Access Virus sound - Shameboy/Bodyspasm

johan

They all want cake...
Ik ben op zoek naar dat typische lead synthgeluid dat Shameboy en Bodyspasm gebruiken (http://www.vi.be/bodyspasm).

Ik ben al op zoek gegaan, in een andere thread heeft men het erover dat Shameboy veel analoge synths gebruikt.

Ik weet dat een eenvoudige sawtooth met veel distortie en compressie is, maar van welke synth komt het? Is dit het typische Access virus geluid waar men het over heeft? Zoniet, kan je de virus ervoor gebruiken? Ik zoek vooral een synth met hypersaw/supersaw waarvan de oscillatoren op zich al harde leads produceren.

duidelijk is anders.. welk geluid precies.
wat ik zo hoor in de link sd allemaal een beetje "brood en boter" sounds.
uit een virtueel analoog.

vele sounds haal je vaak uit diverse synth dus als je een virus hebt..

ps kan iemand mij zeggen welke gitaar art garfunkel gebruikte bij dat ene optrede in NY, ergens in de jaren 80. :duivels:

Ik dacht misschien dat iemand die een Access Virus heeft deze misschien zou herkennen als een preset. Ik heb het over het leadgeluid (saw) in bv. Digital Dirt, het luidste geluid. Is dit een hypersaw/supersaw?

ps kan iemand mij zeggen welke gitaar art garfunkel gebruikte bij dat ene optrede in NY, ergens in de jaren 80.

In central park bedoel je
:D

[more on-topic mode] De virus is breed inzetbaar, dus de sounds die ik in het nummer voorbij hoor komen zijn daar wel uit te halen

duidelijk is anders.. welk geluid precies.
wat ik zo hoor in de link sd allemaal een beetje "brood en boter" sounds.
uit een virtueel analoog.

vele sounds haal je vaak uit diverse synth dus als je een virus hebt..

ps kan iemand mij zeggen welke gitaar art garfunkel gebruikte bij dat ene optrede in NY, ergens in de jaren 80. :duivels:

Je zult Paul Simon bedoelen. Art Garfunkel weet net zoveel van gitaarspelen (of van muziek maken in het algemeen) als een koe van thermisch lassen.

Maar...........

Maar...........

.........in die jaren was Paul Simon behoorlijk enthousiast over die Ovation gitaren. Akoestische gitaren met een ronde kunststoffen achterkant.
Overigens, in die tijd waren dat zo ongeveer de enige akoestische gitaren die een beetje fatsoenlijk op hoog volume waren te versterken.

Yep Paul Simon geweldig... nog iemand enige aanraders voor het leadgeluid? Iemand enige ervaring met produceren van een gelijkaardig geluid?

Dan kunnen we weer gezellig keuvelen over Paul Simon...

Maar ff terug on topic:
http://www.youtube.com/watch?v=VgAx2JZXUU4

lees maar eens wat ze hier gebruiken.
Bovendien heb ik shameboy ook al het podium zien betreden met een JUNO60, Korg MS20, Teisco 110F (ik dacht toch dat het deze teisco was), ook een evolution controller (waar dus weinig geluid uit kwam), een alesisi micron, een microkorg en altijd die sherman waardoor zij telkens weer blijven vasthangen aan diezelfde klank.

Ik ben geen Shameboy-fan hoor, die tijden zijn voorbij. Geef mij maar iets van Richie...

desnoods zijn onderbroek

Gagarin

Ok, van wat ik gezien heb is dit dus meer de sound van de Sherman dan van de synth die het geluid produceert. Interessant...

Inderdaad. Dan nog een heel prominente sidechain erover, akkoorden spelen, en klaar is je shameboy track...

Ik vond hun Hi,LO en in between zeer goed. De opvolger (de single heartcore althans) klinkt iets té bekend in de oren om origineel te zijn.

Maar ja, filterbank dus. Of een fuzz effect op een driehoekgolf of een gefilterde zaagtand. Altijd prijs.

Back