[Hardstyle] Siebzehn - Creeps

Siebzehn

rookt niet meer!
Nieuwe hardstyle track met een wat ''creepy'' main melodietje. Ik kreeg vaak te horen dat de lage tonen niet goed naar voren kwamen, ik hoop dat ik dit wat heb veranderd. Ik heb 40Hz opgepompt en hier klinkt het sub-gedeelte erg vol!

let me hear:):dj:

link:
http://media.putfile.com/Siebzehn---Creeps

Laatst gewijzigd:
Variatie vind ik wel goed, leuke opbouw enzo.

Maar het is echt niet mijn muziek,
ik vind de geluiden heel dun (lees ruk),
en een beetje cliche breaks.

Waarmee is het gemaakt als ik vragen mag??

het is niet echt slecht moet ik zeggen hoor... Ik hoor legio andere nummers die uitkomen die qua opbouw en melodie 10x zuigen in de slechtse vorm! Je kick zit wel aardig in elkaar alleen snap ik dat 4x pitch omhoog 4x pitch omlaag niet kies eens een keer voor 1 dikke kick door heel het nummer ipv het standaard gedoe.

Maar goed je 1e sound zou ik zeker op pompen zet hem een 2 octaven lager en neem dat op en dan over elkaar heen gooien. En wat meer distortion... Gewoon vogelen. Die belletjes synth ik geloof dat dat best wat meer aanwezig mag zijn en ik vraag me af of er hier en daar een valse noot tussenzit... maar ik zit op mijn werk dus helemaal goed luisteren... je melodie is in mijn oren prima en lekker. aan het eind dat je de stem terug laat komen is te veel crazy-frog, doe het dan gewoon zonder stem. Dit allemaal is geenzins bedoeld om je af te zeiken... doe er iets mee! track heeft zeer zeker potentie!

het is niet echt slecht moet ik zeggen hoor... Ik hoor legio andere nummers die uitkomen die qua opbouw en melodie 10x zuigen in de slechtse vorm! Je kick zit wel aardig in elkaar alleen snap ik dat 4x pitch omhoog 4x pitch omlaag niet kies eens een keer voor 1 dikke kick door heel het nummer ipv het standaard gedoe.

Maar goed je 1e sound zou ik zeker op pompen zet hem een 2 octaven lager en neem dat op en dan over elkaar heen gooien. En wat meer distortion... Gewoon vogelen. Die belletjes synth ik geloof dat dat best wat meer aanwezig mag zijn en ik vraag me af of er hier en daar een valse noot tussenzit... maar ik zit op mijn werk dus helemaal goed luisteren... je melodie is in mijn oren prima en lekker. aan het eind dat je de stem terug laat komen is te veel crazy-frog, doe het dan gewoon zonder stem. Dit allemaal is geenzins bedoeld om je af te zeiken... doe er iets mee! track heeft zeer zeker potentie!

Ja dat standaard gedoe vind ik nu juist vet;) daarom zal ik daar ook niet van afwijken.

Ik zal je tip eens opvolgen en de 1e sound eens wat omlaag zetten om te kijken wat voor effect dat heeft op het pomp gehalte. En waar zou jij de distortion op zetten dan?

geloof me er zit geen valse noot in;) het zou hoogstens kunnen zijn dat de belletjes resoneren in de hoogte en dat dat wat schel klinkt.

Over crazy frog heb je gelijk; hij is al weg ;)

bedankt voor je tips/comments suggesties. Daar kan ik wat mee!

Laatst gewijzigd:
Je track is dik in orde.
Wat ik zou veranderen is je bassline naar de climax (veel dikker).
je bass cut je te vlug af zodat je geen echte volle bass hoort en ook voelt.

Voor de rest je synth misschien wat layeren naar je climax voor de rest klinkt het echt perfect!

Back