het blijft zo ontzettend smaakgevoelig dat er bijna geen advies te geven is.
Zo is het inderdaad, zo vond ik de genelecs destijd niks en nog steeds erg vermoeiend en penetrant in het gehoor (hier spreek ik wel over een model van een jaar of wat geleden toen ze nog van hout werden gemaakt

)
Ik kan wel van de daken schreeuwen hoe blij ik ben met mijn Dynaudio's maar waarom? het is jouw budget en jij moet er uren mee kunnen werken en een dikke smile op jouw gezicht toveren. Ik denk ook niet dat er in de prijsklasse waarin jij een monitor zoekt echt rotzooi zit zoals je met de meeste budget monitoren wel hebt. Het is wel nuttig om je te verdiepen in gebruikers evaringen zeker waneer 10 mensen zeggen dat monitor A veel te veel bas produceerd zou je daar ens op kunnen letten bij het beluisteren.
Luisteren in een muziekzaak is eigenlijk ook niet je van het... een romellig hok waar de akoestiek totaal anders is dan in jouw studio, te veel info op dat moment, een niet rustige omgeving... bla, bla, bla
(Maar wellicht kent iemand al hier juist el een zaak waar dit goed te doen is en waar de verkoper wel weet waarover hij praat zeg maar)
Misschien zijn er wel zaken waarbij je tijdelijk een monitor thuis mag uitproberen . .
Tja dit is een van de moeilijkste keuzes waar ik ooit voorstond qua aanschaf maar goede monitoring is wel mijn beste investering ooit! Er zullen vast betere zijn en wie weet in de toekomst. Maar ik ben zo tevreden dat het niet in mij opkomt om wat anders aan te schaffen. Nu ken ik ze heel erg goed (koste me wel en tijd om er aan te wennen (lees te vertrouwen) maar dat is normaal i guess met nieuwe afluistering.) en ben ik erg tevreden met de resultaten. Als het op mijn monitoren goed klinkt of juist niet hoor ik dat ook op ander speakers terug (auto, huiskamer...etc) echt geweldig gewoon.
Suc6 met al die bomen en het bos