Breakbeat track (135 bpm)

Goeie track, waarbij de bas vooral sterk klink (het is dan ook idd breakbeat). Opname klinkt ok (het blijft uiteraard mp3). Wanneer je hiet iets verder mee wilt doen mag die wel langer worden als 3:17. Na 3 minuten een vetteuh break?
Track was trouwens lekker snel binnen (80 kbps)

Greetz

Yawgmoth

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Goeie track, waarbij de bas vooral sterk klink (het is dan ook idd breakbeat). Opname klinkt ok (het blijft uiteraard mp3). Wanneer je hiet iets verder mee wilt doen mag die wel langer worden als 3:17. Na 3 minuten een vetteuh break?
Track was trouwens lekker snel binnen (80 kbps)

Greetz

Yawgmoth

Ik wil em zeker nog verder gaan maken, maar ik wil altijd eerst kijken of er zo ie zo mensen zijn die het lekker vinden klinken !

Dus het basis idee is er zeg maar, of inieder geval the main ingredient....en als ik em langer ga maken komen er nog wat effectjes tussendoor enzow, en ook een vette break.

Maar in ieder geval bedankt voor het luisteren:okdan:

Goed idee, gaaf string-geluid en -melodie ook.

Ik zou nog eens kijken naar het volume van een aantal geluiden. De kick en snare die je er op 2/3 van het nummer bij laat komen staat wel erg hard. En dat melodietje wat gespeeld wordt door dat bliepje vind ik niet zo passen.

ik stel me bij dit soort nummers vaak ook nog een keiharde band-pass sweep voor. Maar aan de andere kant is dat ook wel erg afgezaagd. Ik heb wel het idee dat het nog iets harder kan, meer dynamiek tussen harde en zachte stukken/ geluiden misschien.

Kijk maar of je er iets mee kan.

Op 0:49 ongeveer komt er een melodie doorheen die ik niet helemaal bij de rest vind passen wat je op dat moment hoort. Op zich klinkt het wel okee dus het geluid is wel goed.

Verder niks op aan te merken, buiten wat er al gezegd is. Misschien wat drums bij elkaar compressen zodat bij de harde snare het wat meer pompt.

Origineel geplaatst door bikkel
Op 0:49 ongeveer komt er een melodie doorheen die ik niet helemaal bij de rest vind passen wat je op dat moment hoort. Op zich klinkt het wel okee dus het geluid is wel goed.

Verder niks op aan te merken, buiten wat er al gezegd is. Misschien wat drums bij elkaar compressen zodat bij de harde snare het wat meer pompt.

De drums zijn al door de compressor gegeaan, maar in ieder geval bedankt voor het luisteren !

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Goed idee, gaaf string-geluid en -melodie ook.

Ik zou nog eens kijken naar het volume van een aantal geluiden. De kick en snare die je er op 2/3 van het nummer bij laat komen staat wel erg hard. En dat melodietje wat gespeeld wordt door dat bliepje vind ik niet zo passen.

ik stel me bij dit soort nummers vaak ook nog een keiharde band-pass sweep voor. Maar aan de andere kant is dat ook wel erg afgezaagd. Ik heb wel het idee dat het nog iets harder kan, meer dynamiek tussen harde en zachte stukken/ geluiden misschien.

Kijk maar of je er iets mee kan.

Ik zal daar bij die 2 de snare eens naar gaan kijken, bedoel je met dat bliepje die 303 ?
Die hou ik erin, die vind ik zelf persoonlijk wel in passen. Ik zal in ieder geval de dynamiek eens gaan beluisteren als ik de track af maak.

Bedankt voor het luisteren
:okdan:

Origineel geplaatst door C-Code
De drums zijn al door de compressor gegeaan, maar in ieder geval bedankt voor het luisteren !

Ja okee ik bedoel als die snare komt dat dan echt ff de rest wordt weggedrukt.

bedoel je met dat bliepje die 303 ?

Ik denk dat ik hetzelfde bedoel als de anderen, die arpeggio waarschijnlijk.

Die 1ste snare of die 2de ?

Allebei, maar de 2e zeker.

Als ik naar zulke stijl breaks luister luister ik altijd vooral naar die ene harde snare op de 3e tel, des te harder/aanweziger die is des te meer het swingt naar mijn idee.

die 303 arp pakt niet de goede noten in vergelijking tot de string, die string zet een eng sfeertje neer (lekker juist hehe)
en die 303 arp gooit daar een lijn overheen die juist heel melodieus klinkt en niet meegaat in de duisterheid van de string.
ze werken ze elkaar tegen , verder klinkt het geheel lekker, mischien leuk idee om een lichte vrij langzame highpassfliter lfo op die string te zetten om hem wat beweeglijker te maken ofzo :)

Back