muf maar wel ok fris.

overal vind ik hem wel leuk, klinkt aardig imho maar ben er niet weg van maar dat komt door mijn smaak wellicht.

hebbie nog andere tracks?

oldschool idm

Deed mij ook direct denken aan oldscool idm (new genre? osidm :D).
Ik vind de trek overall wel een lekker geluid hebben, ben alleen niet weg van de samples, lijken op een of andere manier niet helemaal op hun plaats (wellicht hebben die wat extra fx/'verknipping' nodig...)

Hoi gerrie79 en Teluur,

Dankje voor jullie kritische reactie hou ik wel van. Tuurlijk is het erg lastig om een track te bouwen die bij iedereen goed valt. Wat ik zelf ook altijd bij andere tracks vind is dat er altijd wel wat elementen in zitten die je aanspreken.

Wat betrefd de samples het zijn veel kicks die ik zelf gepitched heb of heb aangepast valt nog veel te leren dus.

Thanks voor jullie opmerkingen

ps. ik heb nog wel wat nieuwe tracks af zal ze snel op het forum plaatsen zijn zeker meer IDM dus ook wel wat minder toegankelijk al zeg ik het zelf

Metroid
:)

Wat betrefd de samples het zijn veel kicks die ik zelf gepitched heb of heb aangepast

Ik bedoelde de stem samples; daar ben ik niet echt weg van, rest van de samples is imho niks nie mis mee

Hoi gerrie79 en Teluur,

Dankje voor jullie kritische reactie hou ik wel van. Tuurlijk is het erg lastig om een track te bouwen die bij iedereen goed valt.

Dat is zeker zo en dat hoeft toch helemaal niet, maar kritiek geven is ook niet makkelijk.. :) muziek is soms zo lastig te omschrijven. meestal probeer ik mijn eerste reactie te noteren en de dingen die mij direct opvallen en niet te kijken of de muziek mij bevalt. als iemand een nummer maakt waar ik totaal nix mee heb (het levens lied bijvoorbeeld) en het is goed gemixt dan kan ik dat zeker waarderen.

maar ben toch blij dat je een idm nummer hebt geplaatst en ben wel benieuwd naar meer.. keep them comming ;)

Oeps Teluur niet goed begrepen. Maar bedankt voor de tip zal er goed opletten bij mijn volgende tracks.
Gerrie79 dankje voor de toelichting wel ineressant hoe jij een track beluisterd ook wel erg goed als je dat kan.

Ik heb trouwens nog een track geplaatst
zie ander treath of neem deze link

http://home.planet.nl/~fran1288/Colloseum.mp3

ga zo even sporten en probeer vanavond laat nog twee hele nieuwe tracks te plaatsen.

Greotjes en nog een fijne avond.
Metroid:)

Het lijkt wat op de 'intelligent techno' (gruwelijke term) van halverwege de jaren 90. Mooie klanken met een mooie melodie. Ik zou de kick wat dynamischer maken. Hij klinkt altijd hetzelfde.
Knap gedaan!:okdan:

Thanks V-Nex voor je commentaar ('intelligent techno' ) klinkt zeker errughh vet man. Wat betrefd de kick helemaal mee eens maar het is best nog moeilijk om dynamischer te maken in zo'n track om niet de kick helemaal op de voorgrond te zetten waardoor het glitch achtergrond spul weg word gedrukt.

Ga wel kijken ok ik het een en ander kan aanpassen

GREAT REVIEW
THANKS

Greetz

Metroid

Back