Zoektocht naar een multitimbrale synth

zit(zat? volgens mij niet gefixed tho) een bug in waar noten blijven hangen als je te veel multi timbral gebruikt
Daar hebben ze allemaal wel eens last van. Het gekke is dat me dat vroeger veel meer overkwam dan de laatste jaren. De kunst is om bij voorbaat niet alles willens en wetens niet te zwaar, te over belasten. In een brij vanacht keer mulitimbraal is toch niet meer te horen als er meer toetsen worden aangeslagen dan een enkele toets. Of iemand moet een ander voorbeeld hebben? Wat dat betreft bevind ik me nog in 1991. Drie toetsen voor het akkoord een voor de melodie. Bij elkaar vier. Op een toetenbord met 7 octaven kan ik redelijk volstoppen met verschillende tembres. Meer vingers heb ik toch niet.

Laatst gewijzigd:
Daar hebben ze allemaal wel eens last van. Het gekke is dat me dat vroeger veel meer overkwam dan de laatste jaren. De kunst is om bij voorbaat niet alles willens en wetens niet te zwaar, te over belasten. In een brij vanacht keer mulitimbraal is toch niet meer te horen als er meer toetsen worden aangeslagen dan een enkele toets. Of iemand moet een ander voorbeeld hebben? Wat dat betreft bevind ik me nog in 1991. Drie toetsen voor het akkoord een voor de melodie. Bij elkaar vier. Op een toetenbord met 7 octaven kan ik redelijk volstoppen met verschillende tembres. Meer vingers heb ik toch niet.
nouja de noot bleef hangen tot dat je het aparaat afsluit dus dat is toch wel vervelender dan af en toe toevallig een noot te veel hebben in een chord, het zal inderdaad wel eerder voorkomen bij gebruik met een sequencer dan met je vingers wegens grotere hoeveelheid informatie

Hi allen. Hartelijk dank voor alle eacties. Ik heb de virus goed verkocht en heb er 4 apparaten voor terug gezet.

1 supernova2 /novation
2 bass station /novation
3 a station /novation
4 microkorg xL

De supernova is echt een beest. Ben ik blij mee.
De bass station is wat kaal maar was een prima deal. Ik wil deze met een multi effect gebruiken. Deva sttion heeft voor mij iets speciaals in de sound. Deze laatste 2 ben ik niet honderd procent van overtuigd. Ik voel t even aan. En wellicht blijven ze/wellicht gaan ze terug de verkoop in voor een nord rack. De microkorg saat er voor instand satisfaction/arpegiator/vocoder. Niet echt geweldig maar er komt hier en daar best een karactervol geluid uit. Menu is een drama...

In ieder geval ben ik weer lekker bezig en heb ik zo een dynamische set up.(tips zijn nog altijd welkom)

Dank allen

Prima lijstje, valt me op dat je de ub-xa niet hebt bekeken, multitimbraal en keyboard met split en layer functie.
Als je geen toetsen nodig hebt is de desktop nog een stuk goedkoper.

Die is maar 2 parts multitimbraal, TS geeft juist aan zoveel mogelijk lagen te willen.

elke EMU proteus 2000 module (of keyboard) geeft je 128 stemmen en 32 part multitimbraal -veel sounds, elke modue heeft zo z'n niche/specialiteit

denk 200€

De Ensoniq ESQ-1 (of ESQ-M rack) heeft een mooie vintage 1980's sound, uitgebreide sound design mogelijkheden, analoge filters en is 8-stemmig en 8x multitimbraal. Ook nog best betaalbaar.

Hi allen. Hartelijk dank voor alle eacties. Ik heb de virus goed verkocht en heb er 4 apparaten voor terug gezet.

1 supernova2 /novation
2 bass station /novation
3 a station /novation
4 microkorg xL

De bass station is wat kaal maar was een prima deal. Ik wil deze met een multi effect gebruiken. Deva sttion heeft voor mij iets speciaals in de sound. Deze laatste 2 ben ik niet honderd procent van overtuigd. Ik voel t even aan. En wellicht blijven ze/wellicht gaan ze terug de verkoop in voor een nord rack. De microkorg saat er voor instand satisfaction/arpegiator/vocoder. Niet echt geweldig maar er komt hier en daar best een karactervol geluid uit. Menu is een drama...

In ieder geval ben ik weer lekker bezig en heb ik zo een dynamische set up.(tips zijn nog altijd welkom)

Dank allen
Zeker mooie setup. Zelf heb ik een super gemini, een 3rd wave en een virus ti. Inmiddels mijn 2e ti (van desktop naar keys), een keeper

1 supernova2 /novation
2 bass station /novation
3 a station /novation
4 microkorg xL

In ieder geval ben ik weer lekker bezig en heb ik zo een dynamische set up.(tips zijn nog altijd welkom

Dank allen
Prima lijstje, valt me op dat je de ub-xa niet hebt bekeken, multitimbraal en keyboard met split en layer functie.
Als je geen toetsen nodig hebt is de desktop nog een stuk goedkoper.

Oh? Leuk. Ik ha er naar kijken. Al heb ik nu een probleem met de mixer dus kan zijn dat mij geld nu in een ander bakje moet

Back