De eerste track met m'n nieuwe studio

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Daar is die dan: De eerste track met m'n nieuwe setup.
Feedback is altijd welkom! :D

Laatst gewijzigd:
Hey,

Die melodie komt me wel erg bekend voor?
Klinkt opzich leuk maar de mix verzuipt een beetje in de reverb heb ik het idee, en de bass (van de bassline, niet de basekick) staat te hard t.o.v. de percussie.

Klinkt verder wel ok maar ...die melodie... ik ken 't toch echt ergens van, weet alleen de naam van die track niet :D

Degelijk stukje trance. Niet verrassend maar zit wel goed in elkaar. Ik vind het af en toe een beetje digitaal klinken. Is meer een kwestie van persoonlijk smaak. Ik hou ervan als het ietsje meer organisch en rauw klinkt.

Top :okdan:

Hey,

Die melodie komt me wel erg bekend voor?
Klinkt opzich leuk maar de mix verzuipt een beetje in de reverb heb ik het idee, en de bass (van de bassline, niet de basekick) staat te hard t.o.v. de percussie.

Klinkt verder wel ok maar ...die melodie... ik ken 't toch echt ergens van, weet alleen de naam van die track niet :D

Ja het laag is een beetje muddy, had de laatste 2 uurtjes de koptelefoon op omdat de kids moesten slapen > FUNEST dus :D

Laat me ff weten als je op het loopje komt :okdan: hb qua ritme wat inspiratie gehad, maar melodie is volledig uit eigen hand.....

Ik vind zelf veel reverb en delays wel lekker, maar kan me voorstellen dat het voor sommigen ook wat te veel kan worden, misschien de low cut van de reverb nog wat hoger zetten.

Degelijk stukje trance. Niet verrassend maar zit wel goed in elkaar. Ik vind het af en toe een beetje digitaal klinken. Is meer een kwestie van persoonlijk smaak. Ik hou ervan als het ietsje meer organisch en rauw klinkt.

Top :okdan:

Ik vind op rauw altijd meer iets voor Techno en Electro, als mijn doel voor deze track was om tot een warme wat smoothy sound te komen.... ben nog niet helemaal tevreden over de filters.... deze kunnen nog wat mooier (moet voor veel nieuwe patches nog even de exacte sweetspot leren kennen en hoe ze vallen in de mix....

Het leuke van deze track is dat ik hem nagenoeg klaar had met m'n oude setup, maar hem dus volledig ben gaan revoicen naar m'n nieuwe synths.
Was op zich wel een leuke uitdaging want het dwingt je om je instrumenten passend te maken. Ik heb bijv bijna een dag met de Blofeld lopen stoeien voordat ik wat patches had die qua dynamiek en sound pasten binnen de mix.

Cool ziet er goed uit

Goed stukje werk hoor.

Ik zou echter meer gebruik maken van fills, bruggetjes, introductie van geluiden, etc. om je track zo iets dynamischer te maken.

Die virus zaag en pads zitten er wel erg mooi in. De lead mag meer aandacht aan besteed worden (delay, filter, etc.)

heeft er niks mee te maken, maar vanwaar komt dat studiomeubel ?

wel aardig gedaan dit.

kritische mode aan:
Bas:
ik zou vooral eens gaan spelen met de decay en sustain levels van de sounds in het laag. Die zijn naar mijn mening nu veel te hoog waardoor de sound onderin 1 grote brei wordt. door korte sustain en decay kort te houden van de baslijntjes (die ik overigens niet zo mooi vind in deze track), zou je een veel grotere drive in het laag gaan krijgen van je track (veel meer stuwend).
Ook die virus arp in het laag (als ik het goed gehoord heb) vind ik de boel veel te dicht smeren door de sound keuze.

Melodie:
dat is subjectief natuurlijk, maar ik vind het melodielijntje niet pakken, ondanks dat het wel mooi het akkoord volgt.

Afmix levels:
hier kan ik heel veel over gaan zeggen, maar dat heb ik afgeleerd op dit forum :D. Enige algemene punt is dat de drums te zacht staan.

Al met al, vind ik het een hele leuke basis die je mooi kan uitbouwen. Ga zo door :)

Dankjewel voor deze goede feedback, ik ben i.d.d. vanavond al weer druk bezig geweest met revoicen, het midlaag loopt i.d.d. dicht. De sustain en decay zijn een goede tip hier ga ik zeker even mee spelen. Drums vind ik altijd moelijk, wat vind je te zacht aan de drums in de mix? de complete drumsubgroep? of alleen de kick? ik vind zelf de clap namelijk nogeen beetje te hard en het ijzerwerk eigenlijk net goed? goede tips zijn ALTIJD welkom, benook nogeven wat aan het goochelen geweest met eerste en 2e inversies, dat geeft ook nog wel een aardig effect in combinatie met de lead. kortom nog genoeg te knutselen

Back