Nintendo presents: Korg DS-10

Kekke466

Old New Wave
Ik had net effe gelezen dat ze de MS-10 in een emulatie voor de DS hadden gestoken. Op de site staat enkel te bestellen van in Japan. Zijn er misschien nog geïntereseerden hier die hem zouden willen kopen? Of heeft iemand hier het al geprobeerd of dit de moeite waard is? Heb zelf een DS maar weet niet direct hoe ik hier toch zou kunnen aangeraken.

Nee toch niet hoor maar als er nog mensen een willen kopen kunnen we misschien wat afspreken want het lijkt Japan ONLY...

Nintendo presents: Korg DS-10

ds10.jpg

Nintendo.nl: Zowel professionals, musicerende amateurs, als 'gewone' liefhebbers van elektronische muziek, kunnen met KORG DS-10 analoge synthesizergeluiden en muzieksamples produceren op een apparaat van zakformaat. De KORG DS-10 imiteert nauwkeurig het gedrag van de analoge synthesizer KORG MS-10 en benut de innovatieve functies van de Nintendo DS om muziek te maken. Via het touchscreen van het systeem kunnen alle functies eenvoudig geactiveerd worden. Het programma biedt ook toegang tot het beroemde KORG KAOSS Pad, dat geen deel uitmaakte van het oorspronkelijke product, maar waarmee gemakkelijk beats en melodieën geïmproviseerd kunnen worden. De kanalen op de mixer kunnen met de stylus of de vinger worden bediend. Met hetzelfde gemak wordt een opzwepende drumbeat geschreven en kun je synthesizergeluiden invoegen of effecten gebruiken. Zo ontstaat vanzelf een elektronische melodie of ritme.

Gebruikers kunnen hun muziek componeren met een opstelling die is nagebootst van de originele KORG MS-10. Deze wordt weergegeven op beide schermen van de Nintendo DS. Creëer je eigen geluiden op het touchscreen door bijvoorbeeld tussen interuptors te schakelen. Of pas de drumbeats aan door op het touchscreen vakjes aan te vinken. Het is ook mogelijk de toonkleur van de synthesizer aan te passen door met knoppen te draaien of om kabels te tekenen tussen de ingangen op het Synthesizer Patch Panel. Er kunnen maar liefst 18 sessies worden opgeslagen, zodat muzikanten steeds weer nieuwe Electro-tunes kunnen ontwikkelen. Via draadloze communicatie kan er samen met de systemen van andere muzikanten gespeeld worden.

http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/news/2008/maak_muziek_met_korg_waar_je_maar_wilt_9463.html

http://www.aqi.co.jp/product/ds10/en/index.html

Laatst gewijzigd:
Het feit dat het op de Nederlandse Nintendo site lijkt mij wel nieuws.:okdan:

Ik heb em al tijdje op men DS, best wel leuk voor onderweg. Basicly heb je 2x een MS-10 module aanstuurbaar via keys en kaosspad of een soort 'fruity' achtige sequencer. Daarnaast heb je nog een 4track drum sequencer waarvan je elk hun sound kunt editen en patchen zoals op de MS-10 module. Alles komt terecht in een 6channels mixerke met beperkte fx mogelijkheden.

Oud nieuws is goed nieuws.

Mwoa. Het nieuws van 1 september 1939 dat Duitsland gezellig bij Polen op de
koffie kwam was niet wat je noemt een blijde gebeurtenis in de geschidenis.

NOTE : Spreekwoordtechnisch gezien kwam in dit geval Polen op de koffie.

Maarja, mooi! de DS10 is in nederland verkrijgbaar. Ik heb niet de neiging
direct naar de winkel te hollen trouwens. Niet meer dan een leuke gadget
voor een weekje of 2, maar daarna weer serieus aan de Zoo keeper, Kirby
en Mario Kart.

Laatst gewijzigd:
"KORG DS-10 Europa zal vanaf 10 oktober 2008 in de winkel verkrijgbaar zijn en de verwachte verkoopprijs is € 45,00."

Qoute van de site :D

:(Ach, toen de ms20 uitkwam had nog nooit iemand van beide gehoord, toch?

Je kan hem via play-asia (Hong Kong) (http://www.play-asia.com) bestellen voor €46 en vanaf eind deze maand is 'ie voor €30 te koop bij Videogamesplus (Canada) (http://www.videogamesplus.ca).

Beide clubs zijn goed, snel en betrouwbaar. Zelf koop ik hem niet, na een beetje pielen met de DS-10 op m'n Supercard ben ik tot de conclusie gekomen dat het leuk gemaakt is, maar niet iets wat ik ooit echt zal gebruiken dus dat vind ik een beetje zonde van mijn geld.

Voor de drums zou ik nog zo'n pennetje erbij kopen. Kun je leuk trommelen.

Back