Microkorg, welke software raad je me aan?

Daan vh

Stamgast
Ik heb sinds kort een microkorg en me vandaag een usb midi interface gekocht.
Ik heb wel wat demo software op mijn PC staan. (Fruity loops, Renoise)
Maar heb nog niet besloten welke software ik ga downloaden/kopen...

Dus: Welke software raden jullie me aan voor mijn microkorg? :)

Ik ben nog een beginner, dus ik weet niet echt wat te kiezen...

Geen.

Microkorg is hardware. Heeft niets te maken met software. Als je de editor bedoelt, die vind je op de korg website zelf.

Software om te sequencen is waarschijnlijk wat je bedoelt. De Microkorg is mono-timbraal dus let erop dat je maar één geluid tegelijk uit je korg zal kunnen halen, de rest zal je toch uit je software moeten toveren (of gaan recorden-layeren-enzovoort).

Kijk eens op youtube naar wat filmpjes:

Ableton Live is zeer uitgebreid en toch vrij makkelijk.

Fruity loops is geloof ik beperkter, of heeft een bepaalde sound volgens sommigen. Weinig mensen die ermee werken denk ik, degene die er toch mee werken vinden het super.

Reason is weer iets anders. De moeite om eens te bekijken, eens je ermee wegbent is dit programma een beest.

Zo zijn er zovelen...

ik persoonlijk gebruik ableton in combinaie met Renoise.

µkorg is een kultbak, echt funkmachiene. succes!

Bedankt voor de reacties! :)
Ik ga beginnen met de editor van korg, en dan later ga ik proberen met ableton te werken.

Edit:

Ik heb de editor gedownload, ik vind hem niet echt al te handig...
Het is eigenlijk gewoon de editor van de microkorg die je dan kan besturen via de pc, geen nieuwe toevoegingen?

Is er een programma waar ik andere effecten kan toevoegen aan mijn microkorg? Die dus nog niet op de microkorg staan.

En wat is een goed programma om via midi op te nemen van mijn microkorg naar de pc? :) (Als dat bestaat?)

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
Ik heb de editor gedownload, ik vind hem niet echt al te handig...

De editor is reuze handig....en de enige tool die het maken van nieuwe geluiden op de microkorg dragelijk maakt. Ook kan je je geluiden namen geven en backuppen op je pc.

Is er een programma waar ik andere effecten kan toevoegen aan mijn microkorg? Die dus nog niet op de microkorg staan.

En wat is een goed programma om via midi op te nemen van mijn microkorg naar de pc? :) (Als dat bestaat?)

Alvast bedankt!

Eh ik denk ik niet precies wat je bedoeld maar het is niet mogelijk om extra effecten aan de microkorg toe te kunnen voegen. Wel zou je extra effecten aan het geluid dat uit je microkorg komt kunnen toevoegen.

Ik zou zeggen volg het advies op van de posters hierboven en download een demo van Ableton, hiermee kan je alles wat je vraagt.

ik vind het nog wel iri om samen met een microkorg icm met ableton te gebruiken

ik wil bijvoorbeeld de sounds uity me korg opnemen in ableton, maar tegelijkertijd dus een midi file ervan hebben

op een een of andere manier gaat dit nooit goed, alle besturingen via midi hebben invloed op ableton, er gaat van alles schuiven en de midi file die je inspeelt, om zo de sounds van de microkorg te gebruiken doen ook anders dan als ik dit in cubase doe

ik gebruik midi in en uit tegelijktijd in ableton

Hey Daan,

Je hebt een leuke synth gekocht voor je eerste aankoop. Ik heb zelf eentje en voor een beginner is hij heel eenvoudig in gebruik en je kan er toch wat van leren. Ik zou je ableton live aanraden. Met de editor van korg zelf ga je niet ver geraken en er zijn er superveel programma's om te sequencen maar ableton is één van de meer gebruiksvriendelijke en ook een van de meest gebruikte programma's. Ik zou je mss aanraden om een liteversie te gebruiken. Je kan natuurlijk de laatste versie de suite 8 gebruiken maar deze is nogal zwaar. Als je meer een persoon bent die illegale software gebruikt zou ik mss kijken voor de 5 ofzo te downen die draait lekker op oudere pc's en is nog niet super uitgebreid zodanig dat je er nog wijs uit geraakt. Nu dit is hoe ik het zou doen maar er zijn natuurlijk massa's opties dus je ziet maar. Iig veel succes zou ik zeggen ;)

Back