Tja, ik ben al oud he...
Tja, ik ben al oud he...
Beste forumvrienden,
Ik wil met mijn snedige uitspraken echt wel niet tegen de schenen staan schoppen, maar hoop met het beetje wijsheid dat ik al die jaren opdeed mensen eens de keerzijde van sommige medailles te laten zien.
Was ik maar multimillionair Olaf, dan kreeg je zo een paar leuke monitors cadeau !
Ik weet bv dat Jazzman heel veel geluk had met de aankoop van een Korg Triton, die hij echt voor geen geld kon kopen van iemand die niks had begrepen van synths en bij wie dat ding in de weg stond en die bovendien dringend geld nodig had.
Hopelijk(en als je geduldig bent en zoekt) vind je links of rechts voor 200 euro een stel speakers die vele malen meer waard zijn. Bij 1 of andere rijke audiofiel die met geld kan gooien en bij wie misschien zo een stel speakers in de weg staat. Het kan, want het overkwam mij jaren geleden ook.
Echt hoor, Skeletvm mag dan al rad van tong zijn, hij meent het allemaal zo kwaad nog niet. Alleen, ik durf al eens te zeggen waar het op staat. Wat rest me Olaf, dan je nogmaals succes te wensen bij je zoektocht naar beter spul, want dat is uiteindelijk ons aller doel, toch ?
ps> En Bikkel heeft ook gelijk in die zin dat je hele keten zo sterk is als je zwakste schakel. Het gaat idd niet op om een krakende ouwe bak van een mixer te hebben waar je dan goeie monitors aanhangt, dat spreekt voor zich.
In die zin ben ik daarom net voorstander van liever wat langer te wachten met een aankoop. Meestal is het bouwen van een goeie set een proces van jaren waarbij je moet trachten van meet af aan goed spul te kopen en liefst zo weinig mogelijk terug te verkopen. Geloof me, dat is echt beter voor je geldbeugel.
ps> C-Code, toch niet helemaal akkoord jongen. Wat kost nou een gemiddelde PC ? 200 euro ? Een gemiddelde synthesizer ? 200 euro ? Ik dacht het niet. Tis toch wat ik zeg. als je goed naar de prijzen kijkt op de Marktplaats zie ik heel andere prijsjes. Een Korg Triton voor 2100 e bijvoorbeeld. Of een Supernova voor 800 euro bijvoorbeeld.
Daarom snap ik het soms niet. Velen zijn bereid om tonnen geld aan een synth, sampler of PC met hitech soundcard uit te geven. Maar niet aan monitors. Toen ik 20 jaar geleden nog in een muziekzaak werkte was dat ook zo, en ik heb dat nooit begrepen. Maar niet aleen keyboardspelers hebben last van dat fenomeen. Ook drummers die raar gaan kijken als je zegt dat iet of wat goeie volledige drumkit bv een Yamaha Recording Custom 9000 - dat overigens niet vatbaar is voor veroudering zoals synths - toch al snel tssn de 3 a 4000 euro gaat kosten. In die zin zijn wij hi tech freaks de minst gelukkigen. Want ja, je geeft dan 2000 euro uit aan 1 of ander mooi ding, en dan heb je nog niks. Want je moet nog een mixer, monitors, effecten, PC , bekabeling, racks, stands en ga nog maar even door...was ik maar zanger geworden...