Microkorg, welke software raad je me aan?

Daan vh

Stamgast
Ik heb sinds kort een microkorg en me vandaag een usb midi interface gekocht.
Ik heb wel wat demo software op mijn PC staan. (Fruity loops, Renoise)
Maar heb nog niet besloten welke software ik ga downloaden/kopen...

Dus: Welke software raden jullie me aan voor mijn microkorg? :)

Ik ben nog een beginner, dus ik weet niet echt wat te kiezen...

Geen.

Microkorg is hardware. Heeft niets te maken met software. Als je de editor bedoelt, die vind je op de korg website zelf.

Software om te sequencen is waarschijnlijk wat je bedoelt. De Microkorg is mono-timbraal dus let erop dat je maar één geluid tegelijk uit je korg zal kunnen halen, de rest zal je toch uit je software moeten toveren (of gaan recorden-layeren-enzovoort).

Kijk eens op youtube naar wat filmpjes:

Ableton Live is zeer uitgebreid en toch vrij makkelijk.

Fruity loops is geloof ik beperkter, of heeft een bepaalde sound volgens sommigen. Weinig mensen die ermee werken denk ik, degene die er toch mee werken vinden het super.

Reason is weer iets anders. De moeite om eens te bekijken, eens je ermee wegbent is dit programma een beest.

Zo zijn er zovelen...

ik persoonlijk gebruik ableton in combinaie met Renoise.

µkorg is een kultbak, echt funkmachiene. succes!

Bedankt voor de reacties! :)
Ik ga beginnen met de editor van korg, en dan later ga ik proberen met ableton te werken.

Edit:

Ik heb de editor gedownload, ik vind hem niet echt al te handig...
Het is eigenlijk gewoon de editor van de microkorg die je dan kan besturen via de pc, geen nieuwe toevoegingen?

Is er een programma waar ik andere effecten kan toevoegen aan mijn microkorg? Die dus nog niet op de microkorg staan.

En wat is een goed programma om via midi op te nemen van mijn microkorg naar de pc? :) (Als dat bestaat?)

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
Ik heb de editor gedownload, ik vind hem niet echt al te handig...