Ik breng natuurlijk mijn ervaringen uit het basisonderwijs mee:
"Meester, ik begrijp het niet!"
"Wat begrijp je niet?"
"Als ik dat zou weten, dan zou ik het begrijpen..."
Dus, geduld is een schone zaak
Verder is wat levenservaring belangrijk. Zelf begin ik al te onderhandelen over het vervroegd uittreden, omdat ik de 60 al dicht ben genaderd, maar daarbij toch ook een beetje rekening houdend dat de meesten hier beslist nog aan de goede kant van de 25 zullen zijn
Het viel me ooit eens op dat die afwijzende houding ten opzichte van elkaar, wat op dit forum nogal vaak voorkomt, op een ander forum, electro-music.com, zeer zelden aanwezig is. Wat blijkt? Toen we elkaar ooit een keertje in de levende lijve ontmoetten ondervonden we dat de gemiddelde leeftijd van de aanwezigen zo om de 50 jar schommelde. Gewoon een stel ouwe zakken

Alle moderatoren op die leeftijd en de site owner zelfs al in de 70! Dit waren dezelfden die ooit de beruchte NordModular email lijst bevolkten. En met een flinke dosis ervaring! Sommigen hebben nog bij Moog en Buchla gewerkt, anderen op universiteiten en bij studio's.
Puur Chiatric-Electric
(Ingeplugte Ouwtjes

)
Maar de sfeer is goed!
Geef de vraagsteller de kans.
Neem iedereen serieus, tenzij er een aanwijzing is dat dit anders bedoeld is.
Reik een aantal ideeën aan, ook al zijn die niet meteen de oplossing.
Hou er ekening mee dat niet iedere vraag een hulp vraag is, maar ook een 'gedachte spel' kan zijn, dus stel je niet meteen op als de allesweter ten opzichte van de onbenul. Er is een verschil tussen "Kan geluidsynthese ook zonder electriciteit mogelijk zijn" en "Waar moet die stekker met die twee pootjes nou eigenlijk in?"
En vooral... liever te veel geschreven dan niets...
Wout