Op zoek naar deze specifieke cenobite sound!! :)

eindhovendegekste

Genetic Hardcore
Hey allemaal.

Ik maak voor mijzelf veel hardcore en doe dit voornamelijk analoog met af en toe nabewerking in een daw, daar heb ik veel meer effecten op. Ik heb een paar favoriete labels zoals ruffneck/ruffex en cenobite. Nu ben ik al een tijdje bezig om er achter te komen hoe een specifiek cenobite hoover sound wordt gemaakt echter kom ik er niet uit.

Het gaat oa. om volgende sound ( de lead vanaf 0:50)
Deze wordt o.a ook gebruikt door beyonder en arjuna, voornamelijk bij oude cenobite platen. Ik was benieuwd of iemand me in de juiste richting krijgt. waaruit deze lead bestaat en hoe die pitch veranderd in de lead... :)

hopelijk heeft iemand wat info

bvd

Kan je hier iets mee?

Hey Solemn,

Bedankt voor de snelle reactie. Hoe ik een hoover moet opbouwen weet ik gelukkig al, echter zit de vraag hem vooral in de effecten en de specifieke settings die gebruikt zijn in de hoover die ik citeerde. Ik heb al heel veel settings en effecten geprobeerd maar ik kom er helaas nog niet uit. Vooral die pitch die snel veranderd in een note probeer ik met de bender maar het lukt hem helaas niet.

Hey Solemn,

Bedankt voor de snelle reactie. Hoe ik een hoover moet opbouwen weet ik gelukkig al, echter zit de vraag hem vooral in de effecten en de specifieke settings die gebruikt zijn in de hoover die ik citeerde. Ik heb al heel veel settings en effecten geprobeerd maar ik kom er helaas nog niet uit. Vooral die pitch die snel veranderd in een note probeer ik met de bender maar het lukt hem helaas niet.
Ik denk dat het een arpeggiator is die het rythme maakt en de pitch shift

Kwestie van intekenen. Korte nootjes op 1/16'en. En zet de portamento aan. Dan ben je er.

Die lead vanaf 2:10 kan je met pitch bender automation doen, of je maakt 2 dezelfde vst's waarvan 1 met een pitch sweep en de 2e niet.
Zo heb ik ook de volgende lead gedaan, met de Redominator vst (waar ik alle hoover fabrieks presets voor heb gemaakt).

juno zaag met pitch gehannes

En deze is nog met een alpha juno 2 gedaan, 25 jaar geleden, en dan midsweepen met EQ op de mixer.

aplha juno zaag met mid sweep

:geslaagd:

Laatst gewijzigd:
Kwestie van intekenen. Korte nootjes op 1/16'en. En zet de portamento aan. Dan ben je er.

Die lead vanaf 2:10 kan je met pitch bender automation doen, of je maakt 2 dezelfde vst's waarvan 1 met een pitch sweep en de 2e niet.
Zo heb ik ook de volgende lead gedaan, met de Redominator vst (waar ik alle hoover fabrieks presets voor heb gemaakt).

juno zaag met pitch gehannes

En deze is nog met een alpha juno 2 gedaan, 25 jaar geleden, en dan midsweepen met EQ op de mixer.

aplha juno zaag met mid sweep

:geslaagd:
Idd geprobeerd met die pitch automation en kom al aardig ver :) thanks !

Nu probeer ik nog de type synth die op 0:50 in die track die ik in mijn eerste post plaatste een beetje na te maken.
echter kom ik met redominator en talpha na verschillende instellingen nog niet veel verder. Weet jij zo wat ze met die hoover settings gedaan hebben in die track om hem zo te krijgen? ik denk dat er ook een bepaalde analoge chorus overheen is gegooid.

Attachments

• HOOVER 1.1.wav
    3,5 MB
Volgens mij vertelde Beyonder in dit interview dat ie de Boss SE70 vaak gebruikte met een of ander orgel effect als ik me niet vergis. Weet niet of dat hier ook van toepassing is, maar het is een aanknopingspunt. Het is bijna een uur lang dus ik kan niet ff snel terug vinden. Als het deze niet is, Dan het interview op hetzelfde kanaal met Arjuna checken.

Ik ga er vanuit dat het geluid ook redelijk ge-eq't is.

Toevallig laatst ook al (opnieuw) hier ergens gepost. Het geeft niet direct antwoord op je vraag, maar laat wel zien hoe Patrick/Ruffneck het zo liet klinken.
Zoals @Analogic al zegt, is het een kwestie van korte nootjes intekenen en daarna FX en handmatig EQ sweeps

Klinkt meer als een flanger
Klopt inderdaad ik heb nu bijna het geluid wat ik zocht! Thanks.

Toevallig laatst ook al (opnieuw) hier ergens gepost. Het geeft niet direct antwoord op je vraag, maar laat wel zien hoe Patrick/Ruffneck het zo liet klinken.
Zoals @Analogic al zegt, is het een kwestie van korte nootjes intekenen en daarna FX en handmatig EQ sweeps

Ik heb een soort gelijke mixer maar dan met wat minder knopjes gekoppeld aan een 909 clone (rd-9) en krijg er ook aardig lekkere kicks uit. Ik mis wel wat frequenties om te sweepen vergeleken met die in de video.
IMG_5807.jpg

Je mist idd de mid sweep, mocht je interesse hebben, ik heb nog wel wat mixers liggen die weg mogen voor weinig.

Hey allemaal.

Ik maak voor mijzelf veel hardcore en doe dit voornamelijk analoog met af en toe nabewerking in een daw, daar heb ik veel meer effecten op. Ik heb een paar favoriete labels zoals ruffneck/ruffex en cenobite. Nu ben ik al een tijdje bezig om er achter te komen hoe een specifiek cenobite hoover sound wordt gemaakt echter kom ik er niet uit.

Het gaat oa. om volgende sound ( de lead vanaf 0:50)
Deze wordt o.a ook gebruikt door beyonder en arjuna, voornamelijk bij oude cenobite platen. Ik was benieuwd of iemand me in de juiste richting krijgt. waaruit deze lead bestaat en hoe die pitch veranderd in de lead... :)

hopelijk heeft iemand wat info

bvd

Heb je deze vraag al aan de dj/producer of aan het label gesteld?

Leuk topic :)
Ben ook altijd wel benieuwd wat voor effecten er worden gebruikt bij Ruffneck/Cenobite
Dat het het een Juno en mid sweep is weet ik maar de sound klinkt altijd zo dik zoals dit bv

Attachments

• the_genesis.mp3
    217,3 KB
Leuk topic :)
Ben ook altijd wel benieuwd wat voor effecten er worden gebruikt bij Ruffneck/Cenobite
Dat het het een Juno en mid sweep is weet ik maar de sound klinkt altijd zo dik zoals dit bv
Klinkt lekker! Wat voor fx heb je erover heen?

Het is gewoon het origineel haha, had het bijgevoegd als vb omdat ik net als jou ook benieuwd ben wat voor fx er gebruikt worden :)

Back